Recenzie „Identități secrete” – Monica Ramirez

Când te afunzi în întuneric, nu mai există cale de întoarcere.

„Alina preferă cafeaua cu mult lapte, muzică și lumânări când este acasă și un Glock de 9 mm când este în misiune pe teren. Alex iubește plimbările lungi și poate lichida un om în mai puțin de cinci secunde. Alex este prietenul Alinei, iubitul și mentorul ei, câteodată chiar soțul ei. Dar mariajul lor nu este nimic altceva decât o acoperire convenabilă pentru misiunile în care sunt trimiși. Normalitatea este foarte greu de atins într-o existență fantomatică, mai ales atunci când lucrezi pentru Elite, o organizație ultra-secretă care nu există, condusă de oameni care nu există.

Elite există dincolo de invizibil, fără a fi constrânsă de lege, fără a aparține niciunui serviciu de informații. Cartierul General Elite este o oază subterană unde întunericul este la el acasă, un buncăr post-modern ale cărui surse de lumină sunt mai mult ecranele monitoarelor.  Noii recruți sunt remodelați și reprogramați  într-o nouă identitate cu un trecut fals.”pizap.com14895964564032

După ce am fost în extaz când am citit Asasin la feminin, unica mea dorință a fost să citesc și următorul volum și următorul și următorul. Ei bine, la momentul respectiv nu mi-am putut îndeplini dorința, dar după ce am citit și al doilea volum al seriei nu mai știu ce să fac… Aș citi mai departe pentru că sunt tare curioasă să văd ce se întâmplă, dar după nu vreau să se termine pentru că îmi place prea mult. Cum am ajuns în starea asta? Cărțile sunt GE-NI-A-LE! Asta este singura explicație.

După toate prin care am trecut alături de Alex și Alina în primul volum, am reușit în sfârșit să zâmbesc cu gura până la urechi și să prevăd un viitor frumos al celor doi. Am scăpat de SSO, cu greu, dar am scăpat, am mers în fiecare misiune și am supraviețuit și ne-am aventurat în lumea Elite unde încă încercăm să supraviețuim. Oricât de greu le-ar fi să supraviețească fizic după misiuni, după adrenalina întinsă la cote maxime și luptei continue cu răul, tot mai greu le este să supraviețuiască psihic când între ei nu este armonie. Parcă lucrurile mergeau mai bine între Alex și Alina după ce s-au lăsat purtați de val, au uitat de trecut, reproșuri, regrete și responsabilități și au încercat să trăiască doar momentul.

– De ce mă duci la tine acasă?

– Pentru că am încredere în tine, răspunse, întorcând capul s-o privească.

– Asta-i periculos. E împotriva regulilor tale să ai încredere în cineva.

– Tot ce fac cu tine e periculos.

Au trăit doar un moment, două, câteva. După mintea le-a fost hărțuită de trecut, de ceea ce trebuie să facă, de regrete și de frici. Alex a lăsat-o mai moale cu atitudinea lui rece, impasibilă și lipsită de sentimente, dar Alina este cea care începe să devină ceea ce-a fost el. Alex pe care și-l dorea este acum lângă ea, dar ea este atât de supărată pe el încât refuză să-l ierte și crede că face alegerea cea mai bună din viața ei când îl părăsește. Decizia pe care o ia eroina noastră le va sfâșia sufletul amândurora, dar și cititorului, deopotrivă.

Cred că este evident faptul că mie îmi place de ei ÎMPREUNĂ. Îi vreau împreună! Vreau ca Alina să îl ierte pe Alex, să se ierte pe sine și să accepte ceea ce i s-a întâmplat. Pentru că ăsta i-a fost destinul, la naiba. Tot ceea ce reușește ea să facă este să dea vina pe Alex pentru că el a făcut-o să se îndrăgostească de el, a sedus-o și a prostit-o, a aruncat-o în mâinile SSO-ului, a lăsat-o cu inima frântă și după i-a găsit o portiță de ieșire – evadarea în Elite. Eu nu neg deloc aceste fapte ale lui Alex. Dar nici Alex nu a vrut să îi facă tot ce a fost NEVOIT să-i facă, nu a vrut să o rănească, ci a vrut doar să-și repare greșeala care a făcut-o pe Alina să-l urască. El este bărbatul pe care ea-l și iubește, și-l urăște. Este contradicția ce-i dă bătăi de cap și care o ține trează.

„ – Poți să mă urăști, să fii dezgustată de mine, poți fi furioasă pe mine, poți chiar să mă sfâșii în două. Cât timp ai sentimente pentru mine, pot trăi. Dar dacă mă vei privi vreodată cu indiferență, îmi pun capăt zilelor, îi răspunse. ”

Oricum ar fi, divergențele dintre cei doi nu-i afectează doar în iubire, ci în tot ceea ce fac. Ruperea sufletească dintre ei va duce la o despărțire bruscă, cu unul într-un colț, iar celălalt în colțul opus. Vor încerca să trăiască singuri și să supraviețuiască pe cont propiu, vor lupta pentru scopuri diferite și își vor crea o altă viață departe de întuneric.

pizap.com14895966716413Alina decide să se îndepărteze de Alex cu totul și cere să fie mutată de la Milano la Paris, unde se va strădui să-și cr
eeeze o viață care nu implică pericol, arme și moarte. Singurul lucru după care tânjește protagonista noastră este libertatea de a alege, siguranța zilei de mâine și trăirea unui moment normal. Astfel, ea va deveni soldatul perfect, care va fi copia fidelă a instructorului său, care va face exact ceea ce i se cere și nu se va mai plânge, dar care va avea și câteva momente de liniște, amâgindu-se cu ideea normalității.

Alex va reveni la omul fără resentimente, rece și dur, pentru care sentimentele nu contează și care nu va clipi când va fi nevoie să apese pe trăgaci. Am avut parte și de un Alex vulnerabil, dar acesta a fost distrus odată cu distrugerea relației dintre el și femeia pe care o iubește. Soldatul perfect va fi apreciat de oamenii din jurul său, dar omul Alex va fi ținut ascuns și deloc scos în lume. Sentimentele îi pot da peste cap întreaga viață și de aceea refuză să se mai lasă pradă emoțiilor și iubirii ce o poartă în suflet.pizap.com14895962878801

Lumea Elite ne este mai clar conturată acum, cu lumini și umbre, corpuri și suflete, vieți și morți. Gruparea antiteroristă nu pare a fi paradisul căci nu îi cruță pe membrii săi de valuri de sânge, victime colaterale și mustrări de conștiință. Este o lume contradictorie, unde există atât oameni fără sentimente, duri și care ar face orice pentru a-și îndeplini planurile, cât și oameni firavi, luptători, dar îngenucheați în fața morții. Pe lângă cei cu care ne-am obișnuit încă din primul volum, ni se vor adăuga prieteni și cunoștințe de care ne vom aminti cu drag și cărora le vom găsi un loc în inimă.

Secretele și pericolele dau culoare întregii acțiuni și personajele îi oferă un ritm alert care ne va pune imaginația în mișcare. Pe parcursul lecturii nu veți avea timp să vă trageți sufletul sau să vă ștergeți lacrimile. Veți fi prins în lupta cruntă a sentimentelor, între ură și iubire, bucurie și tristețe, optimism și pesimism. Veți trăi alături de personaje și veți învăța alături de ele cum să supraviețuiți. Veți lupta psihic pentru a fi oameni de succes, vă veți bcuura de ascensiune și veți plânge cu lacrimi amare de cădere. Dar nu veți renunța. Oricum va fi, veți rămâne în viață și veți merge mai departe. E simplu. Sau nu e.

P.S. Mulțumesc muuuuult, muuuuuuuuult de tot autoarei pentru cea mai frumoasă serie. IMG_ac29aa14cfc5f76736725ef2ec75b9e9

Un gând despre „Recenzie „Identități secrete” – Monica Ramirez

Lasă un răspuns

