Recenzie „Fantoma de pe lac” – Monica Ramirez

<

p style=”text-align:center;”>O vară toridă. Mistere inexplicabile. Secrete întunecate. O fantomă care cere tot mai insistent să i se facă dreptate…

„Ashley White, scriitoare de romane de dragoste, istorice ori contemporane, de spionaj ori cu iz fantasy, se instalează în noua ei cabană din orășelul Spearmint Lake, statul Michigan, cu intenția de-a termina la timp romanul la care lucrează. Dar nopțile îi sunt bântuite de un misterios sunet al apei ce provine dintr-o sursă invizibilă, iar cimitirul din apropiere este bântuit de fantoma lui Frank Stanton, un polițist local ucis în urmă cu douăzeci și cinci de ani. O crimă încă rămasă neelucidată.

Misterele se înmulțesc cu rapiditate, la fel și secretele întunecate și prietenii noi care spun adevărul doar pe jumătate. Obsedată de o fantomă care cere tot mai insistent să i se facă dreptate și un criminal a cărui mască începe să alunece, Ashley are toate motivele să se teamă că nu va reuși să supraviețuiască până la sfârșitul verii.”

Am citit această carte cu mult, mult timp în urmă și sunt o nerușinată să-i fac recenzia atât de târziu. Dacă nu mă urmăriți de mult timp, trebuie să vă pun la curent cu ceva – îmi place la nebunie cum scrie Monica Ramirez și seria mea preferată este seria Alina Marinescu, pe care am recomandat-o și continui să o recomand oricui (vedeți aici de ce, mai pe larg), iar cărțile ei sunt minunate și ele (le găsiți recenziile aici). Fantoma de pe lac este o carte interesantă, care m-a prins în poveste și m-a ținut cu sufletul la gură. Însă nu e acea carte care să-mi intre cu totul în suflet, să o iubesc – cum fac cu Traficantul de umbre sau cu Seducția apei, ambele scrise de aceeași autoare.

Fantoma de pe lac abordează o altă temă, rămând totuși în sfera aventurilor (Monica Ramirez a abordat mai multe teme, a scris mai multe genuri, dar toate pline de aventură și de suspans). Aș putea zice oare că se încadrează în stilul polițist? Cred că, dat fiind faptul că urmărește o ”anchetă” cu privire la uciderea unui polițist de mai bine de 20 de ani. Încă de la moartea acestuia, orășelul s-a schimbat, iar povestea de groază a fantomei polițistului a continuat să existe, fiind îmbogățită pe ici, pe colo, cu anumite detalii. Ashley, tânăra scriitoare venită recent în orașul cu pricina, n-are încotro decât să facă pe detectivul, să cunoască locurile și oamenii și să rezolve misterul morții lui Frank. Doar nu vă gândeați că spiritul ei de scriitoare fantasy nu există și că va fugi departe de locul ”blestemat”. Și știți ce e mai interesant? În misiunea ei, Ashley va fi chiar ajutată de un polițist mișto, pe care-l cheamă Michael (so happy for this romance).

Ashley a fugit de zgomotul orașului pentru a se relaxa și a-și termina noua carte. A închiriat o cabană frumușică de pe malul unui lac, crezând ea că va fi locul perfect pentru a-și găsi liniștea și inspirația. Știți cum mi-am imaginat eu căsuța? Ca în filmul The Lake House (+ că exista parcă aceeași atmosferă plină de mister, deși poveștile nu se prea aseamănă). Toate bune și frumoase (dar nu chiar) până a început să audă niște zgomote ciudate, să le zic, și care nu se știe de unde veneau. Cam înspăimântător, da. Mie mi-au dat fiori reci, însă pe Ashley au făcut-o să se îmbărbăteze și să-și dorească să afle mai multe despre acel loc, despre oameni și despre ce s-a întâmplat și se întâmplă.

Odată devenită detectiv, tânăra află despre moartea polițistului, detaliile morții, descoperă indicii care ar putea-o duce la vinovat, privește oamenii din umbră și reușește pas cu pas să descopere vinovatul (crede ea). Adevărul e că orașul nu e chiar liniștit, în el nu locuiesc numai cei mai buni oameni și există și persoane care să-ți pună bețe în roate sau care să te bage în sperieți. În ciuda faptului că și-l face prieten pe Michael, polițistul chipeș după care-i fug ochii, Ashley descoperă mai mult singură. Și-aici pot să adaug că lucru care m-a nemulțumit pe mine este raritatea prezenței lui Michael, pe care l-am crezut la început – între noi fie vorba – că ar fi fantoma întruchipată a polițistului mort și mă rugam să nu fie, să nu fie, pentru că mi-ar frânge inima. Cred că tot ce-mi doream eu era puțin mai mult romantism. Și mai mult Michael.

Pe lângă toate aceste lucruri bune care i se întâmplă lui Ashley, mai există și altele, mai întunecate. Locuind singură într-o cabană ”bântuită”, aproape de o pădure ”mai bântuită”, în care se poate ascunde orice și oricine, Ashley are un permanent sentiment de teamă, mai ales după ce-a fost victima unor glume proaste, să le zic, și martora unui foc de arme. Până la jumătatea romanului, își dă seama că orașul nu e chiar cel mai liniștit și mai civilizat și că se aruncă singură în brațele bestiei continuând să avanseze cu ancheta. Fata nouă care-și bagă nasul unde nu-i fierbe oala e în pericol. Rămâne la latitudinea sorții, sau a ei, să vadă cum se va termina vara în Spearmint Lake.

O carte alertă, vibrantă, în care acțiunea este plină de suspans și presărată cu romantism, și-un personaj principal fascinat de mistere și de pericol, capabil să lupte contra poveștilor inventate și-a oamenilor care i se pun în cale.

Mulțumesc din suflet, Monica Ramirez, pentru tot!

O găsiți pe libris.ro, unde aveți transport gratuit la comenzi mai mari de 50 de lei, iar la comenzile mai mici transportul este doar 7 lei (cel mai mic preț la transportul prin curier, față de orice altă librărie online). De asemenea, este disponibilă și pe elefant.ro (uneori este valabil BOOKS50, care se aplică la comenzi mai mari de 90 de lei). O puteți găsi și aici sau aici, alături de alte chestii bookish. Iar cărțile în engleză sunt disponibile aici sau aici, împachetate minunat fără vreun cost în plus.

Un gând despre „Recenzie „Fantoma de pe lac” – Monica Ramirez