Recenzie „Circul nopții” – Erin Morgenstren

Circul sosește fără veste. Fără înștiințări, fără afișe lipite pe stâlpi sau panouri. E pur și simplu acolo unde ieri nu era nimic.

Sub cupola corturilor nocturne, în dungi albe și negre, te așteaptă o experiență cu totul unică, o sărbătoare a simțurilor – poți să te pierzi într-un labirint de nori, să rătăcești prin meandrele unei grădini luxuriante construite din gheață, să privești uimit la contorsionista tatuată care se strecoară într-o minusculă cutie de sticlă și să te îmbeți cu miresmele de caramel și scorțișoară ce adie amețitor prin aer. Însă, în spatele norilor de fum și al oglinzilor, se derulează o competiție crâncenă – un duel între doi tineri magicieni, Celia și Marco – antrenați încă din copilărie să concureze într-un „joc“ implacabil de către maeștrii lor misterioși. Necunoscută celor doi, aceasta este însă o confruntare din care doar unul dintre ei va reuși să iasă învingător, iar circul este scena pe care se desfășoară o bătălie cumplită a imaginației și voinței.

Dar când o dragoste profundă, pasionată și magică se înfiripă între cei doi protagoniști, bătrânii lor maeștri trebuie să intervină, iar consecințele vor fi periculoase pentru toti cei implicați.

O poveste seducătoare, plină de aventură, magie și poezie, un basm cuceritor pentru cititorii de toate vârstele.”IMG_da1f510317974bcaeed72bdbf9b611a4

Când am citit descrierea cărții m-am gândit la doi copii care cresc în același mediu – circul – și sunt învățați să facă giumbușlucuri de către maeștri diferiți (bătrâni, cu barbă… – așa credeam eu că arată) și aceștia ajung să se îndrăgostească pe când acest lucru era interzis la circ (tot mintea mea bolnavă a dedus asta).

Ei bine, nu a fost așa. Celia și Marco sunt personajele principale de care se leagă toată acțiunea și în jurul cărora se împletesc ițele întregii magii. ”Jocul” pe care sunt meniți să-l joace dă naștere circului, magiei și frumuseții acestora. Jocul pe care-l sunt nevoiți să-l joace este pus la punct de maeștrii lor, cei doi bărbați magicieni care împărtășesc o mare rivalitate, iar regulile jocului nu le sunt dezvăluite. Din jocul lor ia naștere circul care fasinează oamenii din toată lumea.

Povestea se situează la începutul secolului al XX-lea, iar bucuria oamenilor este și mai mare când vestitul Cirque des Reves sosește în oraș, pentru că nu este un circ oarecare. Nu este un simplu circ, colorat și cu mulți clovni, ci unul măreț,ce se întinde pe o porțiune mare de pământ și deține zeci de corturi, care mai de care mai prețioase. Încă de la intrarea în circ, vizitatorii sunt fascinați de măreția și frumusețea lui, de multitudinea de opțiuni din care pot alege ce vedea mai departe, dar și din mulțimea de dulciurele și băuturi calde.

Autoarea ne invită la un cidru și un șoricel de ciocolată pe când ne aventurăm din cort în cort, mergem pe la iluzionistă sau la prezicătoarea viitorului, în grădina de gheață sau în carusel și tot am mai merge, dar timpul nu ne permite. Circul nopții este un circ special, se deschide în amurg și nebunia ia sfârșit în zori.

Personajele sunt bine construite și autoarea dă un strop de magie fiecăruia pentru că modul său de povestire este unic, la fel și povestea sa. Mi-a plăcut cum mi-a fost pusă imaginația la încercare, cum descrierile m-au făcut să-mi imaginez lucruri la care nu mă gândisem niciodată, oameni și fapte, dar mai ales un asemenea circ. Celia și Marco sunt puși în evidență de câte ori apar în scenă. Confruntarea lor poate face din întregul circ o victimă colaterală dar sunt atât de ancorați de el încât s-ar sacrifica pe ei însăși. Vor împărtăși mai degrabă o relație armonioasă și nu o luptă aprigă și vor face tot posibilul să salveze ceea ce au creat – Le Cirque des Reves.

IMG_d0b70fff147d161647f1c22a0be394f7

Frumos construit și cu o imagine realizată cu măiestrie, Circul nopții îți va lua mintea și sufletul și te va purta într-o lume magică pe care să ți-o dorești să o trăiești. O să îți dorești să fii copilul care se plimbă pe aleile circului, nerăbdător să vadă noul spectacol și ieșind aproape plângând când se ivesc zorii. Cel mai frumos mod de a arăta o poveste interesantă este acesta magic, fantastic, dar care ți se pare ușor realist căci Circul nostru te poate vizita oricând.
Mulțumesc foarte mult Târgul Cărții pentru șansa minunată de a citi această carte. Pe targulcartii.ro găsiți cele mai interesante cărți care nu se găsesc oriunde, dar pe care cu siguranță le căutați de mult timp.

3 gânduri despre „Recenzie „Circul nopții” – Erin Morgenstren