Recenzie „Destinul coroanei” – Evelyn Skye

„RUSIA SE AFLĂ ÎN PRAGUL UNEI MARI SCHIMBĂRI.

Încoronarea lui Pașa se apropie, iar Vika este acum Magul Imperial, dar funcția pe care o râvnea cândva s-ar putea dovedi mai dificilă – și mai periculoasă – decât se aștepta. Pașa se luptă cu propriile sale probleme – legitimitatea îi este pusă la îndoială, fata pe care o iubește îl urăște și este convins că prietenul lui cel mai bun a murit. Când apare un pretendent la tron – iar magia în Rusia începe să crească rapid –, Pașa trebuie să facă totul pentru a-și păstra poziția și pentru a-și apăra țaratul.

Pentru Nikolai, sfârșitul Jocului a fost dureros. Deși a reușit să scape de moarte, Nikolai rămâne singur, o umbră ascunsă într-o lume ireală creată de el însuși. Dar când primește o a doua șansă la viață – legată de un preț întunecat –, Nikolai trebuie să decidă cât de departe e dispus să meargă pentru a se întoarce în lume.

Cu revoluția tot mai aproape, cu o nouă magie primejdioasă ivită deodată și un țarat ușor de cucerit, Vika, Nikolai și Pașa trebuie să lupte – sau să înfrunte distrugerea nu numai a lumii în care trăiesc, dar și a lor înșiși.

O istorie alternativă memorabilă, o carte captivantă și plină de momente surprinzătoare…”2be90bc609f471ff4405415bf331b652-the-crowns-game-book-nerd

Destinul coroanei este o carte după care am așteptat ceva timp… Primul volum a fost delicios, surprinzător și magic. M-a făcut să mă îndrăgostesc de Sankt Petersburg, acea Veneția a nordului despre care scriu mulți scriitori ruși. Autoarea are un stil autentic, metaforic, care oferă cărții un aer de magie și înfrumusețează realitatea plictisitoare. Aventura continuă exact de unde a rămas în primul volum, după ce Jocul a luat sfârșit, Vika a devenit Magul Imperial al Rusiei, Pașa urmează să fie încoronat țar, iar Nikolai a fost spulberat din viața reală, trimis într-o bulă atemporală, creată chiar de el. Rusia secolul al XIX-lea este sub influența unei vrăji, dominată de o magie mai puternică decât a fost vreodată, care-ar putea-o duce pe culmile glorie sau ar putea-o dezbina.

A fi Mag Imperial nu e atât de frumos pe cât credea Vika. Cea mai mare dorință a ei a devenit acum cel mai mare coșmar al său. Puterea magică este destulă și minunată, numai că Vika este la degetul mic al Pașei, care o controlează. Vika nu poate folosi magia în alte scopuri decât cele pentru binele imperiului, cu care viitorul țar este perfect de acord. O altă problemă care o afectează pe Vika este dispariția lui Nikolai. După ce Pașa și-a mărturisit sentimentele în fața ei relația dintre cei doi a devenit tensionată. Vika nu este îndrăgostită de Pașa, ci de Nikolai, care la rându-i, era îndrăgostit de ea. Inima ei arde de dorul băiatului care a pierdut Jocul Coroanei numai ca ea să trăiască. Astfel, Vika caută soluții să-l găsească pe Nikolai și să-l aducă înapoi în lumea umană, unde să fie reuniți.c7fe1939924e4f7c1d633da8c561812a

Lăsându-se înfrânt de Vika în Joc, Nikolai nu moare și ajunge însă într-unul din ”visurile” create de propria sa magie, mai exact în visul din stepă, de pe insula din mijlocul Nevei. Este prizonier acolo, se simte foarte slăbit și nicidecum capabil să se reîntoarcă de unde a plecat. Magia sa este epuizată și numai speranța îl mai ține în viață. Acesta caută soluții în speranța că se va întâmpla vreun miracol și va putea scăpa din această închisoare. Ei bine, ajutorul vine de unde se așteaptă mai puțin, iar Nikolai cel nou nu va semăna deloc cu vechiul Nikolai, cel pașnic, chibzuit și inimos. Personajul se reîntrupează într-o ființă însetată de putere, care renunță la oamenii pe care-i iubește pentru a-și duce la bun sfârșit un plan diabolic.

Personajele care în primul volum au avut un rol mai puțin semnificativ se implică acum mai mult în acțiune. Acțiunea este imprevizibilă și personajele devin din ce în ce mai uluitoare. Asistăm la o redescoperire a fiecăruia și la o evoluție neașteptată. Vika devine mai matură, mai chibzuită, iar Nikolai duce o luptă cu sine, pierzându-și și căutându-și apoi personalitatea. Pașa este cel care se schimbă cel mai greu, căci rămâne mai tot timpul sub influența vicioasă a surorii sale, care nu se gândește la altceva decât binele imperiului. Magia este factorul constant, care surprinde prin fiecare apariție – fie că este bună, fie că este rea.

O găsiți pe libris.ro, unde aveți transport gratuit la comenzi mai mari de 50 de lei, iar la comenzile mai mici transportul este doar 7 lei (cel mai mic preț la transportul prin curier, față de orice altă librărie online). De asemenea, este disponibilă și pe elefant.ro (astăzi este valabil BOOKS50care se aplică la comenzi mai mari de 90 de lei). O puteți găsi și aici sau aici, alături de alte chestii bookish. Iar cărțile în engleză sunt disponibile aici sau aici, împachetate minunat fără vreun cost în plus.