Recenzie „Confess” – Colleen Hoover

„Auburn Reed a pierdut tot ce avea mai de preț. Dar acum, în încercarea de a-și reface viata, știe exact ce are de făcut și e pe deplin conștientă că nu-și poate permite nicio greșeală. Cu toate acestea, nu se așteaptă ca, atunci când pășește într-un atelier de artă din Dallas, în căutarea unui loc de muncă, să fie incredibil de atrasă de Owen Gentry, artistul misterios care deține atelierul. Auburn dă frâu liber sentimentelor sale, dar află apoi că Owen ascunde un secret teribil. Trecutul lui pătat amenință să distrugă tot ce Auburn iubește mai mult și de aceea trebuie să-I îndepărteze pe Owen din viața ei. Pentru a salva dragostea lor, Owen trebuie să-și mărturisească secretul. Dar, în acest caz, mărturia lui poate avea consecințe mult mai grave decât însăși fapta. În stilul ei remarcabil și unic, Colleen Hoover ne poartă printr-o poveste emoționantă despre dragostea adevărată, familie și legături care nu pot fi nicicând destrămate.”ac34bf9fa6fb9a0d68b9f6a75d7342f5

Colleen Hoover a devenit una din autoarele mele preferate cu mult timp în urmă, după ce am citit Ugly love. Am continuat cu Fără speranță și Slam. Din dragoste pentru Layken, celelalte cărți publicate la noi. Mai târziu, în vara ce-a trecut, am citit în engleză It Ends With Us, pe care o consider ca fiind cea mai bună carte pe care am citit-o de la autoare. Mi-a frânt inima, dar mi-a plăcut la nebunie și chiar aș mai citi-o. Dacă vreți să vă vorbesc despre ea, să-mi spuneți.

Confess e ceva ce așteptam; o carte pe care așteptam s-o citesc în română și după care am așteptat o grămadă de timp. Așa cum aștept după fiecare carte pe care vreau să o citesc de la editura Epica. Nu e ceva deosebit, revoluționar, dar detaliile fac totul diferit. Arta și cuvintele alese cu grijă de autoare, precum și sursele de inspirație oferă un aer aparte întregii cărți.

Owen este un artist, un pictor care dă viață prin desen unor mărturisiri anonime pe care le primește în fiecare zi. Tablourile sale l-au ajutat să-și deschidă o galerie și să-și găsească parteneri de afaceri. Tablourile sale se vând, fie pentru pictura în sine, fie pentru mărturisirea care a inspirat-o. Unele sunt fericite, altele triste, iar altele sfâșietor de dureroase. Tot ce simte o lume întreagă prinde culoare prin picturile lui, cărora li se dedică întru totul.

Auburn este în căutarea unei noi surse de venit care s-o ajute să se întrețină. În drumul ei spre casă trece pe lângă galeria lui Owen, pe ușa căreia era lipit un bilet în care se căuta un angajat foarte, foarte urgent. Fără să se gândească prea mult, Auburn acceptă oferta lui Owen și-l ajută cu deschiderea galeriei din acea seară. Nu se cunosc unul pe altul, dar se înțeleg perfect, de parcă s-ar cunoaște deja. Tablourile se vând, iar timpul trece atât de repede încât niciunul dintre ei nu-și dă seama. Auburn uită de treburile și grijile ei și nu-l refuză pe Owen de la a ieși împreună să sărbătorească marea deschidere. Relația dintre cei doi se dezvoltă lin, fără a fi grăbită. Totul vine de la sine, sentimentele înfloresc, dar secretele pe care le au unul față de celălalt pot fi privite ca un obstacol.

Pe când era doar o adolescentă timidă și neinițiată, Auburn a iubit cu patos; a fost îndrăgostită de un băiat, care la rândul lui a iubit-o cu toată inima, dar care a avut nefericitul destin de a muri prea devreme. Adam a fost lumea ei,cel care-i lumina inima și care o făcea să zâmbească și-n cele mai grele situații; cel care avea puterea să-și ridice colțurile buzelor pentru a o încuraja pe Auburn chiar și când era pe patul de spital. Durerea ce-a urmat după moartea lui Adam și-a făcut culcuș în sufletul fetei. Amintirea lui Adam este neprețuită, iar darul lui și mai neprețuit – Aj, rodul iubirii lor.

Da, e o surpriză. Și pentru mine a fost o imensă surpriză. Auburn are un băiețel, o dovadă clară a iubirii dintre ea și Adam, dar de care nu se bucură pe atât de mult pe cât și-ar dori. Aj este cel în care ea își găsește motivația de a trăi, de a munci din greu și a rămâne puternică în lupta cu viața. Băiețelul este crescut de mama lui Adam, care stă cu fratele acestuia, Trey, și care sunt cu ochii pe Auburn. Nu vor ca ea să-l  ia pe Aj din casa lor, dar nici ca ea să găsească pe cineva care să-i fie alături. De aceea, prezența lui Owen în viața ei o poate îndepărta de Aj și de dorința de a-i fi mamă pe deplin. Eroina noastră va trebui să ia marea decizie, să facă alegerea crucială, ori să găsească o metodă prin care-și poate împăca inima în totalitate.

Auburn este tipul de personj pe care-l îndrăgești ușor. Owen este la fel. Ar putea fi niște persoane asemănătoare, niște nefericiți ai soartei care au trecut prin ce-a fost mai greu, dar au reușit să iasă la lumină. Numai că n-au avut îndeajuns de multă putere ca să dărâme toate barierele și obstacolele care s-au aflat în calea viitorului lor și-a visurilor lor. Nici situația lui Owen nu e roz, trebuie să aibă grijă mai întâi de familie, ca mai apoi să poată avea grijă de el; îi salvează întâi pe ceilalți și dacă poate se va salva și pe sine. Amândoi sunt persoane altruiste, iubitoare și grijulii, cumsecade și cu o inimă cât China, care sacrifică totul, chiar și pe ei, pentru binele persoanelor iubite.20180112_153753.jpg

De-a lungul romanului am trecut prin diferite stări – de la extaz până la tristețe fără margini. Povestea e complicată și cu multe întorsături de situație, cu o galerie impresionantă de personaje pe care le poți identifica și-n viața reală și cu un vârtej de sentimente copleșitoare. Toate sursele de inspirație și mărturisirile și tablourile și cuvintele frumos așezate pe hârtie fac din această carte una de suflet, pe care s-o recitesc când mi-e dor și am chef de acțiune, suspans și dragoste.

O găsiți pe libris.ro, unde aveți transport gratuit la comenzi mai mari de 50 de lei, iar la comenzile mai mici transportul este doar 7 lei (cel mai mic preț la transportul prin curier, față de orice altă librărie online). De asemenea, este disponibilă și pe elefant.ro (astăzi este valabil BOOKS50, care se aplică la comenzi mai mari de 90 de lei). O puteți găsi și aici sau aici, alături de alte chestii bookish. Iar cărțile în engleză sunt disponibile aici sau aici, împachetate minunat fără vreun cost în plus.