The „Asking Books” Tag

Cel mai lung tag pe care l-am făcut. Nu mai știu pe unde l-am găsit. Dar, să purcedem.

  1. Cartea/poveştile preferate din copilărie?

Când eram eu mică îmi plăceau basmele, evident. Iubeam cărticelele ilustrate cu Cenușăreasa, Scufița roșie, Alba ca zăpadă etc. Cărți fără poze nu citeam. Acum citesc.

  1. Ce citeşti acum?

M-am apucat recent de Secrete de Rodica Mijaiche și încă mă străduiesc să o citesc. Parcă nu m-a prins și tot nu-i găsesc ceva surprinzător.

  1. Ce carte vrei să cumperi, dar aştepţi o reducere masivă?

Dar câte sunt cărțile pe care vreau să mi le iau… în primul rând stau Intimidare și Ugly love pentru că îmi plac amândouă foarte mult și deși le-am citit, vreau să le am și să le recitesc.IMG_201608243_120212.png

  1. Obiceiuri rele în ceea ce priveşte cărţile?

Nu știu care ar fi obiceiurile rele… Poate că „profanez” cartea când subliniez anumite citate sau că o arunc în ghiozdan să o iau la școală sau pun mâna murdară pe ea… Dar asta nu înseamnă că nu le iubesc.

  1. Ce carte aştepţi să citeşti cu nerăbdare?

Al doilea volum din Urgia și zorile, ultimul din seria Lux și continuarea la Trei coroane întunecate.

  1. Ai un e-reader?

Nu am, dar mi-aș dori.

  1. Preferi să citeşti o singură carte sau mai multe în acelaşi timp?

Prefer să citesc o singură carte și să mă bucur de ea. Dar dacă nu prea mă atrage mai citesc una în același timp.

  1. Ţi s-au modificat obiceiurile în ceea ce priveşte cititul de când ai un blog?

Daaaa, foarte mult. De când scriu pe blog sunt mult mai atentă la ce citesc, cum este scrisă cartea, ce-mi place și ce nu-mi place la ea, dacă aș recomanda-o sau nu. Chestii mărunte.

  1. Ultima carte pe care ai citit-o şi ţi-a plăcut mult.

Trei coroane întunecate mi-a plăcut muuuuult. O puteți cumpăra de pe libris cu 30% reducere acum.IMG_9aec3101f89fda71fd347a684b9fc647

  1. Cartea preferată pe care ai citit-o anul acesta.

Greu de răspuns. Să mă gândesc… să mă gândescZilele noastre care nu vor mai fi niciodată. Mi-a plăcut enorm. Merită să fie printre preferatele mele.

  1. Unde îţi place să stai atunci când citeşti?

În pat. Cât mai confortabil.

  1. Cel mai incomfortabil loc unde ai citit?

În autobuz cred.

  1. Poţi să citeşti în autobuz?

Câteodată. Depinde de starea pe care o am și cât de liniște e în autobuz.

  1. Unde, în natură, ţi-ar plăcea să citeşti?

Lângă un copac, rezemată de el și înconjurată de flori și iarbă deasă. Cu pisica lângă mine, am uitat să adaug

  1. Ce reguli ai atunci când împrumuţi cărţi?

Ai grijă de ea! Să folosești semn de carte! Să nu îndoi paginile! Nu o pui pe oala cu ciorbă! Nu pui mâinile murdare pe ea! Nu o dai altcuiva!

  1. Ai împrumutat cărţi vreodată?

De la bibliotecă? Da. Am împrumutat cuiva? Da.

  1. Scrii ceva pe marginea filelor din cărţi?

Nu.

  1. Chiar dacă este o carte veche?

Și dacă e veche ce?

  1. În ce limbă preferi să citeşti?

Română. Am încercat să citesc în engleză sau franceză, dar parcă nu e atât de bine ca în română.

  1. Ce te face să iubeşti o carte?

Acțiunea, personajele, modul cum e scrisă.

  1. Ce te inspiră să recomanzi o carte?

Ce mi-a plăcut la ea.

  1. Genul favorit?

Dragoste.

  1. Genul pe care îl citeşti foarte rar este?

Acțiune.

  1. Ce ai alege între a lectura cărţi propuse de profesorul de istorie, de fizică, de geografie sau de biologie?

Istorie. Nu mă pasionează știința.

  1. Ai citit vreodată o carte stand-alone?

Bineînțeles.

  1. Coperta preferată a unei cărţi momentan.

IMG_85a6fb3e3c1785be69980987c5259410

  1. Cartea/seria preferantă momentan?

Seria Lux. D-abia aștept să apară și ultimul volum în română.

  1. Gustarea preferată atunci când citeşti este?

Niciuna. Nu mănânc atunci când citesc, numai dacă mi-e foame rău.

  1. Numeşte un caz în care spoilerele ţi-au ruinat cititul?

Când am citit Experiment, al treilea volum Divergent. Cine cunoaște, știe.

  1. Cât de des eşti de acord cu anumite critici aduse unei cărţi?

Nu citesc părerile altora.

  1. Cum te simţi atunci când scrii recenzii negative?

Nu scriu recenzii negative, ci pur și simplu îmi exprim părerea despre o carte, la modul subiectiv deseori.

  1. Dacă ai putea să citeşti într-o limbă de mult pierdută care ar fi aceea?

Niciuna. Limbile moarte, sunt moarte. Nu mai are rost să le înviem.

  1. Cartea ce te-a făcut să treci prin cele mai multe emoţii.

Zilele noastre care nu vor mai fi niciodată mi-a dat multe stări pe care nu știu cum să le percep.

  1. Cartea din cauza căreia eşti nervoasă şi te temi să o începi.

Fructele mâniei de John Steinbeck este monstrul de carte pe care trebuie să o citesc dar nu prea-mi vine.

  1. Poetul favorit.

Eminescu și alții.IMG_dffd8f401432400dd047db90573cf0a4

  1. Câte cărţi îţi fac cu ochiul momentan?

Cărțile nu-mi fac cu ochiul. Eu le fac lor.

  1. Cât de des returnezi cărţile bibliotecii fără să le citeşti?

Rar. Foarte rar.

  1. Personajul preferat dintr-o carte.

Am multeee… Alex din seria Alina Marinescu (recenzii: volumul 1, volumul 2), Tobias  din Divergent, Daemon din Lux, Arsinoe din Trei coroane întunecate, Rosie din Suflete pereche și muuuuulte altele.

  1. Răufăcătorul preferat dintr-o carte.

Nu am găsit niciunul care să-mi fie pe plac.

  1. Ce cărţi ai vrea să citeşti în vacanţă?

Vreau să citesc toate cărțile care sunt pe lista mea de want to read. Nu mai vreau să citesc cărți obligatorii sau care nu-mi sunt pe plac.

  1. Cât de mult ai rezistat fără să citeşti?

Eh… cred că am trecut printr-un reading slump de vreo lună.

  1. Numeşte o carte pe care nu ai putut să o termini!

Le-am terminat pe toate pe care le-am început. Și așa o să fac și cu cele pe care le-am început.

  1. De ce anume eşti distras cu uşurinţă atunci când citeşti?

Oameni vorbind. Telefonul chițăind.

  1. Ecranizarea favorită a unei cărţi.

Love, Rosie –ecranizarea de la Suflete pereche.

  1. Cea mai dezamăgitoarea ecranizare a unei cărţi.

Cel mai de preț cadou; în film au fost multe scene care nu erau în carte.

  1. Cei mai mulţi bani pe care i-ai cheltuit deodată într-o librărie.

35 de lei. Puțin, dar nu arunc cu banii pe cărți nici dacă sunt la reducere și încerc să mă abțin din a cumpăra multe.

  1. Cât de des sari peste paragrafe doar ca să citeşti mai repede?

Peste multe paragrafe din cărți care nu mă interesau am sărit. Shame.

  1. Care este motivul pentru care ai renunţa la o carte, deşi eşti la jumătate?

Nu mă atrage sau mă plictisește sau să enervează superficialitatea ei.

  1. Îţi place să păstrezi cărţile în ordine?

Da, îmi place să le așez ca să se vadă frumos.

  1. Preferi să păstrezi cărţile sau să le dai altcuiva după ce le citeşti?

Le păstrez.

  1. Sunt cărţi pe care le-ai evitat până acum?

Da, sunt. Asta e…

  1. Numeşte o carte ce te-a făcut furios!

Soția zeului bucătăriei de Ami Tan. Bărbații sunt porci! Citiți-o.

  1. O carte ce nu credeai că îţi va plăcea, dar ţi-a plăcut!

Ion de Liviu Rebreanu.

  1. O carte ce credeai că îţi va plăcea, dar nu ţi-a plăcut!

Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război; eram fascinată de titlu, dar m-am plictisit citind-o și nu mă puteam concentra.

Lasă un răspuns

