Recenzie „Descătușare” – Penelope Douglas

„Jaxon este băiatul pe care se presupune că ea trebuia să-I evite. K.C. este fata pe care el nu o va Iăsa să-i scape…

K.C. Carter este o tânără liniștită care întotdeauna a respectat regulile, până anul acesta, când o greșeală o face să ajungă subiect de bârfă în campusul universității, iar viața ei aranjată cu grijă ia brusc o cu totul aItă întorsătură. Acum trebuie să rămână în orașul ei natal pe durata vacanței de vară pentru a face muncă în folosuI comunității, în urma unei sentințe judecătorești.

Jaxon Trent este cea mai periculoasă tentație de care K.C. trebuia să stea departe în liceu. Însă eI nu a uitat-o niciodată pe K.C. Ea era singura fată care nu-i dădea atenție și care-I refuza întotdeauna. Destinul i-a scos-o din nou în cale, dar apropierea dintre ei reușește să-I tulbure și să-i dea lumea peste cap. Pe măsură ce legătura dintre ei avansează, descoperă multe despre trecutul lui K.C., dar și el ajunge să-i dezvăluie cele mai obscure laturi ale sufletului său.”e631062396e3c5853e6e3b5026988afc-fall-away

Dacă mă urmăriți, știți că Intimidare este una din cărțile mele preferate. Sensibilă, romantică, erotică, exact atât cât trebuie și făcută exact pe gustul meu. Am vorbit mai pe larg aici, unde vă puteți convinge cât de mult mi-a plăcut. Am început să citesc chiar și cartea din perspectiva personajului masculin, dar nu am mai terminat-o… Se numește Until you, dacă sunteți curioși. 😉

Apoi am continuat seria Fall Away citind Rivali, tradusă tot de editura Epica. Mi-a plăcut mult. Vă puteți convinge văzând recenzia de aici. Acum că a mai fost tradusă încă o carte de Penelope Douglas, era imposibil să nu-mi doresc să o citesc. Îmi place mult cum scrie această autoare și cât de sensibile și fragile sunt personajele pe care aceasta le creează, deși au acel aer de oameni puternici, invincibili. Fiecare personaj are un trecut. Unul mai întunecat decât altul. Sau are vreo problemă, vreo traumă, vreun eveniment marcant pentru conștiința sa și care l-a format ca om. Îmi place modul cum fiecare personaj este analizat din interior spre exterior și cum fiecare frântură de adevăr descoperită dă un aer emoționant cărții. Cărțile autoarei sunt cărți de suflet, pe care le citești și după lectură începi să reflectezi la anumite treburi… începi să-i vezi diferit pe oameni. Dincolo de aparențe.

K.C.  este un personaj îngenucheat de durere, dar care este aparent o fată puternică. Povestea ei de viață este dramatică, dureroasă, sfâșietoare. Aș zice că este genul de personaj cu două personalități. Două persoane în același trup, două minți care se luptă una cu cealaltă. K.C. nu este deloc persoana pe care-o cunoaște lumea. Numele ei adevărat nu este K.C., ci Juliet, dar situația dramatică prin care-a trecut familia ei, a transformat-o în K.C., luând numele surorii ei moarte, după care părinții ei sufereau enorm. Juliet s-a pierdut din copilărie, iar K.C. i-a luat locul. Trebuia să fie fiica ascultătoare, iubitoare și mărinimoasă, care să nu încalce regulile și să facă totul după cum îi dictează familia. K.C. a avut un iubit, de care s-a despărțit. Despărțirea de el a fost factorul determinant în schimbările din viața ei. A reușit să redevină Juliet, să fie cine este cu adevărat și să nu se mai ascundă în spatele aparențelor sau să se teamă de oameni.

„Cu cât sufereai mai mult, cu atât supraviețuiai mai mult. Suferința îi forma pe oameni în moduri diferite și ceea ce pe o persoană o distrugea pe alta o putea face mai puternică.”

Acum, ce este important pentru ea este Jaxon Trent. Băiatul rău, care arată înnebunitor de bine și care-i face ochi dulci încă de când era în liceu. Jaxon chiar este un băiat rău. Nu numai că-i place să concureze la cursele de mașini de la Loop și să facă fetele să se topească sub privirea lui, el are și multe secrete, întunecate și periculoase. Jaxon este o contradicție. Sentimentele lui sunt contradictorii, stările lui la fel. Iar asta o face pe Juliet să se cutremure. Tot misterul lui și toată aura de băiat rău o atrag pe fată spre el, dar uneori o fac chiar să se îndepărteze.

„Dacă era un lucru după care tânjeam în fiecare zi, acela era dorința.”

Misterele se vor destrăma pe parcursul poveștii, care decurge lin. Avem perspectivele ambelor personaje principale, fiecare își destănuie propria poveste și având ambele perspective e mai ușor de cunoscut și de înțeles personajul. Juliet nu este atât de fragilă emoțional pe cât pare din primele pagini. Pe parcurs, va învăța să fie puternică, să aibă încredere în ea și să facă tot ce-și dorește. Cum ar fi să se îndrăgostească de Jaxon. Sau poate asta o face fără voia ei.

„Și meriți pe cineva care să te facă fericit. Doar că nu sunt eu acea persoană.”

Jaxon este cel mai misterios bărbat. Cel mai introvertit, singuratic și neînțeles. E greu de iubit, dar odată ce începi să-l cunoști te îndrăgostești iremediabil. Cucerește inimile fetelor prin fizicul său de neegalat, dar el nu se lasă cucerit de nimeni. Doar Juliet a fost cea care i-a dat lumea peste cap, care l-a făcut să stea pe jar și să-și dorească mai mult decât putea avea. Pentru iubire, Jaxon face unele sacrificii și începe să vadă lumea altfel. Teama, durerea și suferința, totul se schimbă după ce Juliet îi fură inima, fără voia lui. Se vede clar cât de tare este omul afectat de iubire. În bine, bineînțeles. Iubirea e capabilă să vindece, e capabilă să-i facă pe oameni să uite măcar pentru un timp de trecut, de teamă și de griji. Iubirea e cea după care oamenii aleargă și ea îi găsește exact când ei au cea mai mare nevoie de ea.

O găsiți pe libris.ro, unde aveți transport gratuit la comenzi mai mari de 50 de lei, iar la comenzile mai mici transportul este doar 7 lei (cel mai mic preț la transportul prin curier, față de orice altă librărie online). De asemenea, este disponibilă și pe elefant.ro (astăzi este valabil BOOKS50care se aplică la comenzi mai mari de 90 de lei). O puteți găsi și aici sau aici, alături de alte chestii bookish. Iar cărțile în engleză sunt disponibile aici sau aici, împachetate minunat fără vreun cost în plus.

2 gânduri despre „Recenzie „Descătușare” – Penelope Douglas