Recenzie „Puterea” – Jennifer L. Armentrout

<

p style=”text-align:center;”>Când dragostea și puterea se înfruntă e posibil să nu existe învingători, ci doar învinși.

„Universitatea Covenant a devenit câmpul de luptă pentru puri, care își doresc revenirea la venerabila Orânduire a Rasei, și impuri, care cer dreptul de a-și controla propriile destine.

Zeii însă au alte planuri.

Războiul pare inevitabil și nici că ar putea pica într-un moment mai prost. Seth a primit sarcina de a o învăța pe neîndemânatica Josie să-și strunească recent descoperitele puteri și împreună trebuie să îi găsească pe ceilalți semizei. Lucrurile se complică atunci când personaje din trecut revin la Covenant și tulbură apele între cei doi îndrăgostiți. Mai mult, fascinația puterii îl prinde din nou în mrejele ei pe Seth, iar, de data aceasta, e posibil ca Josie să nu îl mai poată salva.”

2016e7288d6d73aa64fe7f1b6bc680cd

Volumul 2 al seriei Titanii mi-a frânt inima. Trebuie să țin minte asta, mai ales că acum scriu această recenzie cu inima frântă. Încă din primele capitole știam că mă voi alege cu inima frântă pentru că există acolo un episod anticipator (vor mai exista și pe parcurs), o frază care mi-a intrat în minte și care mi-a trimis o săgeată fix în inimă. Nu e ceva ieșit din comun că vreo carte a lui Jennifer Armentrout îmi frânge inima. Mi s-a mai întâmplat pe parcursul seriei Lux, însă parcă nu simțeam la fel de intens sentimentul. Ori îmi place mai mult seria Titanii (personajele îmi plac mai mult sigur) ori poate când eram eu mai mică nu conștientizam la fel de bine totul, pierdeam detalii și speranța mea că totul va fi bine era necontenită. Nu știu care din cele două e cea adevărată, eu tind să cred că e puțin din amândouă.

După ce-am luat contact cu lumea zeilor și m-am familiarizat cu noile personaje în Întoarcerea, acum lucrurile au fost mai ușor de înțeles. Toată galeria de noțiuni și personaje mitologice am putut să o înțeleg, la fel ca și legăturile dintre personaje. Așa cum este firesc, Întoarcerea a fost d-abia începutul aventurii ce va deveni viața lui Josie și începutul lupții necontenite cu pericolul, cu frica, cu adrenalina, cu moartea. Și a fost începutul poveștii ei de dragoste cu Seth, Appolyonul nostru drag care frânge inimi.

– Ești un mare seducător.

– La asta excelez.

În Puterea, Josie începe să descopere, să-și exploreze puterile de semizeu și simțămintele, să trăiască mai intens totul. Învață să lupte și cum să-și ucidă adversarii și cel mai important, învață să-și invoce și să-și controleze puterile. În acest timp, Seth i-a fost alături și a încercat pe cât de mult a putut să o apere, nu doar de daimoni, de umbre sau de titani, ci și de el însuși. Câteodată, când sunt împreună, par a semănă izbitor, a fi făcuți din același aluat, a avea aceleași gânduri și intenții, iar alteori se situează la poluri opuse. Josie este veselă, jovială, plină de bunătate și speranță. Josie este pozitivismul romanului, este iubitoare și sinceră, însă câteodată e cu capul în nori și naivă. Seth este însă diferit. Și el este iubitor și tandru, chiar dacă nu se descurcă minunat în a-și arăta sentimentele, este ucigător de frumos și de glumeț, dar ceea ce-l deosebește cel mai tare de Josie este că el nu speră la nimic mai bun, știe ce-l așteaptă și pentru ce este condamnat. Încearcă să trăiască momentul, să se bucure de prezent, de prezentul în care este alături de Josie, o ține în brațe și o sărută, pentru că el este mai mult decât conștient că momentul de răscruce, momentul care-i va despărți se apropie cu pași repezi. Iar faptul că el însuși poate deveni un pericol pentru fata de care este îndrăgostit îl distruge și-l face să se îndepărteze de ea.

„Pentru mine nu există salvare, știu cum se va termina jocul.”

Acțiunea se derulează repede și este plină de suspans. Dacă nu este vorba despre tensiunea dintre Josie și Seth, este vorba despre situațiile limită din confruntările binelui cu răul, din luptele dintre umbre, daimoni și titani cu ființele mitologice din Universitatea Covenant. Ori este din cauza războiului început de puri și îndreptat împotriva semipurilor din interiorul universității. Adevărul este că atât războiul purilor cu al impurilor, cât și al tuturor împotriva titanilor sunt la fel de năucitoare pentru comunitate și în loc să se lupte între ei, ar putea să se unească. Dar nu înțeleg – și asta mă frapează – de ce nu se iau măsuri drastice, de ce nu se impun reguli, de ce nu face nimeni nimic când purii și semipurii se omoară între ei.

fb2dbfb085a16c6b8ace92fde202036f

Cel mai important aspect pentru care trebuie să se streseze personajele este războiul contra titanilor, care nu ar omorî doar ființele cu cel mai mult eter, ci pe toți, inclusiv pe zei dacă ar reuși să intre în Olimp. Sarcina de a-i învinge pe Titani le revine semizeilor, semizei care însă nu-s de găsit, în afară de Josie. Așa că înainte de a se avânta într-un război deschis cu Titanii, Josie cu prietenii ei trebuie să-i găsească pe ceilalți semizei care au rămas în viață. Puterile unite ale acestora i-ar putea distruge pe Titani, însă este greu de ajuns la punctul în care toți să fie în același loc, să aibă puterile descătușate și să fie capabili să le controleze. Poate că până atunci, zeii și mica lor comunite și-ar putea găsi sfârșitul. Pentru că în interiorul comunității există neînțelegeri, conflicte, dușmănii și nepăsare, iar Titanii, alături de daimoni și umbre, au așteptat aceste momente de vulnerabilitate, astfel încât să poată acționa.

Sunt de părere că soarta lucrează împotriva lor. Ori Zeii lucrează împotriva, dacă ei sunt cei care mânuiesc viețile oamenilor, dacă ei sunt cei care au puterea de a crea și de a distruge totodată. Zeii sunt cei care vor trimite ajutoare pe pământ, personaje istorice, puternice, care sunt capabile să redreseze situația. Nu o să le dezvălui indentitatea, doar voi menționa că nu aduc doar bine și zâmbete cu ei, ci și tensiune și amintiri dureroase. Situațiile în care vor fi puși tânăra și neexperimentata Josie și puternicul Seth îi vor apropia, aspect care va înseamna enorm în momentul când soarta va vrea să-i despartă. Deși nu se înțeleg perfect, se mai ceartă și se mai ciondănesc, între Josie și Seth există o atracție ucigătoare și niște sentimente puternice, pe care însă nu sunt pregătiți să le recunoască. De fapt, unul dintre ei nu este pregătit, acela care nu a fost obișnuit cu tandrețea și sinceritatea, ci doar cu jocurile de putere, durerea și nefericirea.

a2d2017afbd7e31a16c46011c64ab53d

Deși ni-i aduce în prim-plan pe Josie și pe Seth, autoarea nu uită de celelalte personaje și de ceea ce li se întâmplă lor. Deși avem parte de o poveste de dragoste cu scântei, acțiunea nu este umbrită, ci acestea sunt perfect simetrice, presărate cu emoție și suspans. Povestea de dragoste este uneori dureroasă, iar acțiunea este mortală. Teama de necunoscut, teama de viitor este și ea prezentă și am simțit-o atât de tare la sfârșitul cărții, când tot ce-mi doream era să mai fie ceva, o frază, un fragment, orice. Mai vreau din acest drog și simt că nu mai pot aștepta încă o grămadă de timp până apare al treilea volum.

Nu mă înțelegeți greşit, Puterea este un volum minunat, cu momente frumoase şi plin de iubire, prietenie, dorință, însă mai apar nişte umbre de durere, de suferință ori nişte lupte sângeroase. M-am bucurat pentru fiecare sentiment exuberant, pentru fiecare zâmbet sau îmbrățişare, ştiind totodată că lucrurile nu vor rămâne aşa pentru mult timp. Trebuie să fiți pregătiți de contraste, de sentimente puternice şi contradictorii în acelaşi timp. Să simțiți iubirea ce iese prin toți porii, dar şi teama ce se ascunde înlăuntrul personajelor. Şi să înțelegeți sacrificiul, chiar dacă doare sau nu.

Dacă ați citit Întoarcerea și sunteți curioși să vedeți cum decurg lucrurile în continuare, găsiți cartea aici sau o găsiți pe libris.ro, unde aveți transport gratuit la comenzi mai mari de 50 de lei, iar la comenzile mai mici transportul este doar 7 lei (cel mai mic preț la transportul prin curier, față de orice altă librărie online). De asemenea, este disponibilă și pe elefant.ro (uneori este valabil BOOKS50, care se aplică la comenzi mai mari de 90 de lei). O puteți găsi și aici sau aici, alături de alte chestii bookish. Iar cărțile în engleză sunt disponibile aici sau aici, împachetate minunat fără vreun cost în plus.

Până la apariția volumului trei, avem de așteptat. Împărtășim aceeași ”suferință”. :))

P.S. De puțin timp sunt și pe instagram. Mă puteți găsi aici dacă vă interesează ce mai citesc, ce postez sau ce noutăți aflu.

3 gânduri despre „Recenzie „Puterea” – Jennifer L. Armentrout