Recenzie „Jurnalul unui călător boem. 1001 de femei” – Ciprian Enea

„ Un tânăr ziarist sărac, poet şi doctorand în filosofie, încearcă să descopere secretul tinereţii fără bătrâneţe trăind la maximum clipa şi citindu-i pe marii învăţaţi ai lumii. Dezamăgit că n-a aflat Graalul, hotărăşte să devină bogat. În câţiva ani îşi construieşte o carieră, ajunge persoană publică şi câştigă peste un milion de euro. Apoi călătoreşte în aproape 140 de ţări, continuând să caute secretul nemuririi. La un moment dat, descoperă reţeta taoistă a lui Mao Zedung, prin care bărbaţii puteau căpăta tinereţea veşnică făcând dragoste cu un număr impresionant de femei…”

În prezent, Ciprian Enea este primul român care a realizat Top 100 cele mai frumoase destinaţii ale lumii, precum şi Top 7 minuni ale lumii.

! Această carte am primit-o ca şi sponsorizarea de la Literatura pe tocuri, în campania Promovăm Literatura.

„Jurnalul unui călător boem” pune în scenă călătorii şi aventuri pe care naratorul le povesteşte în detaliu, accentuând diferenţele culturale, etnice şi religioase, dar şi cele sexuale. Autorul cărţii, jurnalist de profesie, călătoreşte de la un capăt al lumii la celălalt şi ne oferă o privelişte asupra diferitelor state pe care le vizitează. Pornit să afle secretul nemuririi, inspirat de povestirile Şeherezadei din „O mie şi una de nopţi”, dar şi de regele taoist Mao Zedung care şi-a împărtăşit pornirile sexuale cu 3500 de femei, multe dintre ele virgine, acesta pleacă în lume să afle adevărul din spatele legendelor şi să facă şi practică cu 1001 de femei. Aşa că pe lângă peisaje, observaţii istorice, economice, culturale, Ciprian Enea relatează experienţele sale sexuale cu femei de origini diferite din locurile prin care a umblat.

„Dar cu cu cât descopeream mai mult despre universul înconjurător, cu atât ne dădeam seama că ştim cât mai puţine lucruri despre acesta. Când să spunem că am pus mâna pe Graalul cunoaşterii, visul nostru se năruia cu o secundă înainte de a atinge nemurirea. Căci toate lucrurile rele, toate nenorocirile, toate temerile din viaţa noastră erau cauzate de caracterul muritor al omului.”

Împărţită pe două planuri diferite, cartea oferă cititorului experienţele de neuitat ale autorului, dar şi povestea lui Chris, Micul Chris, un copil de la ţară, crescut de bunici şi cu o minte strălucită care evoluează şi se autodezvoltă.

Om deştept şi cu multe cunoştinţe culturale, dar şi doctorand în filosofie, Enea face referire la mulţi scriitori, poeţi sau prozatori, români sau străini, creaţii şi multe vorbe de duh. Cât de mult valorează cuvintele sale în comparaţie cu faptele? Secretul nemuririi stă în împlinirea carnală sau în împlinirea spirituală şi acceptarea persoanei aşa cum este?

„Bine-a zis cine a zis că speranţa moare ultima. Ceea ce a uitat să adauge este că singura care nu moare niciodată este frica de întuneric, de Necunoscut. Ea împărăţeşte pământul.”

4 gânduri despre „Recenzie „Jurnalul unui călător boem. 1001 de femei” – Ciprian Enea

1. Mereu mi s-a parut interesanta ideea asta cum ca diversitatea se produce chiar si prin prisma unghiului din care privesti. Cu siguranta vaom aveam pareri diferite pentru ca tindem sa fim de partea personajelor insa nu mereu avem amandoi aceleasi preferinte. Povestea oricum imi va parea alta pentru ca probabil unde tu vezi „jurnal” si „boem” eu vad mai degraba „calator” si „1001 de femei”. E o diferenta de perceptie. Ceva fin. Un unghi, o experienta din copilarie, ceva, orice. 😉 O sa te anunt cum mi s-a parut carte pentru ca e pe lista de urgente.