Recenzie „Four” – Veronica Roth

„O singură alegere  – Îl salvează de trecutul său

O singură alegere – Îi marchează viitorul

O singură alegere – Scoate la iveală primejdiile

O singură alegere – Îl schimbă pentru totdeauna

O singură alegere – Îl va elibera

Această ediţie include:  Transferatul, novicele, fiul, trădătorul şi trei scene inedite din Divergent

Cu doi ani înainte ca Tris Prior să facă alegerea care avea să-i schimbe viaţa, fiul de şaisprezece ani al liderului Abnegaţiei a trecut prin acelaşi lucru. Transferul lui Tobias către Neînfricare reprezintă şansa de a o lua de la capăt. Aici, el nu va fi strigat pe numele dat de părinţi. Aici, el nu va permite ca teama să îl transforme într-un copil înspăimântat.

Proaspăt botezat Four, el află în timpul iniţierii că va izbândi în Neînfricare. Însă iniţierea este doar începutul, iar Four trebuie să-şi revendice locul în ierarhia Neînfricaţilor. Deciziile lui îi vor afecta pe viitorii novici şi vor scoate la iveală secrete care ar putea să-i pună în primejdie propriul viitor – şi viitorul întregului sistem de facţiuni.

Doi ani mai târziu, Four este pregătit să acţioneze, dar cursul lucrurilor este încă neclar.

Totuşi, prima novice care sare în plasă ar putea schimba totul. Alături de ea, calea de a salva lumea ar putea deveni limpede. Alături de ea, el ar putea fi din nou Tobias.

Veronica Roth completează seria DIVERGENT cu un volum adiacent palpitant, relatat din perspectiva îndrăgitului şi celebrului personaj Tobias. Cele patru povestiri incluse în această ediţie – TRANSFERATUL, NOVICELE, FIUL şi TRĂDĂTORUL –, alături de trei scene inedite, oferă cititorilor o privire electrizantă asupra trecutului şi sentimentelor lui Tobias, pregătind totodată terenul către saga trilogiei DIVERGENT.”tumblr_inline_oaxiyj5jov1uo3u2e_500

După ce am citit seria Divergent şi am trăit o mulţime de sentimente contradictorii, entuziasmul a rămas acelaşi şi când am citit “Four”, seria de nuvele care ni-l arată pe Four cel dinainte de apariţia lui Tris în viaţa lui. Ni se oferă şansa de a-l cunoaşte pe Tobias aşa cum este el înăuntrul lui şi să-i vedem transformarea în Four. Împărţită în patru nuvele, cartea îl prezintă pe eroul nostrum în mijlocul evoluţiei sale.photo1

Prima parte, “Transferatul” conţine iniţierea lui Tobias în Neînfricare şi părăsirea Abnegaţiei. Tobias, fiul lui Marcus- conducătorul Abnegaţiei-, reuşeşte să părăsească facţiunea-mamă luptându-se cu sine din cauza ororilor pe care le-a îndurat ani de-a rândul. Orfan de mamă şi crescut de un tată înfricoşător, Tobias îşi clădeşte un scut defensive care să-l facă rece, neînduplecat, fără emoţii. Situaţiile în care a fost pus în adolescenţă îi dau puterea să îşi înfrunte temerile şi să-şi facă propria viaţă. În prima parte, Tobias devine Four şi îşi clădeşte încrederea în sine.

“Acum am un nume nou, ceea ce înseamnă că pot fi altcineva. Cineva care nu trebuie să suporte comentariile răutăcioase ale Erudiţilor atotştiutori. Cineva care poate riposta.

Cineva care e pregătit să lupte.

Four.”

Următoarea parte, “Novicele” surprinde probele trecute de neînfricaţi. Ne sunt prezentate o mulţime de personaje care au un rol important în relaţia cu Four şi pe care le-am întâlnit de-a lungul trilogiei. Între personaje se creează relaţii strânse de prietenie, pe principiul “Toţi pentru unul şi unul pentru toţi”. Temerile personajului sunt puse în evidenţă, la fel şi divergenţa sa. Urmând cursul acţiunii, “Fiul” îl clasează pe Four pe primul loc în clasamentul neînfricaţilor şi îi expune frământările sufleteşti, precum şi alegerea carierei sale de viitor. În “Trădătorul” ne este prezentată relaţia platonică dintre Four şi Tris, instructor şi elev. Tot acum, cei doi se apropie unul de celălalt şi se descoperă, mai ales îşi descoperă laturile comune, devenind de neînvins. În ultimele 10 pagini ne sunt prezentate 3 scene inedited din Divergent, care au reprezentat primele contacte dintre ei, cele care i-au făcut inima să tresaltă lui Four.

Mi-a plăcut foarte mult și m-am bucurat să-mi cunosc personajul preferat înainte de Divergent. Am întâlnit personaje, care apar pe parcursul seriei, la început de drum și luptând pentru viitorul lor. Am întâlnit un Tobias retras, care încearcă să iasă din carapacea sa „bățoasă”, încearcă să se afirme și să-și câștige drepturile. Odată cu schimbarea numelui, el se schimbă total, își adoarme demonii interiori și devine persoana pe care o întâlnim în Divergent. Este povestea captivantă a vieții sale, pe care o poți citi dintr-o răsuflare și după rămâi cu un amalgam de sentimente la care să meditezi.could-theo-james-of-the-divergent-series-written-by-veronica-roth-go-on-to-star-in-four-after-allegiant-part-2-finishes