Recenzie „Onix” – Jennifer L. Armentrout

„Onix” este cel de-al doilea volum al seriei „Lux”. Recenzia primului volum o puteţi găsi aici.

“O miză uriaşă, o chimie perfectă

E foarte greu să fiu conectată cu Daemon Black…

Prin magia sa extraterestră, Daemon este hotărât să-mi demonstreze că ceea ce simte pentru mine e mai mult decât urmarea bizarei conexiuni dintre noi. Aşa că încerc să-l ţin la distanţă, deşi e mai aprins ca niciodată în aceste zile reci de iarnă. Dar noi avem probleme mai mari.

Ceva mai rău decât arumii se află în oraş…

MA-ul este aici. Dacă descoperă ce poate face Daemon şi că există o conexiune între noi doi, atunci sunt terminată. La fel şi el.

Iar la şcoala noastră a venit un băiat nou, care are un secret. Ştie ce s-a întâmplat cu mine şi mă poate ajuta, dar pentru asta trebuie să-l mint pe Daemon şi să stau departe de el. De parcă aş putea! Căci, în ciuda raţiunii, simt că mă îndrăgostesc de Daemon. Rău de tot.

Dar apoi totul se schimbă…

Am văzut pe cineva care nu ar trebui să mai fie în viaţă. Şi trebuie să-i spun lui Daemon, chiar dacă ştiu că nu va înceta să caute până ce nu va afla adevărul. Ce s-a întâmplat cu fratele lui? Cine l-a trădat?

Şi ce vrea MA-ul de la ei – de la mine?

Nimeni nu este cine pare a fi.

Şi nu toată lumea va supravieţui minciunilor…”

Dupa lupta pe viaţă şi pe moarte pe care au purtat-o împotriva arumilor, Daemon a îmbogăţit-o pe Katy cu o parte din puterea lui. Acum, Katy şi Daemon sunt conectaţi, iar sentimentele îi duc în situaţii extreme. O parte din lumina lui Daemon s-a răsfrânt asupra lui Katy în momentul în care acesta a vindecat-o. Astfel, Katy devine un pericol şi un avantaj pentru luxeni. Dacă află cineva de secretul său, acesta i-ar putea aduce moartea. Şi ei, şi lui.

Relaţia dintre cei doi protagonişti devine dintr-una platonică una mai palpitantă şi mai afectivă. Daemon îi dă semne lui Katy că o place şi chiar îi mărturiseşte asta, dar câteodată o dă în bară rău de tot şi sentimentele îi sunt puse la îndoială. Micuţa mutant nu vrea în ruptul capului să-i dea dreptate luxenului, ducând o luptă continuă cu sentimentele proprii.

“Eu voiam ceea ce avuseseră părinţii mei. Iubire eternă. Puternică. Adevărată. O legătură extraterestră sonată nu era nimic pentru mine.”

Pe lângă lupta inimii, Katy duce şi o luptă fizică. A “moştenit” nişte puteri de la Daemon şi nu are habar cum să şi le controleze. Iar speranţa şi-o pune în Blakedrawing-of-words_00005238.

Cine este Blake? PERICOLUL. Daemon îi suflă în ceafă protejatei sale să stea departe de Blake, dar aceasta nu şi nu. Venit din ţările calde, Blake se împrieteneşte repede cu Katy, pe ideea că ei sunt amândoi noi-veniţii. Şi mai mult decât atât, fata încearcă să uite de Daemon prin Blake, ieşind în oraş cu el şi petrecând timpul împreună.

Blake îşi arată forţele moştenite de la un luxen şi o instruieşte pe Katy cu privirea la acestea. Mai mult decât atât, o şi antrenează. Petrece fiecare seară la ea acasă, insuflându-i teama că Daemon nu o poate proteja şi că trebuie să se apere singură de arumi şi de MA.

Toată şarada asta cu Blake o îndepărtează pe Katy de Daemon, de băiatul de care este îndrăgostită, dar refuză să accepte asta.

“Nu ştiu de ce am făcut ce am făcut în clipa următoare. Poate din cauza celor întâmplate în noaptea aceea. Sau poate din cauza tonului vocii lui – din frica pe care o simţisem în spatele cuvintelor lui. Prea multe emoţii se adunaseră în mine. Simţeam că alunec dintr-o emoţie în alta.

I-am apucat obrajii în palme. Erau calzi, ca întotdeauna – o atingere solară. Pielea lui era fină şi zumzăia sub mâinile mele. M-am apropiat de el şi el nu s-a mişcat… nici n-a respirat. Adică, deloc. Faptul că pot să-i fac asta m-a umplut de un sentiment de putere. Am închis ochii și l-am sărutat uşor.

– Kitten, a spus el răguşit.

L-am sărutat delicat, strecurându-mi mâinile prin părul lui mătăsos, lăsând şuviţele să-mi treacă printre degete. Am simţit în el aceeaşi dorinţă, aceeaşi nevoie şi acelaşi fior în inimă. Pasionant. Înfricoşător. M-am tras înapoi.”

Nu-mi place de Blake, e logic. Nu-mi place de el pentru că se c
rede superior, nu numai în faţa lui Kat, ci şi în a lui Daemon. Nu-mi place că ascunde multe secrete, deşi asta dă un plus acţiunii. Nu îmi place că vrea să o aibă pe Kat şi nu o lasă să îşi împărtăşească iubirea cu Daemon, fiindcă în ciuda vorbelor sale, intenţiile îi sunt clare.tumblr_ljv80yJnMx1qe2divo1_500

Dar pe lângă toate aceste neplăceri, Blake este un avantaj în lupta contra arumilor şi a MA-ului. Poate că el şi cu Katy vor salva rasa luxenilor.

Katy nu mai este micuţa şi fragila Kitten din prima carte. S-a cam emancipat. Acum ştie cum să se lupte cu adversarele tale, iar lupte cu arumii i-a dat curaj. Cam prea mult, aş zice. Totuşi, ceea ce nu i-a luat nimeni este încrederea oarbă în necunoscuţi, precum şi orgoliul.

Pe de altă parte, Daemon s-a schimbat în multe aspecte de cant a cunoscut-o pe Katy. S-a îndrăgostit. Se pune în pericol pe el şi pe ceilalţi luxeni. Încalcă regulile şi ar face orice pentru binele celorlalţi. El este mai fermecător decât era şi muuuult mai ataşat şi implicat în acţiune.

 

„– Salut, sunt Katy, de la Kat’s Krazy Obsession. Îmi cer scuze pentru absenţa îndelungată. Şcoala şi… – privirea mi-a fugit o clipă către Daemon – alte chestii m-au împiedicat să mai apar, dar, în sfârşit, acum am şi un invitat. El este…

– Daemon Black, a completat el în locul meu. Eu sunt tipul din cauza căruia nu poate să doarmă noaptea şi cu care are fantezii.
Obrajii mi s-au înroşit şi l-am împins în spate cu cotul.
– Iar asta nu e absolut deloc adevărat. El este vecinul meu…
– Şi tipul de care este complet obsedată.
M-am străduit să-mi compun un zâmbet.
– Este foarte plin de el şi îi place să-şi audă vocea, dar mi-a promis că o să tacă. Nu-i aşa?
El a dat din cap şi a zâmbit angelic la cameră, dar ochii erau plini de veselie. Dap, fusese o idee proastă.
– Eu cred că cititul e sexy.
Daemon a zâmbit cu ochii la cameră.
Am ridicat din sprâncene.
– Aşa crezi tu?
– O, da, şi ştii ce mai cred eu că e sexy?
S-a aplecat înainte, astfel încât faţa lui umplea toată imaginea, şi a făcut un semn din cap spre mine.
– Blogerii ca ea. Supersexy.
Mi-am dat ochii peste cap şi l-am plesnit peste mână.
– Dă-te înapoi, i-am spus eu în şoaptă.
Daemon s-a tras înapoi şi o încercat să tacă vreo cinci minute. Îmi dădea în mână fiecare carte, fără să se abţină să facă şi câte un comentariu, acaparându-mi tot filmul.”

“Onyx” îmi place mai mult decât Obsidian. Autoarea a păstrat şicanele şi umorul din screenshot_2016-09-06-14-14-53primul volum, dar a dezvoltat acţiunea şi a făcut-o mult mai palpitantă. Scenele incitante sunt mai multe. Ce îmi place în special este că nu uită de personajele secundare. Pe lângă scenele cu Katy şi Daemon, autoarea a avut grijă să ne amintească de Dee, Ash şi fraţii ei, precum şi de reacţiile lor şi în ce situaţii au intrat. Acţiunea se desfăşoară repede, iar apariţiile neaşteptate o fac mai interesantă. Ne întâlnim cu personaje noi, cu alte secrete dezvăluite şi cu mult mai multe informaţii care dau indicii inevitable.

Ce îmi mai place foarte mult la această serie este imprevizibilitatea. Niciodată nu ştii de unde şi când vine pericolul. Nu poţi avea încredere în nimeni. Şi totuşi o faci. Pentru că şi Kat o face. Trăieşti şi simţi cu ea în acelaşi timp când dai pagina. E minunat!

Lasă un răspuns

