Recenzie „Îngerii morţii” – Andy McNab & Robert Rigby

Această carte este primită ca sponsorizarea de la Literatura pe tocuri, în campania Promovăm Literatura. Mulţumesc din suflet pentru carte!

“Îngerii Morţii, un grup de tineri fanatici pregătiţi să îşi sacrifice viaţa în numele unor false idealuri, lasă în urma lor numai distrugeri şi cadavre. Influenţaţi de misteriosul lor lider, cunoscut numai sub titulatura Black Star, adolescenţi vulnerabili îşi leagă explozibili de trup şi se aruncă în aer. Scopul lor: impact maxim, distrugeri maxime. Londra, America, Japonia – teroarea nu are graniţe. Unde vor lovi Îngerii Morţii data viitoare? Danny Watts şi prietena lui, Elena Omolodon, sunt cei care, printr-o riscantă operaţiune sub acoperire, l-ar putea demasca pe Black Star, pentru a pune capăt măcelurilor. Însă maestrul înşelătoriilor şi al minciunilor îi atrage într-un vârtej al terorii, în timp ce îşi pune în practică planul de a se răzbuna pe întreaga lume.”

Cartea, scrisă obiectiv, prezintă acţiunea împărţită pe două planuri: un plan îi prezintă pe Elena şi consulatul britanic, iar cel de-al doilea îl are în prim-plan pe omul din spatele sinuciderilor în masă ale adolescenţilor.

Elena vrea să îi afle identitatea aşa-numitului Black Star, cel care îi învaţă pe adolescenţi cum să îşi ia viaţa cât mai spectaculos. Pentru a-şi duce planul la bun sfârşit, Elena se oferă voluntară ca sinucigaşă şi vorbeşte cu Black Star pe internet. Black Star o face pe Elena Îngerul pe care-l aştepta de mult timp, hotărât să-şi ducă răzbunarea pe culmile spectaculosului. Discuţiile devin fapte, iar Elena pleacă peste ocean, din Londra în New York pentru a-i face pe plac lui Black Star, iar gruparea britanică ce vrea să pună capăt atentatelor e pe urmele Elenei. Un rol important îl poartă zbuciumul sufletesc al Elenei, fiind orfană, la numai 16 ani, iar ca prieten îl are pe Danny care a cam neglijat-o, focalizându-se pe misiunea demascării lui Black Star. Astfel, ceea ce va hotărî Elena să facă va avea urmări, de fiecare parte a alegerii.

Cartea se citeşte repede, surprinzătoare pe alocuri, dar pentru mine cam dezamăgitoare. Aflăm de la primele capitole cine este Black Star şi motivul răzbunării sale, fapt care scade din suspansul acţiunii, rămânând de aflat decizia Elenei. Acţiunea este amplă, ajungând la un final cu totul neaşteptat şi care lasă loc de interpretări în ultimele fraze ale cărţii. Trecând cu vederea lipsa exprimării gândurilor şi povestirea superficial, “Îngerii morţii” ascunde o poveste tulburătoare a vieţii şi a morţii, bazându-se pe ideea că răul dă buzna în cele mai frumoase momente.

Puteţi citi primele pagini aici.

Un gând despre „Recenzie „Îngerii morţii” – Andy McNab & Robert Rigby