Recenzie „Izbăvirea lui Gabriel” – Sylvain Reynard

„Profesorul Gabriel Emerson a renunţat la postul său de la Universitatea din Toronto pentru a începe o viaţă nouă alături de iubita sa, Julianne. E încrezător şi nerăbdător să devină tată.

Însă programul încărcat al lui Julianne, care tocmai îşi încheie primul an de doctorat, ameninţă planurile lui Gabriel. În plus, cei doi îndrăgostiţi se vor confrunta şi cu ostilitatea celor hotărâţi să le facă rău.

Într-un efort de a ţine piept propriilor demoni, Gabriel încearcă să afle mai multe despre părinţii săi naturali, declanşând un şir de evenimente cu repercusiuni profunde asupra sa, a lui Julianne şi a speranţei sale de a avea o familie.”7417524

Volumele anterioare au fost un preludiu a ceea ce se întâmplă în acesta. În precedentele, au căutat iubirea, au găsit-o și-au luptat pentru ea, păstrând-o într-un final. Au căutat să se schimbe pentru persoana iubită, în special Gabriel, s-au luptat cu traumele care le întunecau conștiința și s-au cunoscut mai bine unul pe celălalt. Acum, ei continuă să se iubească și să-și arate iubirea în tot ceea ce fac. Continuă să se cunoască, să se înțeleagă și să devină mai buni. Parcă totul este la un alt nivel de maturitate. Nu mai sunt doi adolescenți care s-au îndrăgostit într-o livadă, nu mai sunt profesor și studentă, ci soț și soție, doi adulți cu capul pe umeri, care gândesc limpede și iau decizii atent gândite.

Greutatea viitorului atârnă greu pe umerii amândurora, mai ales pe cei ai Juliei, care vrea să își termine doctoratul și să devină profesor universitar, la fel ca soțul ei. În același timp, Gabriel își dorește un copil, ceea ce îl determină să-și inverseze operația de vasectomie, dar acest fapt o apasă și-o îngândurează pe Julia care vrea un copil abia după ce își termină doctoratul. Presiunea de a avea un copil, dar și cea a doctoratului o afectează prea mult. Totuși, asistăm la maturizarea ei, la trecerea de la inocenta adolescentă  la femeie, fără lacrimi și plină de încredere.

Gabriel încearcă să o facă pe Julianne cea mai fericită femeie din câte există pe lume, din toate punctele de vedere. O iubește într-atât de mult încât ar face tot ce i-ar cere ea. Iubirea ei îl vindecă, îi dă speranță și încredere, îl ajută să nu se lase pradă viciilor sau pierzaniei. Julia este cea care-l ține pe Gabriel pe linia de plutire, căci dacă n-ar fi fost ea, s-ar fi scufundat demult în abisul trecutului și-al dependenței.

-Te gândești la toate.

-Doar la tine mă gândesc. Tu ești totul pentru mine.

În acest volum se adună totul, de la început până la sfârșit. Ne-amintim de trecut, de iubirea pură ce-a luat naștere în livada părinților și care i-a ținut despărțiți ani de-a rândul. Ne-amintim de orele de seminar, de flirtul necontenit sau de certurile copilărești. Pe lângă asta, ne-amintim de cele mai drăgăstoase momente, cele mai fericite, dar și de cele mai triste.

Toată iubirea, toată povestea, toate personajele se leagă de opera lui Dante, pe care protagoniștii o venerează. De la început am spus că acesta e un lucru care m-a atras la această serie, care m-a fermecat și continuă să mă farmece. Iubirea dintre Julia și îngerul său, Gabriel, este asemuită cu cea a lui Dante și a muzei lui, iar multe scene se desfășoară pe versurile Divinei Comedii.2e3a3d45f9f0ec2ef8f26071c8d510fd

Spre deosebire de celelalte volume, acesta aduce familia în prim-plan. Atât Julia, cât și Gabriel fac o incursiune în trecutul lor, explorându-și amintirile și aflând detalii despre părinții lor, în special Gabriel, despre mama și tatăl naturali. Familia este o binecuvântare, un dar venit de sus, iar întemeierea uneia îi fac pe cei doi să vor să și-o cunoască pe a lor într-un alt mod.

Așa cum am zis, totul este mai profund, dar puțin mai simpluț, ridicat la un alt nivel de maturitate, surprinzând totodată viața în profunzimea ei, exact așa cum este ea. Ce mi-a plăcut cel mai tare la această serie este cât de mult se apropie de realitate, cât de adevărată poate fi povestea țesută în filele acestei cărți, un lucru care se întâlnește destul de rar.

O serie despre iubire și despre legăturile ei, despre viață și cum este ea cu adevărat, despre oameni și ceea ce se ascunde în interiorul lor, despre artă și iubirea pentru ea.

O găsiți pe libris.ro, unde aveți transport gratuit la comenzi mai mari de 50 de lei, iar la comenzile mai mici transportul este doar 7 lei (cel mai mic preț la transportul prin curier, față de orice altă librărie online). De asemenea, este disponibilă și pe elefant.ro (astăzi este valabil BOOKS50, care se aplică la comenzi mai mari de 90 de lei). O puteți găsi și aici sau aici, alături de alte chestii bookish. Iar cărțile în engleză sunt disponibile aici sau aici, împachetate minunat fără vreun cost în plus.