Recenzie „Asasin la feminin” – Monica Ramirez

“Asasin la feminin” este primul volum al seriei “Alina Marinescu”.

„O iubire imposibilă, interzisă, din altă lume…

Alina Marinescu este o rebelă. A fost o rebelă înainte de recrutarea ei ca agent operativ și ramâne o rebelă și după. Acum însă, moartea face parte din viața ei de zi cu zi. Secțiunea Operațiuni Speciale o recrutează impotriva voinței ei și Alex Therein, bărbatul pe care crede că-l iubește, o transformă într-un asasin de elită. Dragostea este o noțiune abstractă pentru Alex, un bărbat cu un trecut întunecat și o expresie impenetrabilă, eficient de rece, care ucide pentru a putea supraviețui. Fără întrebări inutile. Alex nu este un bărbat real, ci mai degrabă o fantomă, o iluzie creată cu ajutorul oglinzilor. Misiunea lui este să o seducă pe Alina, așa că o atrage în mod intenționat în lumea lui misterioasă și plină de senzații, prăbușindu-se emoțional pentru prima dată de la propria lui recrutare. Ca mentor al ei în timpul procesului de antrenament, trebuie să se confrunte nu numai cu atitudinea ei recalcitrantă, dar și cu responsabilitatea de a transforma o persoană inocentă într-o unealtă a morții. Cu toate acestea, cei doi sunt atrași unul către celălalt și relația paradoxală ură-iubire devine și mai complicată datorită jocului aproape zilnic cu moartea. Probabil cea mai arzătoare întrebare este: o iubește Alex pe Alina cu adevărat?”wedding-couple-sunset-romance-hd-wallpapers

Împărţită pe două planuri care ajung să se întrepătrundă, acţiunea ne oferă detalii despre regimul comunist, despre secrete şi putere, despre arme, viaţă şi moarte. Concentrându-şi atenţia asupra personajelor principale, Alex şi Alina, autoarea le-a dat acestora o magie aparte. Sunt atât de palpabili încât pot jura că au existat şi au luptat pentru ei. Aşa cum comunismul a existat împreună cu frica de moarte. Aşa cum minciuna coexistă cu adevărul, Alex şi Alina există împreună, undeva ascuns şi greu de găsit, într-un colţişor care le-a redat fericirea de a fi liberi.De asemenea, personajele secundare nu sunt lăsate în umbră şi toate au prins propriul contur. Odată ce le asociezi cu viaţa reală, nu ai cum să le uiţi.

„Cuvântul libertate era de-a dreptul interzis în România comunistă, devenită o adevărată închisoare în care zăceau douăzeci şi două de milioane de oameni.”

Alex Therein este agent secret. Dublu agent secret. A fost recrutat de SSO (Serviciul Special de Operaţiuni – parte a Securităţii comuniste) prin ’78, când avea vreo 18 ani. Săvârşise o faptă care-l condamna la moarte în acea vreme şi a fost recrutat şi obligat să jure credinţă SSO-ului. Devine un nimeni pentru lumea de afară, pentru care este mort. Prins în subteran şi suspus la antrenamente fizice zilnice, cât şi la cele psihice, Alex nu mai are libertate, nici măcar libertatea de a vedea lumina soarelui. e6c8ca6d851c3a100d55419f8836d315Ameninţarea că îi va fi ucisă familia îi dă puterea de a deveni agentul perfect. Fără emoţii şi cu puterea de a face orice, Alex devine asul din mână al SSO-ului, fiind pus să-i înlăture pe cei mai mari duşmani ai comunismului. Totodată, este agent secret pentru Elite, o organizaţie internaţională antiteroristă supersecretă, care i-ar putea oferi un gram de libertate prin ideea că vor reuşi să învingă comunismul. Astfel, viaţa lui atârnă de un fir de aţă şi moartea îl paşte în orice moment. Trebuie să fie atent la orice mişcare, fiind urmărit non-stop în încercarea sa de a salva lumea, de a-i da acesteia dreptul la libertate. Fiind în mijlocul atenţiei în SSO, reuşeşte să le ofere celor din Elite cele mai secrete informaţii şi să salveze câţi mai mulţi oameni.

„Ochii scrutători gri-verzui, frunta aristrocată şi maxilarul puternic, trăsăturile sale dure tăiate în unghiuri drepte erau perfect complimentate de buzele senzuale şi de părul şaten-deschis care îi ajungea până aproape de umeri, încadrându-i delicat faţa. Dar nu exista nimic delicat în Alex, el fiind mai degrabă un studiu al contrastelor, o combinaţie de austeritate auto impusă şi alură carnală.”

Alina ajunge şi ea în SSO după ce organizaţia a luat-o în vizor. Alex este obligat, acţionând împotriva voinţei sale, să o seducă şi să o facă să se lupte împotriva comunismului, pentru ca mai apoi să fie condamnată la moarte. wait%e2%80%95an-erotic-story-of-desire-anticipationAşa cum s-a întâmplat şi în cazul lui Alex, Alina moare pentru lumea de afară şi este luată în subteran, unde devine agent secret sub îndrumarea celor mai severi oameni. În timpul misiunii de a o seduce pe Alina, Alex a reînviat şi a avut parte de cele mai frumoase momente ale vieţii sale. A trăit cu ea clipe magice care i-au ridicat sufletul până la ceruri ca mai apoi să coboare până în Iad pentru că a trădat-o. I-a intrat pe sub piele cum numai el putea s-o facă şi a reuşit să-i frângă inima şi să-i distrugă viaţa. Elite n-a putut-o salva şi pe ea.

„Lucrurile care ni se întâmplă sunt exact acelea care ne sunt menite.”

aa27d9deafaf176c99e5489b91e2af6dTânără, frumoasă, deşteaptă şi plină de încredere în sine, Alinei îi este greu să accepte ce i s-a întâmplat. Sentimentele ei pentru Alex s-au transformat în ură pentru ceea ce a fost în stare să facă. Lipsită de libertate şi ameninţată de moarte, Alina trebuie doar să facă tot ce îi cere SSO-ul pentru ca familia ei să rămână în siguranţă. Va deveni sosia feminină a lui Alex. Numai că ea reuşeşte să-şi păstreze o fărâmă de umanitate. Între ei este ceva mai mult decât muncă, decât ura împotriva comunismului. Este ceva ce amândoi refuză să accepte. Ceva care le-ar putea aduce moartea.

„Prinşi în mrejele morţii, lipsiţi de apărare în faţa ei, copleşiţi de teamă,momentul acela îi apropriase ca  nimic altceva până atunci. Nimic altceva nu avea să-i mai conecteze vreodată atât de puternic. Mortea le ţinuse sufletele prizoniere, imprimându-şi pecetea eternă adânc în inimile lor. Amprenta ei avea să ardă puterea în inima lor cu o flacără mistuitoare de inocenţă. În momentul în care se lăsaseră purtaţi pe aripile simţurilor inflamate, reuşiseră să-şi exorcizeze toţi demonii, surghiunindu-i la graniţele conştientului. Numai pentru un moment. Numai pentru acel moment.”

Prinşi într-un cerc vicios, lumea lor este limitată şi cunoaşte doar moartea. Ceea ce trebuie să facă este să ucidă, fără să clipească şi fără resentimente. Alex a încetat să mai există de când a fost luat în SSO şi devine o maşină de ucis, fără emoţii şi fără scrupule, convins că nu înseamnă nimic pentru nimeni. ddb7370097ec33db81865c34cd44cb8fÎn schimb, Alina a păstrat în sufletul ei speranţa chiar dacă a fost trădată şi supusă unei morţi lente. Alex încearcă să îi dea un plus de speranţă Alinei introducând-o în Elite, dar depărtând-o  de sufletul lui, neştiind dacă se vor mai revedea vreodată.

„Nevoia mea de tine mă face slab şi îţi pune viaţa în pericol, dar nu ştiu cum să mă opresc din a te dori.”

Pe lângă  ritmul alert al acţiunii şi al vieţii zbuciumate a personajelor, Monica Ramirez a avut grijă să se ocupe şi de partea romantică a cărţii, momente care reflectă relaţia magică dintre cei doi. Am citit cele mai frumoase scene erotice pe care le-am citit într-o carte poliţistă sau chiar într-o carte a unui autor român. Mi se frânge inima când mă gândesc că Alina şi Alex formează un cuplu perfect, dar iubirea dintre ei este interzisă. Nu-şi pot pune viaţa lor şi a altora în pericol doar pentru consumarea iubirii. Dar inima îmi creşte când mă gândesc că poate vor veni vremuri mai bune pentru ei şi vor avea şansa să fie împliniţi, să se iubească fără a se gândi la consecinţe.sex_taini3

„Pasiunea dintre ei era mai presus de cuvinte. Experimentară totul, de la cea mai primară expresie a animalităţii şi până la cele mai erotice plăceri, atingându-se, gustându-se, pătrunzându-se, iubindu-se. Uitară de grji, uitară de tot, până când din sufletele lor ţâşni un singur strigăt de extaz. La început erau doi, apoi deveniră unul.”

Îmi place antiteza pe care a reuşit să o creeze autoarea între SSO şi Elite: două principii comune, dar scopul diferit: amândouă nu există pentru nimeni, sunt nişte umbre ale morţii, ascunse şi gata să acţioneze oricând, iar ceea ce fac ei este să omoare. Diferenţa este pe cine. În timp ce SSO-ul lui Ceauşescu omoară oamenii nevinovaţi care au avut puterea de gândi, Elite luptă contra teroriştilor şi încearcă din răsputeri să înlăture totalitarismul din lume.

„Recrutaţi de către Securitate din diferite medii, din diverse motive şi datorită unor aptitudini dintre cele mai variate, antrenaţi să-şi reprime emoţiile şi durerea fizică să execute ordine fără să pună întrebări ori să stea pe gânduri, în stare să se infiltreze în orice mediu social, maeştri ai seducţiei şi manipulării, cunoscând ca nimeni alţii psihologia umană, fiecare dintre ei era o armă mortală. Asasini cu o pregătire de invidiat, aşteptându-şi prada.”

Pentru mine, cel mai fascinant detaliu al cărţii este timpul în care se petrece acţiunea, în vremea comunismului. Iar mai mult decât atât, este bazată pe o poveste reală. Nu am citit deloc descrierea de pe copertă şi nu aveam habar de ce s-ar putea întâmpla în carte. Este fascinantă întreaga carte, de la prima până la ultima pagină. Cartea îmbină dragostea cu stilul poliţist, iar personajele sunt extrem de bine conturate.

„Libertatea este întotdeauna periculoasă, dar în acelaşi timp cel mai sigur lucru pe care îl avem” – Harry Emerson Fosdick

Nu am cuvinte să descriu cât de mult mi-a plăcut această carte, câte goluri a umplut şi câte informaţii mi-a oferit. Pentru mine, cel mai fascinant detaliu al cărţii este timpul în care se petrece acţiunea, în vremea comunismului. Iar mai mult decât atât, este bazată pe o poveste reală, ceea ce mă face să mă cutremur gândindu-mă că vreo persoană a trebuit să îndure aşa ceva. Nu am citit deloc descrierea de pe copertă şi nu aveam habar de ce s-ar putea întâmpla în carte. Este fascinantă întreaga carte, de la prima până la ultima pagină. Cartea îmbină dragostea cu stilul poliţist, iar personajele sunt extrem de bine conturate. Şi lucrul care mă bucură cel mai mult este că autoarea a scris o întreagă serie care o are pe Alina în centrul atenţiei. Acţiunea din acesta se termină prin ’90, iar cel de-al doilea mă ispiteşte să-l citesc.

Când te afunzi în întuneric, nu mai există cale de întoarcere!

Întreaga serie s-a relansat în 2017 în haine noi. O puteți comanda de aici.

14 gânduri despre „Recenzie „Asasin la feminin” – Monica Ramirez

1. Un prim volum plin de adrenalina, dar pregateste-te pentru ca restul seriei este de-a dreptul criminala. Te vei simti pe muchie de cutit, vei absorbi precum un burete totul si la sfarsit iti va veni sa arunci cu cartea pentru ca „nimic nu este ce pare a fi” (replica ii apartine chiar autoarei)
    Ma bucur ca ai descoperit-o.