Prison Break is back

E imposibil să nu fi auzit măcar odată de serialul fenomen Prison Break. Ei bine, serialul a apărut acum mulți ani și a fost văzut de milioane de oameni care îl numesc cu încântare: cel mai tare serial. Ce aș putea zice și eu? Nimic mai adevărat.41afd36e8c453091630210e31bff2483

Eu nu l-am văzut la vremea aceea, când se făcea o mare vâlvă în jurul lui și în jurul actorilor. Dar l-am văzut și eu de curând, să văd ce e așa mișto la el. Astfel, am ajuns la concluzia că își merită cu adevărat laudele. M-a prins încă de la primul episod și m-am îndrăgostit iremediabil de Michael, care este o dulceață de geniu. Povestea pare simplă, dar va ajunge să fie extrem de complicată. De altfel, serialul are o frumoasă galerie de personaje care fac acțiunea dinamică, amuzantă, palpitantă și mai mult decât interesantă. Deși ideile de bază ale poveștii nu sunt simple, să ai niște oameni care să le dea contur este muult mai frumos.

prison-break-quote-4-picture-quote-1Michael și Lincoln sunt frați, unul bun și unul rău, unul cu înclinații artistice, celălalt cu înclinații periculoase, dar amândoi și-ar da viața unul pentru celălalt, ca orice frate, de altfel. Modul cum aleg să își ducă existența îi desparte, dar legătura familială îi aduce din nou aproape. Lincoln este băgat la răcoare după ce este acuzat de asasinarea unuia dintre oamenii de seamă ai SUA și mai mult decât atât este condamnat la moarte deși susține că este nevinovat. Chestia interesantă surprinsă de serial aici este exercitarea puterii oamenilor de seamă și felul în care îi tratează pe ceilalți. Cum, necum, dovezile care l-ar putea scăpa pe Linc de condamnarea la moarte sunt aproape inexistente, iar dacă răsar de undeva sunt imediat băgate în întuneric. Sezonul 1 este o luptă continuă pentru salvarea lui Linc, va fi plin de victime colaterale și morți bruște, de crime și de minciuni, de momente care îți vor întinde răbdarea și la maximum.

Michael se aruncă în mijlocul închisorii pentru a-l salva pe fratele său de la moarte. Are un plan bine pus la punct, ingenios și de care este sigur că-i va reuși (el e un geniu mic, veți vedea). Eu nu am frați sau surori și nu știu cum m-aș comporta în situația în care se află Michael. Nu știu dacă mi-aș risca propria viață să-mi salvez fratele care a făcut o prostie pe propriul risc și a ajuns unde a ajuns, mai ales când îl credeam vinovat, pentru că Michael credea că Linc este vinovat. Dar eu nu am frați și nici nu mă duce capul încât să elaborez un plan atât de complicat care să salveze două vieți.449b1ae98e0aeb4218f2aa57246339e8

Relația celor doi este clar pusă în evidență, este strânsă, extrem de strânsă, imposibil de rupt. Indiferent de modul în care și-au greșit unul celuilalt, de momentele proaste pe care le-au avut, au pus sângele mai presus de orice. Pe tot parcursul serialului am văzut cum unul s-ar arunca în foc pentru celălalt, cum se apăra reciproc și cum luptă amândoi pentru libertate. Odată ce libertatea le-a fost luată amândurora, se vor lupta să o recâștige chiar dacă vor merge până în pânzele albe și vor da piept cu morile de vânt. După orice succes de care se vor bucura va urma de fiecare dată câte un obstacol, unul care le va arăta calea de salvare sau drumul spre moarte.

Sezonul 1 este cel de la care pleacă tot. Vor fi personaje uimitoare, cu povești atât de reale încât pe unii poți spune că-i cunoști și interpretate cu măiestrie de actori pricepuți. Printre personajele secundare se remarcă Sara, doctorița care se va îndrăgosti de Michael și cu care va împărtăși o dragoste nevinovată, dar de sacrificiu;tumblr_nwqccroj9n1uzlmbho1_500 T-Bagg, care este cel mai enervant personaj, după părerea mea;giphy  Bellick – reformulez, el este cel mai enervant personaj pe care-l vreau mort; Sucre – un camarad de nădejde, prietenul care-și sacrifică fericirea alături de femeia iubită pentru cel care i-a redat libertatea. Vor fi momente în care vei vrea să-i omori cu sânge rece pe cei care strică lucrurile și pe cei care atentează la viața preafrumosului Michael. De altfel, nu vei duce lipsă de momente înălțătoare care se remarcă prin propriile detalii subtile și sentimente care-ți invadează inima.

Sentimentul care nu piere va fi frica. Nu știu de ce, dar 4 sezoane la rând m-am simțit la fel de expusă cum au fost și ei în lupta pentru libertate, atât de vulnerabilă și lipsită de apărare, dar la fel de mult am simțit că trăiesc aventura vieții mele. M-am bucurat alături de personaje pentru fiecare ascensiune și m-am întristat pentru fiecare moment de cădere. Sunt părți în serial în care pur și simplu renunți la a-ți mai proteja inima de valul de sentimente și te lași pradă, sentimentele îți vor acapara și mintea care va face strategii și va calcula fiecare posibilitate.prison-break-wentworth-miller-37976581-500-253

Ce e mult mai tare este că după 8 ani de la ultimul episod, Prison Break revine în forță, mâine, cu un nou Michael și cu personaje peste care au trecut ani într-un nou sezon care este așteptat de milioane de oameni. În obsesia mea cu serialul am descoperit un fel de joc pe facebook care testează fanilor înfocați ai serialului cunoștințele. Vă puteți juca aici. Dacă nu ați văzut Prison Break până acum, vă invit cu trag să vă apucați de el, iar dacă l-ați văzut, vă rog să nu uitați de noul sezon.

Lasă un răspuns

