Seria Alina Marinescu – scurtă analiză

Când mă gândesc la seria Alina Marinescu, mă gândesc la o aventură fără sfârșit, o aventură plină de adrenalină și mister care nu poate să se sfârșească pentru că sunt prea multe lucruri de spus. De-a lungul a 6 volume, Monica Ramirez creează o lume secretă sub numele de Elite, care are ca scop principal înlăturarea răului din lume, iar în această lume, ia naștere o poveste complicată de dragoste care nu se poate materializa. De-a lungul celor 6 cărți trăiești intens și într-un suspans dus la extrem, mori și reînvii, suferi, înveți, iubești. Autoarea conturează o galerie de personaje complexe, fiecare fiind bine definite, analizate din punct de vedere psiholgic și cu un rol constant în acțiune, se nasc relații puternice între ele care-i vor oferi între serii iluzia realității. Tot ceea ce se întâmplă pare real, atât de real încât simți că personajele au trăit și până și Elite a existat. Este un thriller alert, cu răsturnări de situație și deloc previzibil, cu două personaje principale puternic individualizate și analizate, pe care le vei îndrăgi și pentru a căror siguranță te vei ruga.18622984_875329779272863_1048737214_n

Alina Marinescu și Alex Therein duc o viață mai complicată decât și-ar fi dorit vreodată, își împărtășesc sentimente care-i distrug și-i refac la loc, dar în lumea în care trăiesc nu-și permit să moară pentru că există lucruri mai importante ca ei. În jurul celor două personaje se conturează acțiunea care-ți va tăia răsuflarea și nu-ți va permite să distrugi atmosfera în care te-ai pierdut. Senzații nemaiîntâlnite, sentimente puternice, suspans, mister, tot ce ți-ai putea dori vei găsi aici; vei avea impresia că vezi cel mai bun film de acțiune, iar când totul se va termina vei rămâne cu dorința de-a mai citi încă o poveste de-a Alinei sau a lui Alex, de-a simți încă puțin din tensiunea misiunilor și din focul ce arde între cei doi.

PARTEA CE URMEAZĂ CONȚINE SPOILERE ȘI INFORMAȚII VITALE DIN ÎNTREAGA SERIE CARE-ȚI VOR RUINA LECTURA!

Vă recomand din suflet această serie, pe care o puteți achiziționa de pe site-ul Librex. Până pe 30 aprilie puteți profita de super oferta lunii, putând comanda Asasin la feminin cu 56% reducere și autograf, primind un voucher de 50 de lei pentru achiziționarea celorlalte volume + transport gratuit.

 

 

În continuare, îmi voi exprima emoțiile, presupunerile, frustările cu privire la ceea ce am citit și mi-ar plăcea să aflu și părerea celorlalți cu privire la această serie.

Nu este niciun dubiu faptul că mi-a plăcut. De fapt, mi-a plăcut la nebunie. Am început să trăiesc în lumea aceasta secretă încă din primul volum, pe când Alex și Alina se mai aflau în SSO (ceea ce mi s-a părut fascinant). Sau nu. Mi-a plăcut de când am văzut că întreaga poveste este bazată pe realitate și mai apoi m-am îndrăgostit de acțiune și de personaje. Asasin la feminin a fost o provocare pentru mine. Deși este scrisă la persoana a III-a, m-am acomodat repede cu modul de scriere și cu personajele, ajungând să devorez 4 volume în mai puțin de o săptămână. Tot ce citeam mă fascina, eram impresionată de personaje și modul cum acționau ele (mai ales de Alex) și vrăjită de iubirea ascunsă dintre cei doi protagoniști. Totuși, Asasin la feminin nu m-a pregătit pentru ce urma fiindcă tot ce urmează este o SURPRIZĂ.

M-a intrigat relația complicată dintre cei doi. Spre începutul volumului 2 totul mergea mai bine între, după s-a produs ruptura care pe mine m-a rănit. Alina a renunțat la luptă, s-a lăsat în voia urii pe care i-o purta bărbatului care i-a furat libertatea. Totuși, mi-a plăcut că Alex a luptat pentru ea, ca mai apoi să o distrugă din punct de vedere emoțional. Sfârșitul Identităților secrete aproape m-a făcut să plâng fiindcă au fost mai mult decât emoționante momentele de la căpătâiul lui Alex, scrisoarea lui Alex și toate învățăturile pe care i le-a lăsat Alinei. Eu am refuzat să cred că Alex moare aici. Mi se părea imposibil pentru că în mintea mea ei trebuiau să fie împreună și să fie liberi într-o bună zi. Pe lângă asta, Alex este un supraviețuitor, nu putea să renunțe atât de repede la lupta cu viața, să renunțe la Alina așa ușor, dar a demonstrat mai clar ca niciodată că Elite îi stăpânește viața. Alina a fost distrusă și eu m-am simțit pustiită fără Alex, așa cum probabil v-ați simțit și voi.

Alina,

Mereu mi-am dorit să-ți spun atât de multe lucruri, însă mi-a lipsit curajul de-a o face. Am fost incapabil să mai simt ceva timp de o veșnicie. Apoi ai apărut tu. M-ai învăluit în lumina ta, m-ai schimbat, m-ai făcut să simt lucruri pe care nu credeam că le voi simți vreodată. Am fost mort pe dinăuntru până când ai apărut în viața mea, apoi, prin tine, am găsit curajul să vreau să trăiesc din nou. Indiferent ce se va întâmpla, te voi iubi mereu și voi veghea mereu asupra ta. Tu ai fost, ești și vei rămâne mereu cealaltă jumătate a inimii mele.

Alex.”

În primele două volume sunt conturate personaje minunate care sunt apropiate de cei doi protagoniști: Ford, Jason, Roman, chiar și Brett. De fiecare dată când unul dintre personajele principale a fost prins într-o situație grea, unul dintre ei a fost acolo să-i ajute. Mi-a plăcut de Ford că-i este cel mai bun prieten al lui Alex și că devine și-al Alinei, s-a implicat din ce în ce mai mult și a fost devotat sufletește amândurora. Jason este un personaj minunat, un prieten de nădejde și hazliu, un personaj care merită prețuit și iubit. Roman nu este nici el lăsat în urmă și este foarte ancorat de Alina. Toate aceste 3 personaje sunt cele care suferă aproape la fel de mult pe cât cele principale; toți suferă când Alex este declarat mort, dar suferința este mai agonizantă când Alina se pierde într-un abis fără sfârșit, nemaivorbind de moartea ei. Prietenia dintre ei este prețioasă și a fost bine pusă în evidență; fiecare sentiment l-am simțit împreună cu ei.

Alex a lipsit în volumul 3, apărând doar ca o umbră, lăsând-o pe Alina să se zbată în durere mai mult de 7 ani. Ei bine, apariția lui Marius a fost imprevizibilă pentru mine, nu mi-o imaginam pe Alina dăruindu-se altui bărbat, deși preșimțisem odată asta. Marius mi s-a părut un medicament pentru durerea ei și chiar am crezut în iubirea ce și-o purtau unul altuia, eu fiind sigură că și el este prototipul lui Alex, dar puțin mai sincer în sentimente. Odată cu volumul acesta încep șirul morților. Ați observat? Unul dintre personajele căruia îi este dedicat romanul sfârșește prin a fi omorât. Mi-a plăcut Kosmas, chiar m-am îndrăgostit de el, am empatizat cu el și am sperat că va fi fericit, dar a ajuns acolo unde și-a dorit să fie, alături de soția sa, ucis de  otrava unei nebune ca Debra. Am fost foarte revoltată aici, îmi venea să intru în carte și să o sugrum pe această ființă slabă de înger. Când am văzut că Abis este dedicată lui Vallis, Jason și Roman am zis: „Vă rog, nu muriți. Nu mai vreau morți.”. Deși m-am rugat, Vallis a fost ucis și el, executat chiar de Alina, aflată atunci în neștiință. Mi-a plăcut și Fiona, și Jenka, și Inaya, dar și Gynis; nu mai zic că și Marius mi-era la inimă, chiar dacă nu voiam să-i ia locul lui Alex (am simțit că el trebuie să moară pentru ca Alex și Alina să fie din nou împreună).

Bariere de fum mi s-a părut mai mult ancorat de acțiune, pe misiuni și pe scopul acestora. Sau am trecut eu cu vederea conflictele dintre personaje, Alex fiind lăsat pe dinafară și Alina bucurându-se de iubirea lui Marius. M-am lăsat păcălită alături de Alina atunci când s-a avântat în acea misiune de seducere a lui Bataine, în speranța că va distruge Al Qaeda pentru a-și recupera libertatea. Nu m-aș fi așteptat în vecii vecilor ca ei să-i fie distrusă mintea și torturată într-un asemenea hal, dar am învățat să nu-mi mai creez așteptări.18033904_10154547105152666_5966518216755720997_n

Volumul 5 a fost pentru mine cel mai emoționant. A fost grea lupta care s-a dus în interiorul Alinei, pierzându-se pe sine și regăsindu-se cu greu. Atunci când ea s-a decis să-l dea uitării pe Marius, în mintea mea s-a aprins o luminiță care-mi spunea că Marius va dispărea din peisaj și Alex își va relua rolul (eram tare fericită la gândul acesta). Ei bine, n-a fost așa, după cum bine știți. Alex s-a sacrificat și a riscat totul pentru a-i putea oferi Alinei iluzia libertății. Eu pur și simplu am simțit suferința lui Alex, durerea care ardea în sufletul lui când o lăsa pe Alina altui bărbat, până în măduva oaselor. Deși Alina cu Marius au avut parte de un an de fericire, alături de fetițele lor (foarte emoționant, de altfel), libertatea le-a fost din nou luată. Am avut impresia că acesta poate fi sfârșitul, că asta a fost să se întâmple, cei doi zburdând liberi prin Australia, iar Alex rămânând captiv în Elite, căutându-și moartea.

Epilogul volumului 5 mi-a plăcut enorm. Nu știu cui i-ar putea plăcea așa ceva, dar mie mi-a plăcut ideea ca Alex și Alina să moară împreună. Pur și simplu, am trecut prin atâtea stări încât eu nu-i mai vedeam pe ei doi împreună și datorită spoiler-ului pe care l-am luat (cum că Alex și Alina vor fi într-un final împreună) credeam că vor muri amândoi și se vor întâlni în viața de apoi fiindcă în aceasta n-a fost să fie (și titlul următorului volum mă făcea și mai mult să mă încred în presupunerile mele abstracte).18643487_875329629272878_2054085173_n

Recviem pentru un asasin a fost răvășitor, tulburător, plin de răsturnări de situații, trădări, conflicte și vise spulberate. Brett mi-a ajuns până în gât și-l voiam mort, cu un glonț înfipt fix între ochi, să se sature. Păi bine, nu plângi pentru agenții pe care-i pierzi, dar nici măcar pentru propria fată (SURPRIZĂ)? Din punctul meu de vedere, Brett a fost personajul care a distrus toate viețile celorlalți. Fără el n-ar mai fi existat atâtea morți, atâta durere și sacrificiu. Și mai mult, cum să-ți omori cei mai buni agenți? Cum, Brett, ești dus cu pluta? M-am revoltat mai rău ca niciodată în acest ultim volum, l-am urât pe Brett pentru tot ceea ce a distrus – viitorul, libertatea, fericirea tuturor.

Într-un final, lucrurile s-au terminat cu bine. Am supraviețuit tuturor trădărilor, suferințelor, înșelăciunilor, minciunilor și am învins. Sfârșitul este nemaipomenit de frumos, visul care părea că nu o să se împlinească, constând în fericire, libertate, o lume mai bună. Știam din totdeauna că iubirea lor este imposibil de stins, știam că se iubesc deși nu și-au recunoscut sentimentele, amăgindu-se cu niște momente efemere. De-a lungul acestei serii am trecut prin stări prin care n-am mai trecut, am fost prinsă în acțiune, am apreciat fiecare detaliu și fiecare emoție care mi-a răsărit în inimă. Voi?

Ce mai pot adăuga este că pot vorbi despre această serie fără oprire, analizând-o la nesfârșit, căci postarea aceasta este doar o mică parte. Și după ce am terminat, am rămas cu o nostalgie care se vindecă doar recitind.

Mulțumesc din tot sufletul, Monica Ramirez! Sunt copleșită de emoții și nu pot decât să vă mulțumesc de mii de ori.

 

2 gânduri despre „Seria Alina Marinescu – scurtă analiză

Lasă un răspuns

