Top 10 cărţi must read în 2017!

A venit un nou an cu multe sarcini de îndeplinit şi cu multe speranţe. Pe plan literar mi-am propus să citesc masiv, să mă satur. După ce mi-am făcut blogul am început să fiu mult mai pasionată de cărţi, să mă interesez de noutăţi, de edituri, autori şi să-mi fac liste interminabile cu cărţi de citit. M-am provocat pe mine însămi să citesc peste 55 de cărţi (atât am menţionat că voi citi pe goodreads) şi promit solemn că îmi voi duce provocarea la bun sfârşit. În cele 55 de cărţi pe care le voi citi poate vor intra şi cărţi care nu-mi sunt pe plac, poate vor fi cărţi care îmi vor da aşteptările peste cap, dar cu siguranţă, toate vor lăsa o urmă din mesajul lor în mintea mea. Vorbind de cărţi bune, am întocmit un top al cărţilor pe care vreau neapărat să le citesc, cărţi de care sunt sigură că-mi vor depăşi aşteptările şi vă provoc pe voi, dragi cititori, să le citiţi şi să-mi spuneţi părerea despre acestea. Indiferent la ce voi renunţa sau indiferent ce voi face, cărţile ce urmează citate vor fi neapărat citite de mine în 2017! Dacă asta nu se va întâmpla, voi dispărea de pe faţa pământului!

  1. Ce-mi pot dori mai mult decât să citesc întreaga serie Alina Marinescu a Monică Ramirez? Am citit la sfârşitul anului trecut primul volum al seriei, Asasin la feminin, şi pur şi simplu mi-am dorit să citesc şi celelalte volume pentru că eram foarte entuziasmată de continuare, dar din păcate, m-am jucat cu timpul şi am pierdut, căci n-am apucat să citesc al doilea volum. Autoarea a lansat anul trecut ultimul volum şi luna aceasta editura Librex i-a dat întregii serii un nou aspect, care este absolut genial şi inimaginabil de frumos. Ce-ţi poţi dori mai mult de la o carte? Pe lângă conţinutul marcant, mai are şi o copertă magistrală, deci, nu ai cum să nu o iubeşti. Am iubit Asasin la feminin. Citind-o am cunoscut o parte din trecutul ţării, o parte din trecutul meu, ca şi româncă, am învăţat să lupt alături de Alina şi Alex, să îmi dezvolt inteligenţa emoţională şi cel mai important, cred eu, să nu-mi creez aşteptări. Vorbind de aşteptări, am realizat că atunci când visez la ceva foarte mult, indiferent de natura acestui ceva, sunt 99% şanse să nu se întâmple. Şi aşa se întâmplă în cazul Alinei şi al lui Alex. Pentru că tu, cititorule, orice ai anticipa, nu se va întâmpla! Totul e imprevizibil şi e mult mai bine să fii surprins fără să-ţi imaginezi dinainte pentru că s-ar putea să fii dezamăgit. Nu am cuvinte să descriu tot ceea ce simt când mă gândesc la Asasin la feminin. Am trăit odată cu cartea. E un sentiment unic pe care-l voi resimţi cu siguranţă când voi citi următoarele volume. D-abia aştept! Luaţi de citiţi seria Alina Marinescu pentru că nu veţi regreta! O puteţi precomanda de pe site-ul librăriei Librex în noile sale haine.seria-alina-marinescu
  2. Am început cu un autor român, voi continua tot cu un autor român pentru că aceştia sunt în topul celor mai doriţi autori ai mei. Cine nu a auzit de Cristina Nemerovschi? E imposibil să nu fi auzit de minunata Cristina Nemerovschi dacă până şi eu am auzit. Autoarea a lansat la Gaudeamus Zilele noastre care nu vor mai fi niciodată, carte pe care vreau neapărat să o citesc. Nu am mai citit nimic de Cristina Nemerovshi până acum şi nici măcar nu am citit descrierea cărţii pentru că doar titlul mi-a trimis, aşa, un mesaj spre creier cum că trebuie să citesc cartea asta pentru că ar putea fi o cartea de care să mă îndrăgostesc pentru totdeauna. Zilele noastre care nu vor mai fi niciodată sună atât de real, dar pare oarecum sf, şi îmi sugerează o multitudine de idei, dar să nu-mi fac aşteptări. O voi citi şi o voi vedea.coperta-zilele_noastre_care_nu_vor_mai_fi_niciodata
  3. Continuând în sfera autorilor români tineri şi contemporani, plini de imaginaţie şi cu un viitor strălucit înainte, m-am hotărât să trec pe lista de must-read noua carte a lui Flavius Simion, înAltă iubire, care ce urmează să apară în curând la editura Librex. Nu ştiu multe despre carte şi nici despre autor, care însă, nu este la prima sa carte, dar am citit pe instagram unele citate din carte care m-au răvăşit total şi presupun că întreaga cartea va fi aşa, lucru care nu mă face decât să îmi doresc să o citesc. Şi am are şi o copertă înduioşător de frumoasă. Puneţi mâna pe ea numaidecât!untitled
  4. Ce autori români îmi mai doresc eu să citesc? Ioana Duda. Ioana şi-a lansat două cărţi, Instinct şi Jurnalul primei mele morţi la editura Herg Bennet, dar nici până astăzi nu am apucat să le citesc. Cărţile sunt genul care exprimă sentimente, care te fac să reflectezi asupra vieţii. Am citit impresii ale oamenilor care au citit cărţile şi tot ce mi-a rămas întipărit în minte este faptul că autoarea scrie cu sufletul, scrie ceea ce gândeşte şi ce simte şi cărţile ei devin, astfel, suflete care trebuie preţuite. Vreau să le preţuiesc şi eu. Promit solemn că anul acesta le voi citi pentru că Instinct era demult pe wishlist-ul meu.b
  5. Un alt autor român pe care vreau să-l citesc este Radu Găvan. Exorcizat şi Neverland au primit doar laude şi sunt convinsă că-mi vor plăcea şi mie. Când e vorba de autorii români, nu ştiu ce carte să aleg pentru a o citi prima pentru că vreau să le citesc pe toate. Sunt cărţi pline de substanţă, pe care nu le voi uita nicidecum şi care, sper, să-mi transmită mii de emoţii. Cărţile lui Radu Găvan fac parte din această categorie.kh
  6. După ce am enumerat câţiva autori români pe care vreau să-i citesc cu orice preţ anul acesta, revin la o carte care aşteaptă de mult timp să o citesc – Clopotul de sticlă, Sylvia Plath. Este o carte unică, ceva realist, palpabil, cu o poveste care te învaţă despre oameni şi despre viaţă. Unii spun că seamănă cu De veghe în lanul de secară a lui Salinger, carte pe care n-am plăcut-o la prima citire pentru că nu i-am înţeles mesajul, dar este aceeaşi care m-a făcut să-mi placă operele care exprimă mai mult decât se observă.clopotul-de-sticla-top-10_1_fullsize
  7. O altă carte care să-mi transmită emoţii dincolo de cuvinte şi pe care vreau să o citesc este Să nu mă părăseşti, Kazuo Ishiguro.

Tragic, emoţionant, tensionat şi cu un final surprinzător, Să nu mă părăseşti este unul dintre cele mai bune romane al lui Ishiguro, nominalizat la Booker Prize, National Book Critic Circle Award şi Arthur C. Clarke Award şi inclus pe lista celor mai bune cărţi ale anului în The New York Times, Publishers Weekly şi în numeroase alte reviste prestigioase.sa-nu-ma-parasesti-top10_1_fullsize

  1. Trecând la o autoare pe care o iubesc, dar pe care nu prea am citit-o, vă mărturisesc că la Epica va veni Confess, a lui Colleen Hoover. Autoarea m-a marcat cu Ugly love, şi deşi nu am apucat să citesc celalte două cărţi traduse la noi – Fără speranţă şi Slam – voi adăuga ca un must-read în 2017 Confess. Nu pot să nu iubesc cărţile de dragoste! Mereu le recomand tuturor pentru că nu poţi citi ceva mai frumos decât dragostea. E sublimă. Se simte şi se trăieşte. Ziceţi voi dacă nu e aşa.tumblr_nojqhmN8WJ1txa0lmo1_500.jpg
  2. Un must-read este continuarea cărţii Urgia şi zorile. N-aţi citit-o încă? Nu mai aşteptaţi şi puneţi mâna pe ea! Eu m-a îndrăgostit de această carte şi mi-a rămas sufletul în gât când am citit ultima pagină pentru a fost atât de ….ahhbksbdsbifds…. m-a lăsat fără cuvinte. După ce am fost răvăşită pe tot parcursul lecturii, finalul i-a dat cărţii încă un plus de mister şi nu m-a făcut decât să-mi doresc să citesc următoarea carte, care va apărea în curând la editura Epica.5354d757682c29b7e983ef7c9ed964b4
  3. După ce am terminat de citit Printre tonuri cenuşii, mi-am promis că voi citi şi următoarea carte a Rutei Sepetys care urmează să apară la editura Epica – O mare de lacrimi. Din nou, nu ştiu despre ce e vorba în carte şi din nou, titlul mă convinge să o citesc. De asemenea, mi-a plăcut Printre tonuri cenuşii şi am încredere că o să-mi placă şi următoarea. Ce cărţi sunt mai frumoase decât cele de la Epica? Spuneţi voi.16196067_1541139122564668_5719495647624306503_n.jpg

Încheind astfel, nu mai am de adăugat decât faptul că mi-a fost foarte greu să fac acest top pentru că nu ştiu ce cărţi vor fi citite înaintea acestora şi de altfel, nu sunt singurele care vor fi cu siguranţă citite în acest an. Totuşi, făcând acest top, am hotărât să particip la concursul organizat (detalii aici) de editura Librex, cea care a lansat autori români şi le-a promovat operele şi, totoată, librăria online care vă stă la dispoziţie oricând pentru comanda de cărţi.libraria-librex-ro_-1.png

Sper ca anul acesta să fie the greatest în plan literar şi pentru voi, deoarece pentru mine, cu siguranţă va fi! Mi-ar plăcea să aflu şi cărţile pe care voi vi le doriţi să le citiţi şi sper că v-am inspirat în alegerea unora ce merită citite. Lecturi frumoase!

6 gânduri despre „Top 10 cărţi must read în 2017!

  1. Din pacate sunt multe carti pe care si eu mi le doresc dar anul asta nu am citit decat 3 carti deoarece mameu nu-i place ideea sa dau bani pe carti si de asta nu pot citi.Mai citesc cateodata pe wattpad dar nu se compara cartea cu telefonul.Acum am inceput sa mai particip si eu la concursuri poate mai da Domnu sa castig si eu macar o data o carte ca am o pofta teribila de citit.Mi-a placut recenzia ta si sper sa-ti duci la bun sfarsit „provocarea”.Spor la citit:))

    Apreciat de 1 persoană

  2. Ma bucur ca-ti place sa citesti. Nu cred ca este un impediment faptul ca nu-ti poti cumpara cartile, cred ca poti imprumuta oricand de la biblioteca. Sper sa ai noroc si sa poti citi cat de multe carti iti doresti!
    Multumesc pentru sustinere :*

    Apreciază

Lasă un răspuns

