Recenzie „Îngerul nopţii” – Becca Fitzpatrick

Un jurământ sacru

Un înger căzut

O dragoste interzisă

Pentru Nora Grey, dragostea nu face parte din plan. Nu s-a îndrăgostit niciodată de vreun baiat, în ciuda eforturilor depuse de Vee, prietena ei cea mai bună. Dar zâmbetul şăgalnic şi ochii pătrunzători ai lui Patch o atrag mai presus de orice raţiune. Patch pare să se afle oriunde este şi ea şi pare să o cunoască mai bine decât prietena ei cea mai bună, iar Nora nu se poate decide dacă să-i cadă în braţe sau să fugă din calea lui cât mai departe. După o serie de întâmplări înspăimântătoare, tânăra se găseşte prinsă într-un joc al răzbunării unde nimeni nu este ceea ce pare a fi, taberele se schimbă şi ascund secrete periculoase. În mijlocul unui străvechi conflict între nemuritori şi îngerii căzuţi, Nora trebuie să-şi înfrunte temerile şi să lupte pentru viaţa şi dragostea ei, iar o alegere greşită o poate costa viaţa.”Screenshot_2016-07-10-12-07-51

Întuneric şi mister. Asta este atmosfera din carte. De când îl are ca partener la ora de biologie pe Patch, viaţa Norei se schimbă. Temerile îi sporesc şi întunericul pare să o atragă mai mult ca niciodată. Până să dea de Patch, Nora îşi împărţea timpul între şcoală şi viaţa socială. Locuieşte într-o fermă de la marginea oraşului, departe de orice urmă de civilizaţie, împreună cu mama sa după ce şi-a pierdut tatăl din cauze nu prea cunoscute. Îşi petrece majoritatea timpului cu Vee, prietena ei cea mai bună, cu care îşi împărtăşeşte, bineînţeles,  secretele. Dar unele secrete rămân bine ascunse. Este tipul fetei timide, retrase, eminentă, dar nu iminentă. Duce o viaţă obişnuită, fără să-şi pună viaţa în pericol, chiar dacă uneori mai încalcă regulile. Acum, cu Patch alături de ea, lucrurile se schimbă. Devine din fata cuminte, care nu umblă noaptea pe străzi, una care face din pericol o rutină şi pune pe jar băieţii. Viaţa ei este plină de secrete. Cât este adevăr şi cât minciună?

Patch intră în viaţa Norei ca un partener la ora de biologie. Dar nu orice partener. E misterios, distant, o cunoaşte pe Nora ca propria-i palmă, seducător şi plin de el. Nora încearcă să îl respingă,dar latura lui întunecată o atrage şi mai mult. Vrea să îl dezbrace de secrete, dar l-ar dezbrăca şi de haine. Patch duce în spinare povara secretelor şi  a intenţiilor sale deloc cuviincioase. Vrea să o ţină pe Nora la distanţă de rău, dar eforturile îi sunt în zadar când Norei i s-au aprins călcâiele după el. Şi nu doar călcâiele, ci şi imaginaţia.49ef41076ed7a3b35d514652af3a1ac8

Noaptea ascunde secrete, ascunde pericole. Nora se simte urmărită, vede lucruri care îi pun la îndoială sănătatea mentală, iar ideea că Patch este un înger căzut îi taie răsuflarea. Dar nu mai poate să dea înapoi. A intrat deja în jocul secretelor şi al întunericului. Iar mai presus de toate, este prinsă în mijlocul războiului dintre forţele superioare omenirii: îngerii căzuţi şi nephilimii.

Îngerii căzuţi sunt spirite ce au fost odată îngeri. Trimişi pe Pământ să aibă grijă de oamenii, o parte din îngeri şi-a uitat îndatoririle cereşti şi au dat viaţa divină pe cea pământeană. Astfel, le-au fost luate trupurile şi spiritele lor umblă rătăcite printre oameni. Şi nu au intenţii bune. Posedă abilităţi de constrângere a oamenilor, jocuri ale minţii, pe care le folosesc la nesfârşit, dată fiind nemurirea lor.

Nephilimii au luat naştere în urma contopirii îngerilor căzuţi cu oamenii. Au un trup fizic, dar posedă abilităţile îngerilor, precum faptul că sunt şi nemuritori. Trupurile de nephilim pot fi posedate de îngerii căzuţi pe parcursul lunii Heşvan, constrânşi de un jurământ de credinţă. Astfel, îngerii căzuţi vor trupurile nephilimilor, iar aceştia din urmă nu vor să jure credinţă, fiecare rasă vrând sfârşitul celeilalte.5b67c9f0fd872304b66a08adeb27ff7b

Patch este un înger căzut care îşi vrea corpul înapoi. Iar pentru asta, ar face orice îi stă în putinţă, dar se îndrăgosteşte de Nora şi planurile îi sunt date peste cap. Intenţiile sale ne-au fost ascunse de la început şi aflăm totul odată cu Nora, la fel şi în cazul secretelor. Patch şi-a făcut planurile dinainte, dar socoteala d-acasă nu se potriveşte cu cea din târg. Lucrurile se schimbă, iar din rele devin mai ele decât ar trebui.

hush_110Pe de altă parte, Nora este prinsă şi într-o poveste de dragoste, care are în rolurile feminine pe Nora şi pe Vee, iar protagoniştii masculini sunt Eliot şi Jules, doi buni prieteni veniţi din Portland, plini de secrete şi ei. Lucrurile pe care le află despre cei doi o înspăimântă pe Nora şi vrea să-şi salveze prietena din mâinile răului. Dar nu e sigură unde e răul şi cine e în spatele tuturor problemelor. Ce e realitate şi ce e halucinaţie?

Văzând lucrurile din perspectiva Norei, senzaţia de teamă este la fiecare întoarcere de pagină. Acţiunea alertă este plină de mister şi de teamă să nu pierzi detalii importante, nu simţi cum trece timpul citind. Cartea mi-a deschis o curiozitate despre multe lucruri: despre cărţi biblice, menţionate în carte, despre îngeri, despre mintea umană, jocuri ale minţii şi halucinaţii. Cu cât am avansat în poveste, cu atât mi-am dorit să ştiu mai mult. Iar pe lânga thriller-ul în esenţă, cartea ascunde şi o poveste de dragoste, aproape imposibilă, care îi poate distruge pe cei doi protagonişti.

Încă nu am descoperit toate secretele. Povestea continuă cu “Crescendo”.

5f25a58663e896edaeaeaedeeac8456c

Din carte:

“Când eram mică, Lionel, finul Dortheei, a spart un pahar din bucătărie. A măturat toate cioburile de sticlă, mai puţin unul, pe care m-a provocat să-l ling. Cred că să mă îndrăgostesc de Patch era ca şi cum aş linge ciobul acela. Ştiam că e stupid. Ştiam c-o să mă tai. După atâţia ani, un lucru a rămas la fel: eram atrasă de pericol.”

“Să te îndrăgosteşti înseamnă să te predai. E un mare sacrificiu. Poate fi foarte înfricoşător.”

7 gânduri despre „Recenzie „Îngerul nopţii” – Becca Fitzpatrick