Recenzie „Opoziție” – Jennifer L. Armentrout

„VOR AVEA NEVOIE UNUL DE CELĂLALT PENTRU A SUPRAVIEȚUI…

Katy știe că lumea s-a schimbat în noaptea în care Luxenii au venit. Ea vede cu uimire că Daemon nu se implică atunci când rasa lui amenință să nimicească toți oamenii și hibrizii de pe Pământ. Dar granițele dintre bine și rău au devenit neclare.

Daemon va face totul pentru a-i salva pe cei pe care-i iubește, chiar dacă asta ar însemna trădare. Dar când devine curând imposibil să deosebească prietenii de dușmani, iar lumea se prăbuștește în jurul lor, ei ar putea să piardă totul pentru a asigura supraviețuirea prietenilor lor… și a omenirii.”da44761bcf944761a16fa9263acacc0d

Nu cred că vă puteți imagina cât de mult am așteptat eu după această carte, cât de mult am așteptat să aflu finalul peripețiilor lui Katy și Daemon. Am început seria în 2016, cred, îndrăgostindu-mă tot mai mult de personaje pe parcursul a 4 volume (găsiți recenziile lor aici). Cel de-al cincilea volum aduce sfârșitul seriei, când eu sper ca lucrurile să se rezolve, omenirea să nu-și găsească sfârșitul, iar povestea de dragoste dintre personaje să fie una fericită. După ce au trecut prin pericole, care mai de care mai mortale, nu mă gândeam că se mai poate găsi ceva mai rău. După ce-au luptat până la moarte cu arumii, după ce-au reușit să distrugă Dedalus, nu m-aș fi așteptat să urmeze o invazie a luxenilor.

În acest ultim volum au loc cele mai spectaculoase schimbări. Personajele s-au maturizat, nu mai sunt aceleași de la început. Toată aventura prin care au trecut le-au ajutat să se maturizeze. Katy începe să învețe să-și țină gura, să îi înțeleagă pe ceilalți și să iubească. Daemon e la fel de protectiv, dar oarecum mai matur, mai calculat și mai încrezător în sine. Relația lor evoluează, iubirea dintre ei se intensifică, dar asta nu înseamnă că nu trebuie să lupte ca să rămână împreună. Ceea ce-i poate separa este această revoluție a luxenilor care vor să pună stăpânire pe pământ, împotriva cărora cei doi nu pot lupta, mai ales că Daemon se alătură luxenilor, rasei lui, în fond.d4c18a189b0ad326b1b5fdfe7998f565

Katy se trezește singură, cu Daemon de partea luxenilor, este luată prizonieră și nu știe în cine să mai aibă încredere, nu știe unde poate găsi o mână de ajutor. Luxenii nou-veniți i-au acaparat cu totul pe ceilalți, i-au absorbit și le-au spălat creierele cu ceea ce-și doresc ei. Ar face orice să distrugă omenirea și să trăiască ei pe Pământ. Deși în mintea lui se dă o întreagă luptă, iar ființa sa pare să se sfârâme, Daemon reușește să-și revină și să realizeze ceea ce se întâmplă cu adevărat, să gândească limpede și să trateze lucrurile la rece. Daemon revine la Kat și încearcă să salveze omenirea alături de ea și de micul lor grup.

O problemă controversată o constituie originii, copiii luxenilor cu hibrizii, care se înmulțesc și sunt mult mai puternice. Aceștia devin o armă ce trebuie exploatată, dar care să aducă binele, nu răul. Archer și Luc luptă să salveze omenirea, alături de familia D., Beth și Kat. Dar înainte de asta, luptă să se salveze pe ei înșiși deoarece luxenii nu iartă niciun dezertor și nicio altă ființă pe care o urăsc.

Volumul acesta e despre maturizare, despre iubire – în toate formele ei – și despre putere. Toate personajele vor învăța că e de 100 de ori mai bine să nu fii singur, ci să ai un partener, pe care te poți bizui și în care poți avea încredere. Lupta lor nu este una care-i va afecta doar pe ei. Apariția luxenilor pe pământ e ca o apocalipsă, care trebuie înfrântă. Oamenii sunt neputincioși, așa că salvarea se află în mâinile acestui grupuleț, care s-a luptat cu arumii și cu Dedalus, care este dezbinat câteodată, dar care este o putere ucigătoare. J. Armentrout imaginează un sfârșit al omenirii, o venire a extratereștrilor de care mulți se tem. Citiți și vedeți cum crede ea că se termină.

P.S. Aici adaug ceva în plus. Că am terminat seria Lux, nu am decât să mă apuc de o alta, care se traduce acum la noi. Este vorba despre seria Titanii, iar primul volum, Întoarcerea, este și recenzat aici. 🙂

w