Recenzie „Crescendo” – Becca Fitzpatrick

“O intrigă de coșmar, un mister copleșitor, un înger păzitor de temut…

Nora ar trebui să știe că viața ei este departe de a fi perfectă. Deși cu ajutorul lui Patch, iubitul și îngerul ei păzitor, a scăpat cu viață dintr-o serie de incidente cu totul neobișnuite, primejdia e departe de a fi trecut. Relația cu Patch nu este în cel mai bun moment al ei, iar Marcie Millar pare mai hotărâtă ca oricând să-i facă Norei viața un coșmar. De parcă nu ar fi de-ajuns, un nou dușman încearcă  să o distrugă, iar moartea tatălui ei rămâne în continuare un mister. Cum Patch nu numai că nu îi răspunde la întrebări, dar pare chiar să-i stea în cale, Nora se vede nevoită să afle răspunsuri de una singură. Nu se anunță o vară prea tihnită, nu-i așa?”90a5d049357f74f44393f42ce611cbae

După ce a revenit printre oameni, Nora îl are ca înger păzitor pe Patch. Luptele pe viaţă şi pe moarte din finalul primului volum i-au luat toată puterea Norei, iar singurul ei sprijin este Patch, singurul care ştie adevărul. Toate întâmplările legate de îngeri şi nephilimi i-au fost ascunse lui Vee, de teama de a nu-i pune viaţa în pericol. Acum sunt doar ei: Patch şi Nora, cuplul prin excelenţă.

Arhanghelii sunt împotriva relaţiei de dragoste dintre îngerul păzitor şi persoana din grija acestuia. Iubirea devenită posibilă între cei doi este pe cale de a fi spulberată. Deşi a înfruntat negaţiile mamei şi prietenei sale cele mai bune, Nora e în stare să facă orice pentru a-i ţine la distanţă pe Arhangheli. Iar Patch îi împărtăşeşte voinţa. Dar lucrurile devin ciudate când gelozia apare şi se întrece măsura. În relaţia lor intră Marcie şi Scott. Marcie este cea mai rea persoană care a existat vreodată şi care i-a făcut Norei viaţa un calvar. A înjosit-o în cele mai urâte moduri şi a încercat să o distrugă de câte ori a avut ocazia. Scott este un prieten din copilărie al Norei, reîntors în oraş împreună cu mama lui. Marcie îl atrage pe Patch în mrejele sale, fapt care o împinge pe Nora să rupă legătura cu iubitul şi cu îngerul său.angel-becca-fitzpatrick-fallen-fallen-angel-Favim.com-3145919

Iar pentru a compensa lipsa lui Patch şi a-i încălca cuvântul, Nora îşi petrece timpul cu Scott. Surprinsă să-l revadă, Nora vede pe lângă schimbările fizice ale băiatului şi secretele care îi întunecă viaţa.

Pe lângă trădări şi iubiri pierdute, Nora încearcă să afle adevărul din spatele morţii tatălui său. Este pe cont propriu după ce l-a îndepărtat pe Patch din viaţa ei. Fantoma tatălui său o cheamă în cele mai periculoase şi înfricoşătoare locuri şi este nevoită să pună la îndoială iluzia unei discuţii cu tatăl său. Departe de Patch, Nora îi are ca sprijin pe Rixon şi pe Scott, un înger căzut şi un nephilim. Rixon este prietenul lui Patch, înger căzut şi el, devenit noul iubit al lui Vee. Având încredere deplină în Rixon, Nora îl joacă pe la spate pe Patch şi în acelaşi timp se afundă în lumea nephilimilor cu Scott. Adevăruri si minciuni îi intră în minte Norei şi nu poate îndepărta frica de pericol şi nevoia de necunoscut care i-a intrat în viaţă. Lucruri şi persoane noi apar în viaţa fetei, făcând-o mai complicată decât era.123f53d80fa224e0f11ff57327d062a1.jpg

Nora a devenit un pic mai curajoasă şi mai conştientă de forţele proprii. Dar frica încă îi este infiltrată în suflet şi în minte. Nu-şi poate controla temerile şi sentimentele ce îi întunecă gândirea. Din simpla fată care sta departe de băieţi, mai ales de băieţii răi, Nora are o despărţire la activ şi un flirt periculos în desfăşurare. Ce nu îmi place la Nora este încrederea pe care o acordă oricărui lucru şi oricărei persoane care se arată binefăcătoare.

Patch este acelaşi. Dar nu mai este înger căzut. Şi dacă nu mai este îngerul păzitor al Norei, este al lui Marcie, îndepărtând aruncarea în Iad de către Arhangheli. Dar oricât de mult ar lupta împotriva lui însuşi, iubirea îl împinge să aibă grijă de Nora, cea care i-a luat inima şi i-a făcut-o bucăţi.

Autoarea creeză o atmosferă sumbră, precum a fost şi cea din primul volum, intensificând teama de pericol. Întâmplările sunt greu de anticipat, acţiunea complicându-se cu fiecare pagină. Misterele se ţin lanţ, iar indiciile sunt ascunse în jocuri de cuvinte. Suntem duşi pe piste false, aruncaţi în mâinile morţii şi teama nu iese nicio secundă din suflet. Momentele înfricoşătoare şi cele emoţionante alternează, iar sfârşitul este mai încărcat de suspans ca orice altceva. Să vedem ce se va întâmpla în cel de-al treilea volum pentru că povestea continuă.IMG_201607192_095737

Sunt total absorbită de această minunăţie de carte! Aşa cum mi-a plăcut primul volum, îmi place şi acesta. Secretele sunt dezvăluite pe parcursul acţiunii şi am impresia că niciodată nu voi şti tot adevărul. Dacă nu aţi citit „Îngerul nopţii”, citiţi-l!

 

Din carte:

„— Şi cu noi cum rămâne?

— Suntem împreună.

Şi-a arcuit întrebător sprâncenele şi şi-a încrucişat degetele în semn de noroc.

— Ne certăm des, am spus.

— Dar ne şi împăcăm des, a replicat Patch şi m-a luat de mână, scoţânduşi inelul tatei de pe deget şi strecurându-mi-l în palmă. Mi-a sărutat încheieturile. Aş fi vrut să ţi-l dau mai devreme, dar nu era gata.

Mi-am deschis palma şi m-am uitat la inel. Pe partea interioară era gravată aceeaşi inimă, însă la stânga şi la dreapta ei erau scrijelite două nume: NORA şi JEV.

Mi-am ridicat privirea.

— Jev? Aşa te cheamă?

— Nimeni nu mi-a mai spus aşa de mult.

Şi-a plimbat degetul pe buzele mele, cercetându-mă cu ochii lui negri şi blânzi. Am simţit cum mă cuprindea o dorinţă fierbinte, care nu mai putea fi ignorată. Patch a simţit probabil acelaşi lucru, căci a tras uşa după el şi a încuiat-o. A stins lumina, iar camera s-a cufundat în întuneric, luminată fiind doar de razele lunii care pătrundeau pe fereastră. Ochii ni s-au îndreptat în acelaşi timp spre canapea.

— Mama trebuie să ajungă acasă în curând, mi-am amintit. Ar trebui să mergem la tine.

Patch şi-a plimbat mâinile gânditor pe maxilar.

— Am regulile mele. Nu duc pe oricine acolo.

Începusem să mă plictisesc de acel răspuns.

— Dacă mi-ai arăta, ar trebui să mă omori? am ghicit eu, încercând să nu mă enervez. Odată ajunsă înăuntru, n-o să pot să mai plec vreodată? Patch m-a cercetat din priviri preţ de o clipă. Apoi s-a scotocit prin buzunar, a scos o cheie de pe breloc şi mi-a strecurat-o în buzunarul pijamalei.

— Odată ce ai intrat, va trebui să te întorci mereu.”

3 gânduri despre „Recenzie „Crescendo” – Becca Fitzpatrick

Lasă un răspuns

