Recenzie „Bariere de fum” – Monica Ramirez

Realitatea lor se află de cealaltă parte a oglinzii… o lume întunecată unde fiecare umbră poate deveni o amenințare.

„Alex mi-a murit în brațe după o misiune dezastruoasă în Irak, sau cel puțin așa am crezut timp de șapte ani. Acum știu că n-a fost decât o altă înscenare, ceea ce înseamnă că vom lucra din nou împreună. Îmi și imaginez… eu, Alex și Marius împreună sub același acoperiș. Mi se face rău numai când mă gândesc la asta. Nu cred că-l iubesc pe Alex. Între noi n-a fost nimic altceva decât o pasiune primejdioasă născută din disperarea unei vieți ce nu ne aparținea. Dar îl iubesc pe Marius. Ba nu, rectific. Sunt îndrăgostită de Marius. Tot ce știu despre dragoste am învățat de la el. Câteodată mă trezesc îngrozită în mijlocul nopții. Până la urmă, într-un fel sau altul, îl voi pierde și pe el. Singura certitudine pe care o avem este doar moartea, dar am decis să rămânem împreună, chiar dacă relația noastră are margini ascuțite. De fiecare dată când sună telefonul și trebuie să ne asumăm adevăratele identități, e foarte posibil ca unul dintre noi să nu se mai întoarcă.”18579371_874758545996653_204148148_n

Cel de-al patrulea volum al seriei e dinamic, plin de răsturnări de situație și de suspans necontenit. Dacă am supraviețuit primelor 3 volume, am zis că voi supraviețui și următoarelor. Pe când îl citeam pe cel de-al treilea am avut palpitații la tot pasul, m-am confruntat cu situații la care nici măcar nu mă gândeam, pe lângă pericolul iminent reprezentat de Al-Qaeda. Marius a aterizat în viața Alinei urmat de  o porție de fericire și de o porție dublă de pericol. De când CIA-ul s-a aliat cu Elite, totul este mai intens și mai dezvoltat, mai ales misiunile și modul în care acestea se desfășoară. Am vrut acțiune, am avut mai mult decât acțiune. Am avut emoții, multe emoții, dar niciuna nu m-a pregătit pentru ce a urmat.

În Bariere de fum, revine Alex în forță. În sfârșit, Doamne, de când îl așteptam. Apariția lui Alex mă surprinde la fel de mult pe cum a surprins-o pe Alina, care știa și ea că este în viață, așa cum și eu știam, dar a prins-o într-un moment critic al unei misiuni. Nu știu la ce mă așteptam – Alina să-i sară în brațe lui Alex, să fugă din ale lui Marius și să-l lase pe acesta cu ochii în soare? Chiar nu știu la ce mă așteptam, dar oricum n-a apărut nimic care să-mi astâmpere visurile cu Alex și Alina. După 7 ani în care a fost prizonierul singurătății, 7 ani în care și-a dedicat viața unei misiuni care trebuia să-i reușească fără probleme, Alex pică precum o bombă în viețile prietenilor săi, dar mai ales în cea a femeii pe care o iubește. Toți îl așteptau să reapară ca prin minune pentru că le lipsea la fel de mult cum îi lipsea și Alinei.18579372_874758229330018_91032424_n

Reîntors din morți și bine mersi, Alex are doar intenții bune. Oricât de mult și-ar dori să fie din nou cu Alina, să o iubească și să i se confeseze, renunță pentru moment la recâștigarea ei, lăsându-l pe Marius să aibă grijă de ea. El nu s-a reîntors ca să fie băiatul rău și să strice armonia pentru care s-a trudit atât, ci revine la statutul său de agent operativ perfect, capabil să-și ducă misiunile la sfârșit cu orice sacrificiu, pentru că în lumea umbrelor scopul scuză mijloacele. Puțin mai mult prezent decât în precedentul volum (sunt obsedată de prezența lui, nu?), a reușit să-și facă simțită prezența și să contribuie semnificativ în desfășurarea acțiunii, neumbrind celelalte personaje.

Alina a avut atenția cuvenită și i-a oferit lui Marius o lumină bună. Nu neg că nu s-ar potrivi cei doi, dar nu-i simt atât de apropiați pe cât i-am simțit pe Alina și pe Alex odată. Am mereu impresia că totul între ei se va termina imediat ce se va termina și alianța CIA-Elite, că iubirea lor va arde și nu va mai rămâne decât cenușa. Oricât de drag mi-ar fi Marius și cât de fericită o face pe Alina, nu simt că-l egalează pe Alex sau că ar fi ceea ce i-ar trebui eroinei noastre. Pe plan profesional, este cel mai bun agent al CIA-ul, este activ și dedicat situației, luptă până la epuizare și nu se dă bătut. Data trecută, Alina a fost cea care l-a salvat pe el de la pericol, iar acum Marius trebuie să se revanșeze. Este în stare să-și sacrifice viața pentru femeia care i-a luat mințile și nu se sperie nici măcar de amenințările lui Brett sau ale lui Roger.18643615_874758239330017_693739767_n

Situația se complică, bineînțeles. Al Qaeda devine mai periculoasă decât ar fi vreodată, teroriștii ucid cu sânge rece în fiecare zi și pot transforma lumea într-un  infern doar bătând din palme. Organizațiile antitero au ca scop principal capturarea liderului acestei amenințări și distrugerea terorismului din temelii. Dar până acolo-i drum lung! Și ce mai drum! Agenții se confruntă cu viruși scăpați de sub control, situații limită în care sunt țintele glonțurilor și pare-se că nu vor învinge niciodată terorismul. Ne vom plimba din Italia până în îndepărtata Africă, prin deșertul sugător de suflete și vom trăi în captivitate, supuși unei torture de mâna întâi.

Eu cred că am descoperit acum o nouă Alina. Sau am înțeles-o mai bine de când am început să-i citesc gândurile. Agentul Alina Marinescu este același: puternic, încrezător, greu de ucis și rezistent la orice. Însă, femeia Alina Marinescu este alta. Pare că știe ce vrea de la viața ei, pe lângă libertate, bineînțeles, nu se mai lasă jucată pe degete și dezvoltă o stăpânire de sine cum n-am mai văzut. Se focalizează pe un singur lucru și-și dedică toată atenția acestuia, face sacrificii mai importante decât orice a fost vreodată un sacrificiu și își acceptă în sfârșit destinul, bucurându-se de iubirea pe care Marius i-o poartă. Agentul și femeia din ea se întrepătrund și îi formează Alinei personalitatea de femeie puternică, dorită, dar neavută de nimeni în totalitate căci în fiecare dezvăluire și adevăr este un mic secret ascuns.18624605_874758219330019_912989478_n

Nu știu ce mă așteaptă în volumul următor. Vreau doar să citesc, să mă las purtată de pagini până când voi devora și următorul volum. Nu am așteptări. Într-o lume care teoretic nu există, dar mi se pare atât de reală și de adevărată, nu-mi permit să mă aștept la altceva decât la surprize. Totul a fost o surpriză. Fiecare întâmplare în parte a fost o surpriză pentru că pur și simplu nimic nu este previzibil. Dacă ai vreo așteptare, înlătur-o, pentru că nu se va întâmpla ceea ce-ți vei dori. Voi asculta cuminte de ordinele lui Brett, mă voi conforma situațiilor, poate voi râde puțin cu Ford sau voi plânge pe umărul lui; toate astea, alături de personaje. Ceea ce-mi doresc este ca totul să se sfârșească bine, visul tuturor să prindă culoare și libertatea le fie permisă. Dar până atunci, voi arde pe jar. Pentru că eu nu pot face nimic decât să aștept până ei vor învinge moartea.

Lasă un răspuns

