Recenzie „Viață dublă la Veneția” – Monica Ramirez

„O iubire suspendată în timp și spațiu străbate secolele pentru a se materializa în prezent…

Viziuni misterioase cu iz renascentist o atrag pe Kate Martin într-o Veneție cuprinsă de frenezia carnavalului, unde pictorul Patrick Stone pare să-i iasă mereu în cale la momentul potrivit. Un colier foarte vechi devine paralela dintre viața lui Kate și cea a Caterinei Benedetta, o tânără venețiană a cărei existență s-a transformat într-o dramă veritabilă a secolului șaisprezece. Din umbre pândește însă un personaj fără scrupule, un colecționar de antichități care-și dorește colierul cu orice preț. Patrick și Kate se trezesc angajați într-o luptă pe viață și pe moarte, vânați cu înverșunare prin labirintul îngust de străzi și canale venețiene.

Viitorul devine incert și este foarte posibil ca legătura invizibilă ce-i unește de peste cinci sute de ani să nu fie suficient de puternică pentru a-i salva.”tumblr_nz6cjsfDvF1tfx70po2_1280

Citind această carte, am pătruns în două timpuri diferite, dar pline de aventură, și-am văzut unul dintre cele mai frumoase orașe ale lumii, cu ochii minții, evident, Venția. Descrierea orașului m-a fermecat total și mulțumită acestui lucru am inclus cartea în sejurul european pe care vi l-am pregătit aici.

Trecând la oile noastre, Viață dublă la Veneția este o incursiune în timp și spațiu, un joc al destinului și-al lui Cupidon. 4 personaje care se aseamănă izbitor între ele se reunesc în Veneția și trăiesc povestea vieții lor; ori cu final tragic, ori cu final fericit. Kate Martin, personajul nostru principal feminin, se aseamănă izbitor cu Caterina Benedetta, a cărei amintire îi bântuie conștiința într-un mod straniu și-o cheamă la Veneția. Același lucru se întâmplă cu Patrick Stone aka Patrizio în secolul XVI. Două povești de dragoste țesute într-un mister venețian sunt puse la analizat.

Kate a venit la Veneția în căutarea unor mici podoabe pe care le-ar putea vinde la anticariatul său din State. În timpul Carnavalului, îi este ușor să se rătăcească pe străduțele întortocheate sau să fugă cu o gondolă. Dar nu se întâmplă așa când este urmărită pentru un colier luat la un preț de chilipir. În timpul aventurii sale prin anticariate, Kate observă un colier minunat care-i face cu ochiul. Imediat ce pune mâna pe el, viața ei ia o întorsătură: se simte mai mult decât atrasă de frumoasa Veneție, dar este și în pericol. Colierul atrage asupra sa oameni periculoși, care ar face orice să pună mâna pe el, iar cea prinsă la mijloc este Kate, care habar nu are ce i se poate întâmpla din cauza bijuteriei ce-i împodopește gâtul.tumblr_ot6gbl3Kd91vbzt0ko1_540.jpg

Pe Patrick îl cunoaștem dinainte să fie pusă pe fugă Kate, ca mai apoi să luăm contact cu el în plină aventură. Mânat de dragostea sa pentru mica Veneție, Patrick se reîntoarce de fiecare dată când are timp în oraș, iar de data asta mai că norocul l-a surprins: i-a adus în față o femeie de care se îndrăgostește, dar și o operă de artă. Dar ca să le aibă, Patrick trebuie să-și riște propria viața pentru a o salva pe micuța Kate, aflată la ananghie. Tânărul este gentelmanul tipic, încadrat perfect în peisajul venețian și care se dedică întru totul dragostei.

Povestea de dragoste dintre Caterina și Patrizio ne este și ea expusă, într-un plan secundar, dar mult mai misterioasă. Frânturi din viața celor două personaje, alături de intenții ascunse și planuri bine ticluite oferă destule detalii cu care putem construi povestea de final. Cei doi au fost iubiți, părtași ai unei iubiri imposibile, persoane din clase sociale diferite, dar și cu unele probleme mai delicate. Pare-se că s-au reîncarnat peste secole în persoanele lui Kate și Patrick, iar Cupidon îi țintește din nou, oferindu-le o a doua șansă. Aici, avem mai mult decât o poveste de iubire, chiar dacă este una ce-a început acum sute de ani, amestecată cu intrigi și falsuri ce se pot sfârși prin intermediul lui Patrick și Kate.tumblr_ol4m5cIDWm1uusr3eo1_500

Intriga și aventura care are loc în roman sunt imprevizibile. Nu poți anticipa ce se întâmplă în continuare pentru că Monica Ramirez are harul de-a se juca cu cuvintele și întâmplările. Totul se petrece repede și trebuie să fii un observator vigilent: să legi oamenii între ei, detaliile cele mai fine să le așezi în ordine, ca mai apoi să descoși firul poveștii. Dacă reușești să te concentrezi, în final vei avea privirea de ansamblu asupra a tot ceea ce s-a întâmplat și vei putea zâmbi fericit privind retrospectiv.

Puteți achiziționa cartea de pe librex.ro, cu autograf, 20% reducere și transport gratuit toată luna iulie. Mulțumesc, Monica Ramirez!

3 gânduri despre „Recenzie „Viață dublă la Veneția” – Monica Ramirez