Recenzie „Spulberă-mă” – Tahereh Mafi

„Spulberă-mă” este primul volum din seria „Atingerea lui Juliette”.

„ACESTA E BLESTEMUL MEU.

ACESTA ESTE HARUL MEU.

SUNT UN MONS TRU.

SUNT MAI MULT DECÂT UMANĂ.

ATINGEREA MEA E LETALĂ.

ATINGEREA MEA E PUTERE.

SUNT ARMA LOR.

O SĂ MĂ RĂZVRĂTESC.

„NU MĂ POŢI ATINGE”,

îi şoptesc.

MINT,

e ceea ce nu-i spun.

EL MĂ POATE ATINGE,

e ceea ce n-o să-i spun niciodată.

TE ROG, ATINGE-MĂ,

e ceea ce vreau să-i spun.

Dar când oamenii mă ating, se întâmplă anumite lucruri.

Lucruri ciudate.

Lucruri rele.

LUCRURI FATALE.

Nimeni nu ştie de ce atingerea lui Juliette e fatală, dar

Restauraţia şi-a făcut planuri legate de ea. Planuri de a o folosi ca pe o armă.

Însă Juliette are propriile ei planuri.

După o viaţă lipsită de libertate, ea descoperă în sfârşit forţa de a se răzvrăti pentru prima oară şi de a-şi găsi un viitor alături de cel pe care crezuse că-l pierduse pentru totdeauna.”tumblr_mi6r2rv6rr1qj1fcio1_500_la

Juliette este mai mult decât umană. Este un om care deţine puteri cu care-i poate ucide pe cei din jurul ei. Dar nu ştie cum să-şi controleze aceste puteri, iar din această cauză este văzută ca un monstru. Este luată din sânul propriei familii, care o renega, şi dusă într-un ospiciu încă din fragedă adolescenţă. Juliette este captivă de mai mult de un an, iar speranţa ei de a atinge vreun om este moartă demult. Nu vede nici măcar lumina zilei şi a ajuns să se obişnuiască cu regimul sever de acolo. Tot ce are e jurnalul ei şi celula rece şi urâtă.

“Singura existenţă  pe care o ştiu acum e cea care mi-a fost dată. Un ecou a ceea ce a fost cândva.”

Lumea ei prinde puţină culoare când peste ea dă buzna un nou „prizonier”. Dar nu oricare. Ci prietenul ei din copilărie, pe care aproape că-l uitase, Adam. Astfel, viaţa ei se complică. Restauraţia vrea să o folosească pe Juliette ca pe o armă împotriva umanităţii. Ea nu vrea să facă rău chiar dacă ştie că poate face asta. Warner, liderul Restauraţiei, se foloseşte de Adam, care este o persoană importantă din trecutul lui Juliette, să o oblige pe aceasta să-i asculte ordinele.  Acţiunile sale sunt nemiloase şi dacă cineva nu ascultă ordinele sale este scurtat de cap cât ai clipi.

“Incinerează cultura, frumuseţea diversităţii. Noii cetăţeni ai lumii noastre vor fi reduşi doar la nişte numere, uşor interşanjabili, uşor de înlăturat, uşor de distrus pentru nesupunere. Ne-am pierdut umanitatea.”

Adam este un simplu pion în planul lui Warner. Dar cu adevărat, el este un jucător. Nu încearcă să o distrugă pe Juliette, ci să o salveze. Iar pentru asta trebuie să-şi pună viaţa în primejdie sau poate chiar să se sacrifice pe sine. Adam joacă pe două fronturi. Este atât în armata lui Warner, prefăcându-se infensiv, cât şi în armata lui Juliette, făcând tot ce-i poate sta în putinţă. Adam o poate atinge pe Juliette fără a fi electrocutat pe pielea ei. Iar simpla lui atingere îi dă fetei speranţe la un viitor mai bun, o şansă la o viaţă frumoasă.Împreună sunt de neînvins. Legătura dintre ei le dă putere să facă orice şi să lupte unul pentru celălalt.

“Încă are ochii cu cea mai ciudată nuanţă de albastru pe care am văzut-o vreodată. Întunecaţi şi profunzi şi scăldaţi în pasiune. Întotdeauna m-am întrebat cum ar fi să văd lumea prin asemenea lentile frumoase. M-am întrebat dacă nuanţa ochilor înseamnă că poţi vedea lumea diferit. Dacă drept rezultat lumea te-ar vedea diferit.”

Mie îmi place foarte, foarte mult cartea, povestea, absolut  tot! De la prima pagină pe care am citit-o am fost prinsă în poveste şi am trăit pe pielea mea drama lui Juliette. În fiecare capitol se resimte tristeţea lui Juliette care nu este sigură pe ea, singura ei  speranţă este Adam. Am trăit cu sufletul la gură fiecare moment şi cu toată sinceritatea vă spun că e o carte extraordinară şi merită citită.

În curând, va apărea şi cel de-al doilea volum în România, şi primul reeditat cu aceste coperţi minunate!

Shatter-Me-teaser

4 gânduri despre „Recenzie „Spulberă-mă” – Tahereh Mafi

Lasă un răspuns

