Recenzie „Trădarea Câștigătorului” – Marie Rutkoski

„O căsătorie regală e ceea ce visează cele mai multe fete. Dar pentru Kestrel înseamnă o viață trăită într-o colivie pe care ea însăși a creat-o. Pe măsură ce nunta se apropie, ea tânjește să-i spună lui Arin adevărul despre logodna ei: că a acceptat să se mărite cu prințul în schimbul libertății lui Arin. Dar poate Kestrel să aibă încredere în Arin? Poate să se încreadă în ea însăși? Căci Kestrel se pricepe de minune la arta decepției. Ea acționează ca spion la curte, dar dacă va fi prinsă, va fi demascată ca trădătoare a țării sale. Și totuși nu se poate opri din căutarea unei căi de a schimba lumea sa nemiloasă… apropiindu-se, astfel, de descoperirea unui secret îngrozitor.
Uluitoarea continuare a bestsellerului Blestemul Câștigătorului dezvăluie prețul imens al minciunilor periculoase și al alianțelor necinstite. Adevărul va ieși la lumină și atunci Kestrel și Arin vor afla cât de mult îi vor costa faptele lor.

SĂ-ȚI URMEZI INIMA POATE FI UNEORI O CRIMĂ.”tumblr_o7kqnjIQWp1uzm5eko2_1280

Mă îndrăgostisem de prima carte din serie. Acum sunt dată peste cap. Nu știu cum voi fi după ce voi citi ultimul volum și nu știu nici când îl voi citi. Trădarea Câștigătorului era una din cărțile pe care le așteptam cu mare nerăbdare. Bine că n-am avut mult de așteptat, dar așteptarea după traducerea volumului următor mă va distruge. Acesta a fost exact ce îmi doream, plin de răsturnări de situație și multe, multe emoții care mi-au străpuns inima adânc.

Același stil liric, aceeași măiestrie care m-a vrăjit în precedentul volum m-au acaparat total și m-au făcut să mă detașez de realitate. Același personaj pe care-l apreciez cu toată ființa mea și-a jucat cărțile nici mai mult, nici mai puțin decât perfect. Aceeași iubire mistuitoare mi-a răvășit sufletul. Toate s-au îmbinat și-au fost duse la un alt nivel decât în Blestemul câștigătorului , și-au creat un roman superb, care-ți taie răsuflarea și te lasă cu multe întrebări.tumblr_nz90piLSyJ1ut8szno2_500

Am fost șocată de decizia lui Kestrel de a-și da propria libertate la schimb pentru libertatea poporului herrani, dar am apreciat-o nespus pentru tăria sa de caracter și pentru sacrificiul făcut. Sfârșitul acela nu mi-a oferit indicii despre ce va urma, dar tot ceea ce speram eu că se va întâmpla n-a avut pic de bază. Situațiile sunt mai întortocheate decât m-am așteptat și personajele ascund mai multe secrete decât credeam. Totul este o enigmă. O enigmă care mi-a aprins spiritul de acțiune și care trebuie rezolvată. Dar cum? Când există trădare, victime, morți și regrete? Totul este un haos; un haos care mi-a antrenat mintea.

Kestrel este acum o prizonieră a capitalei, a unui loc necunoscut ei și care nu-i inspiră siguranță. Tatăl ei este pe front și ea a rămas singură în gura lupului, unde o singură greșeală o poate condamna la o pedeapsă aspră. Dar cea mai rea pedeapsă este cea pe care și-a făcut-o cu mâna ei – să se căsătorească cu prințul Verex, așa cum a promis împăratului. Viața ei de dinainte nu mai există. Nu se mai poate plimba pe străzile orașului, nu mai poate juca Mușcă și Înțeapă și nici nu-și mai poate vedea prietenii. Acum trebuie să devină împărăteasă. Trebuie să se concentreze pe atribuțiile și responsabilitățile sale. Trebuie să-i fie loială imperiului, mai mult ca niciodată.

„-Dacă nu vrei să-mi fi prieten, atunci vei regreta că-mi ești dușman.”

Acest lucru îi este aproape imposibil când jumătate din inima ei a rămas pe teritoriul herrani. Acolo a trăit cele mai frumoase momente ale vieții ei, acolo s-a născut și a învățat tot ceea ce știe astăzi. Acolo a avut prieteni. Și-acolo este și Arin, băiatul de care s-a îndrăgostit și pentru care s-a sacrificat. De asta vrea să îi protejeze pe herrani. De asta lucrează pe ascuns ca spion în timp ce-ar trebui să-și plănuiască nunta. De asta viața ei atârnă de un fir de ață.tumblr_ootlcdcDwZ1qccytbo1_500

Palatul este o capcană. Asta o știu din toate cărțile pe care le-am citit. Pereții au urechi, oamenii se cumpără ușor și nu se duce lipsă de jocuri de putere. Cine știe tot ce mișcă ar cea mai mare putere. Cine nu știe cum să-și ascundă secretele are cel mai mult de pierdut. Iar cine nu știe în ce situații se bagă este mereu în pericol.

„-Îmi cunosc interesele, zise el.

-Într-o zi le vei cunoaște mai bine.”

Cartea vibrează de tensiune, una care arde mocnit uneori. Per ansamblu, tensiunea este aproape palpabilă pentru că eroina noastră este pusă în multe situații dificile, nu se poate baza pe nimeni, decât pe sine și trebuie să ia decizii cruciale, atât pentru ea, cât și pentru imperiu. Și de fiecare dată când Arin ia contact cu Kestrel explodează un nucleu de tensiune, accentuat de greutatea secretelor, de iubirea neîmpărtășită pe care și-o poartă unul celuilalt, de trădare și de regrete. Relația lor este imposibilă de creat din toate punctele de vedere. Arin o bagă în belele pe Kestrel pentru că toată lumea, absolut toată lumea, a auzit despre ceea ce s-a întâmplat între ei. Amândoi își calcă inima în picioare și rămân fermi pe poziții, sperând, totuși, la un viitor mai strălucit. Amândoi sunt singuri într-o mare de conflicte, războaie, trădări și moarte. Niciunul nu știe cum se poate salva pe sine, dar pe celălalt.

”-Uneori, crezi că îți dorești ceva, când, de fapt, tot ce e nevoie să faci e să-i dai drumul.”

O carte la fel de bună ca prima, cu substanță, acțiune de calitate și personaje controversate. Mulțumesc editurii Leda pentru acest roman excepțional! Sper ca următorul volum să se traducă foarte, foarte repede.

O găsiți pe libris.ro, unde aveți transport gratuit la comenzi mai mari de 50 de lei, iar la comenzile mai mici transportul este doar 7 lei (cel mai mic preț la transportul prin curier, față de orice altă librărie online). De asemenea, este disponibilă și pe elefant.ro (astăzi este valabil BOOKS50, care se aplică la comenzi mai mari de 90 de lei). O puteți găsi și aici sau aici, alături de alte chestii bookish. Iar cărțile în engleză sunt disponibile aici sau aici, împachetate minunat fără vreun cost în plus.

3 gânduri despre „Recenzie „Trădarea Câștigătorului” – Marie Rutkoski