Recenzie „Recviem pentru un asasin” – Monica Ramirez

„Alina Marinescu a jucat după regulile impuse de către Organizația Elite, fără a se adapta însă sistemului. Nu și-a vândut sufletul, păstrându-și compasiunea, umanitatea și emoțiile. Până la un punct. După care, ceva s-a întâmplat. Dintr-un motiv sau altul, Alina a manipulat o situație pentru a se erija într-o trădătoare. Până la urmă, s-a dovedit că totul n-a fost decât un joc al oglinzilor, însă până să descopere asta, Brett a ordonat deja lichidarea ei. Misiunea a fost îndeplinită cu succes și totul a părut real. Alina a fost ucisă, indiferent de părerile de rău ale tuturor celor implicați. Acum, însă, Brett începe să aibă mari îndoieli cu privire la acel final subit de joc. Alina a devenit mult mai sofisticată decât ar fi crezut vreodată că e posibil, începând un fel de joc psihologic personal cu Elite și demonstrând că poate să joace după regulile ei proprii. Dar ceea ce-l neliniștește cel mai tare este vestea că Marius Stephano a fost ucis în timpul unei misiuni, și asta în aceeași perioadă în care Elite a vânat-o pe Alina. O coincidență cam prea mare pentru gustul lui Brett. Din proprie experiență, știe prea bine că în lumea lor coincidențele nu reprezintă nimic altceva decât o simplă aparență.”IMG_201705140_075140-COLLAGE

După ce-am terminat penultimul volum, m-am simțit distrusă. M-am apropiat cu pași repezi de final, cu bună știință că voi suferi îngrozitor când toată această aventură va lua sfârșit. Și nu m-am înșelat deloc. Seria Alina Marinescu este o serie pe care nu-ți dorești să o termini, ci vrei să experimentezi mai mult și mai mult de fiecare dată, să trăiești mai mult alături de personaje pe o perioadă nedeterminată de timp. Finalul volumului precedent a fost finalul la care am visat când am început seria, numai că Alex este înlocuit de Marius (this broke my heart).

Nu mă pot să mă abțin din a comenta puțin cel de-al cincilea volum. M-am bucurat pentru Alina, pentru faptul că urmează să devină mamă și poate fi fericită. Chiar îmi doream să-și îndeplinească visul de a fi liberă, într-adevăr liberă, dar bineînțeles că mi-l doream pe Alex lângă ea, nu pe Marius, nu că acesta din urmă n-ar fi pe măsura ei. Am fost impresionată enorm de atitudinea lui Alex, de tot ce a făcut pentru femeia pe care o iubește și care-i bântuie visele. Am simțit suferința lui adânc în inimă, chiar dacă am încercat să fiu fericită pentru Alina. Tot ce am simțit în timpul lecturii este imposibil de descris în cuvinte, de la durere și mâhnire, până la fericire și extaz, dar și resemnare, regret, speranță.3079d5436547628445ff7f5099f12366-COLLAGE

În lumea din care au dispărut Alina și Marius nu există coincidențe. Moartea lor în același timp a ridicat semne de întrebare, presupuneri care au dus la distrugerea fericirii lor abia construite, care a avut ghinionul să țină doar un an. Se pare că „întunericul” îi cheamă pe amândoi, neputându-se rupe total de lumea care i-a caracterizat ani de-a rândul. Viața normală pare a fi prea puțin pentru agenții noștri care s-au confruntat cu pericolul în fiecare zi. Atracția lor față de viața pe care a avut-o înainte, plină de acțiune ca-n filme, dar și coincidența surprinzătoare au făcut ca visurile la o viața obișnuită să fie spulberate. Brett nu vrea în ruptul capului să-și lase agenții liberi, să nu-i poată controla și nici valorifica aptitudinile acestora. Deși văzusem un om de încredere în Brett, acțiunile sale din volumul șase îi dărâmă și ultima fărâmă de bunătate pe care o mai avea.

Alina și Marius n-au scăpat de ceea ce le-a fost mai frică, de faptul că Elite i-ar putea găsi și în colțul acela retras de lume. De ce ți-e frică, de aia nu scapi! Uite așa se întâmplă în cazul lor! Nici că se putea mai rău! Sau mai bine, depinde acum. După ce au privit peste umăr un an întreg, coșmarul s-a revărsat asupra lor și toate iluziile și speranțele au dispărut. Nu mai există libertate, nici măcar siguranță, atât pentru ei, cât și pentru fiicele lor. Revenim la realitatea crudă din spatele cortinelor, la misiuni pe viață și pe moarte, la trădări, șiretlicuri, iluzii și speranțe deșarte. Alina revine cu chiu, cu vai în organizația care i-a fost casă dintotdeauna și se lasă folosită în scopurile acesteia, cu speranța că Marius va reuși să le salveze fetele, că va putea fi liber alături de ele și ca doar ea să sufere în închisoarea numită Elite.

Deși Alina reia legătura profesională cu Alex, eu nu-i mai simt la fel de apropiați cum erau înainte. Chiar dacă știu că și-ar da viața unul pentru celălalt și sunt prieteni la cataramă, nu mai simt apropierea aia care-i făcea speciali și care-i lega atât de mult. Asta pentru că Alina și-a creat un colț de fericire cu Marius și parcă s-a rupt din sufletul lui Alex. Bărbatul Alex Therein este mult, mult mai matur, mai calculat, mai ancorat în lumea umbrelor și mai plin de bunăvoință ca niciodată. Doamne, deci eu sunt pur și simplu obsedată de acest personaj. Stiți asta dacă mi-ați citit și recenziile celorlalte volume. Mi-a făcut inima bucăți în primul volum cu atitudinea lui rece, dar n-am avut cum să nu-l iubesc, după mi-a zdrobit orice fărâmă rămasă când s-a dat mort în volumul 2, ca după să reapară și să-mi dea speranța că va putea fi alături de Alina. Dar nu, nu a fost așa pentru că la naiba… destinul. Mai că-mi vine să plâng când mă gândesc cum s-a dus naibii orice speranță la un viitor cu ei doi împreună și la felul cum și-a sacrificat o posibilitate la fericire în volumul 5 când s-a aruncat în bătaia puștii ca să o salveze pe femeia iubită. Și acum… acum am avut de la bun început impresia că vor muri. Deci asta a fost impresia când i-am văzut titlul. Și-am zis  gata, ori Alina, ori Alex, unul din ei moare sigur. Mi-am luat spoiler, dar eu tot asta am crezut. Mulțumesc tuturor zeilor și Divinității că nu s-a sfârșit cu moartea lor. Doamne, cât de împăcată mă simt că n-au murit și parcă lumea a devenit mai bună.IMG_74bd326bdb078d3b46e3aeed313bbbd7

Totuși, așa cum suntem obișnuiți, Alex se va sacrifica și-acum, căci se pare că nicio fericire nu se întrevede la orizont pentru un suflet damnat la jertfire. Cred că acum e o luptă a Alinei și-a lui Alex contra Elite, împotriva lui Brett mai ales, care face orice-i stă în putere pentru a distruge orice agent al lui. Volumul de față nu e doar despre trauma personajelor principale, ci și despre a celorlalte, despre toate morțile care-au avut loc, despre sângele vărsat și binele făcut. E despre emancipare, libertate, despre vinovăție și sacrificiu, despre iubire și suferință, toate ridicate la un alt nivel. Dacă ați citit până la volumul 5, nu credeți că-i acela sfârșitul. Niciodată lucrurile nu se vor termina cu un „și-au trăit fericiți până la adânci bătrâneți”. Nu, pentru că asta-i ca viața reală. Și ea nu se termină frumos.

Întreaga serie mi s-a părut extrem, extrem de reală. Am simțit pur și simplu că personajele astea cu trăit și Elite a existat cu adevărat. E cea mai apropiată de realitate serie pe care am citit-o și care m-a făcut să trăiesc senzații nemaiîntâlnite și într-un suspans dus la extrem. Mi-a venit să plâng dinainte să citesc ultimul volum și vă spun sincer că mi-e atât de dor de personajele din primul volum, de Alex și Alina cei neinițiați care încă mai lucrau pentru SSO și care aveau o poveste dramatică de împărtășit. Vă imaginați cât de mult s-au schimbat personajele? Cât de multe situații i-au adus în stadiul în care au ajuns acum? Câtă durere au îndurat și pentru ce? Dac-aș începe să vorbesc despre seria Alina Marinescu nu m-aș mai putea opri. Și detaliile care mi-au plăcut cel mai mult vor rămâne nespuse. Adică, ce-am spus aici, într-o mică parte a unei analize pe care i-am făcut-o seriei, am vorbit puțin, pentru că o iubesc inimaginabil de mult.

Totuși, întrebarea mea rămâne aceeași: Alina Marinescu, exiști?