Recenzie ”Până ne vom revedea…” – Renee Collins

„Cluburi rurale și petreceri în grădină. Ultimul lucru pe care și-l dorește Cassandra e să petreacă vacanța dinaintea ultimului an de liceu izolată într-un orășel plin de snobi din Massachusetts, pe țărmul oceanului. Cass tânjește după dramatism și aventură, lucruri greu de găsit în acel loc, unde se simte prinsă ca într-o capcană.

Dar când un străin încântător apare pe plaja privată a familiei ei, susținând că este proprietatea lui – și că sunt în anul 1925 – , Cass este atrasă într-un mister vechi de aproape o sută de ani. În vreme ce caută răspunsuri în prezent, Cass descoperă un adevăr care pune viața lui Lawrence în pericol. Nu va mai conta din ce secol vine el, dacă nu va mai trăi până mâine.

Disperată să-l salveze pe băiatul care înseamnă totul pentru ea, Cassandra trebuie să găsească o cale de a schimba istoria… sau să riște să-l piardă pe Lawrence pentru totdeauna.”postcard-4inx6in-h-front

„Până ne vom revea” este o carte ce depășește granițele realității, care sfidează timpul și care ascunde o frumoasă poveste de dragoste, dar, din păcate, imposibilă. Ce m-a atras prima dată la carte este coperta. De la un timp am început să tot analizez coperțile mai înainte. Apoi m-a atras povestea. Ideea de a trăi într-un timp diferit, de a călători în timp, mi s-a părut mereu fascinantă. Protagoniștii acestei cărți sunt despărțiți de un secol, dar prin nu se știe ce ruptură în univers, au ocazia de a se întâlni pe plaja pe care o frecventează și unde se lasă purtați de visuri mărețe, până la stele. Descrierea plajei în apropierea oceanului, a lunii ce se reflectă în apă, a cerului plin de stele este absolut superbă. În această împrejurare idilică se întâlnesc Cassandra și Lawrence, doi adolescenți din timpuri diferite, dar care au fost meniți să se intersecteze pe aceeași plajă.

• Ești diferită. Pot să-mi dau seama după felul în care stai și contempli țărmul.

• Și tu ești destul deciudat, să știi.

• Vină asumată, zice el, făcându-mi cu ochiul. Și-atunci ce ne facem, tu și cu mine? O pereche de rățuște ciudate în căutarea sensului vieții.

• Cred că trebuie să facem ceva nebunesc.

Cassandra este adolescenta tipică, plictisită în vacanța cu părinții, deși se află într-un loc mirifc, și visând la ceea ce ar fi putut să facă alături de prietena sa dacă ar fi mers și ea prin Franța, poate ar fi trăit chiar  o iubire pariziană. Oricum, Cass își va trăi iubirea verii, cea care nu este pariziană, dar este dintr-un alt timp, o iubire clasică între doi adolescenți de lume bună. Monotonia vieții ei de zi cu zi o aduce pe plajă, fugind de la petrecerea ținută de părinții ei și regăsindu-se în liniștea serii, la marginea oceanului, ca mai apoi să se regăsească în brațele unui băiat parcă scos din romanele pe care le-a citit.

Lawrence este băiatul tipic al secolului al XX-lea, elegant și crescut ca un adevărat gentelman. Viitorul lui este deja stabilit, nu de el, ci de familia lui, care știe ce i s-ar potrivi lui mai bine și cum vor fi vremurile. Lawrence este un poet excentric, ce scrie poezii din suflet, ca o pasiune ascunsă a lui, dar pe care nu o arată oricui. Pasiunea lui nu consideră niciun plus al său în ochii celorlalți, ci este văzut chiar mai jos, ca și cum și-ar pierde timpul prins în vraja metaforelor romantice. Oceanul îl inspiră, îl liniștește și-al aduce în timpul Cassandrei.

„ De adevăr și mare ochii ei tânjesc să se-mpresoare,

O veșnicie în spațiul vast ce i se-așterne la picioare.

În lumina lăptoasă a Luceafărului de dimineață,

Pas cu pas, sufletul meu cu al ei se-nvață.”

La prima întâlnire, niciunul nu remarcă diferența vremii lor, deși Cass avea niște haine ciudate(pantaloni scurți, pe care fetele nu-i purtau cu un secol în urmă, bineînțeles). După ce realizează că plaja este singurul loc unde timpurile lor se interesectează, vor fi într-un impas: să mai petreacă timpul împreună pe plajă sau să uite unul de altul? Întâlnirile lor repetate au avut câteva efecte secundare, care s-au simțit în timp. Aceste efecte îi sperie, dar nu pot rezista tentației de a se vedea unul pe altul după ce sentimentele au luat naștere în sufletele lor.

Întâmplarea care declanșează acțiunea propriu-zisă a romanului este viitoarea moarte a lui Lawrence, de care Cass află și pe care cei doi voi încerca să o împiedice. Văzând că pot schimba trecutul, amândoi se ambiționează și cred în puterea lor de a-i cruța viața băiatului. Acum, Cass își arată potențialul adevărat, se dedică scopului său și chiar își dorește ca Lawrence al ei să trăiască, deși s-ar putea ca ei să nu se mai vadă niciodată, că ea va pleca și-l va lăsa în urmă, prins în 1925. Va regreta că nu-l va putea lua cu ea în 2015, nu-i va putea reda libertatea și puterea de a-și alege singur soarta, pe care o merită din plin. Totuși, va fi fericită că a salvat viața unui om frumos, care oferă lumii o parte din frumusețea sa prin poeziile pe care le scrie. Asta dacă va reuși să-l salveze pentru că trebuie să investigheze mult, să pună lucrurile cap la cap și să născocească un plan.

Mi-a plăcut modul cum autoarea împletește cele două timpuri și cum acțiunea va fi văzută și prin ochii lui Lawrence, dar și prin ai Cassandrei. Îmi place șuvoiul de sentimente pe care personajele îl transmit, pe care ele îl trăiesc și cu care încearcă să se lupte. Sentimentle se vor afla în luptă cu rațiunea, alegerile vor fi grele de luat, iar finalul va fi peste orice așteptare. Dacă vreți să citiți un roman ce vă poartă prin mașina timpului și care vă pune să alegeți în iubire, găsiți „Până ne vom revedea” la editura Corint, în colecția Leda Edge, cu o reducere de 50%.
Mulțumesc editura Corint pentru exemplar. A fost minunat!