Recenzie „Gemini” – Monica Ramirez

„Într-o lume a secretelor și-a duplicității, răzbunarea este un lux pe care nimeni nu și-l poate permite…

Într-o lume a umbrelor, răzbunarea poate însemna diferența dintre viață și moarte…

Un atac terrorist la Ambasada Statelor Unite ale Americii din Beirut. O răpire cu ecouri internaționale. SEAL Team 3 e implicată în operațiunea de salvare a ostaticilor. Un fost informator CIA dispare fără urmă, declanșând Operațiunea GEMINI. CIA și Mossad se aliază într-o cursă contra cronometru pe viață și pe moarte, din Beirut și până la Damasc, cu trecere fulgerătoare printr-o Sirie decimată de război pentru a se finaliza într-un Irak asediat de Califatul Islamic, totul pe fundalul unei iubiri compromițătoare și extrem de periculoase. Nimeni nu scapă nevătămat, toți cei implicați fiind testați în moduri pe care nu și le-ar fi putut imagina vreodată. Viața lor nu va mai fi niciodată la fel.

Legături riscante, operațiuni clandestine, jocuri duble, secrete întunecate, erotism condimentat cu adrenalină în amalgamul amețitor al unui război din umbre ce se poate finaliza într-un conflict global cu urmări devastatoare.”

Nu cred că mai e nevoie să spun cât de mult îmi place Monica Ramirez și cât de tare iubesc eu seria Alina Marinescu, nu? Așa mă gândeam și eu. Detalii aici despre serie.

În încercarea ei de a-și reveni după sfârșitul seriei Alina Marinescu (așa cred eu), autoarea a început să scrie seria Gemini, a altă carte plină de acțiune, palpitantă, presărată cu jocuri de putere, cu organizații secrete și terorism, cu personaje puse în situații dificile și la un pas de a-și pierde viața. Gemini ne prezintă povestea unei fiice a unui influent om politic (să-i zic așa), care devine prizonieră și armă de schimb pentru gruparea teroristă condusă de Tehhrazi, un temut conducător al teroriștilor. Având dublă cetățenie, americană și irakiană, deșteaptă și puternică, fiică a unui important om, Jadyn se află într-un pericol de moarte, fiind luată prizonieră de Tehhrazi, iar acest lucru implică forțele CIA și Navy Seal pentru a o salva.

Conflictul izbucnit în Liban și extins până în Irak și Siria va deveni un conflict internațional prin implicarea directă a forțelor americane. În această situație critică, Jadyn își va pierde tatăl și puțina inocență pe care o mai avea și-și va canaliza forțele în distrugerea teroristului care i-a amenințat viața, și nu doar ei. Nu e vorba decât despre răzbunare, ci și despre salvarea altora, despre o ciudată formă de altruism. Terorismul e ca un val infectat, care lasă în urma sa groază, traume, răniți și, în cel mai rău caz, chiar morți. Scopul principal este de a reduce extinderea terorismului și, mai mult decât atât, este de a încerca să-l distrugă de la temelii. După ce este salvată, cu greu, dar mulțumită Domnului, din ghearele teroriștilor, care au ținut-o legată fedeleș și abia de i-au dat un pahar cu apă, și după ce-și îngroapă tatăl, Jadyn se va alătura acestei cauze, pentru că vrea, pe de o parte, și pentru că este nevoie de ea, pe de altă parte.

Jadyn reprezintă momeala perfectă, cea mai bună soluție de a-l scoate pe Tehhrazi din ascunzătoare, pentru că omul vrea cu adevărat ceva de la ea, poate chiar să o și omoare. În această situație, forțele americane încerc să o recruteze sau să o îndemne să se îndepărteze de pericolul terorist. Și-aici, aceste scopuri sunt reprezentate prin două personaje cheie: Owen și Jack. Primul este un Navy Seal și cel care a salvat-o pe Jadyn când a fost răpită; în plus, este și unul dintre mulții băieți care s-au îndrăgostit de ea. Owen se opune cu vehemență recrutării ei într-o misiune soră cu moartea, pentru că îi vrea binele și numai binele, dar decizia nu va fi a lui, ci a lui Jadyn, care va cântări bine problema. Ideea strălucită a fost a lui Jack, agentul CIA care pare mai secretos decât toți și despre care știu că a fost prieten cu Tehhrazi în trecut. Jack îl cunoaște pe terorist, îi poate anticipa reacțiile, însă nu va ști nicicând dacă Tehhrazi din trecut, cel pe care l-a cunoscut cândva și care i-a fost aproape un frate, este același cu cel de acum, lacom și crud.20180917_163826-01

În marea schemă a operațiunilor teroriste, a atacurilor surpriză și-a planurilor strategice, există loc și pentru o poveste de iubire. Sau poate nu, mi-e cam greu să înțeleg ceea ce vor personajele cu adevărat. Această poveste romantică este între Jadyn și Owen și nu este un secret faptul că sunt îndrăgostiți unul de altul. Marea dilemă este dacă vor să devină un cuplu, să-și mărturisească și să-și împărtășească secretele. Ceea ce face greu de îndeplinit asta este, pe de o parte, regulile stricte ale operațiunilor, unde relațiile amoroase între camarazi sunt condamnate fiindcă pot rezulta situații dificile pe teren, și, pe de altă parte, cel care se opune este însuși Owen, prototipul soldatului perfect. Am mai întâlnit eu asta și la Alex Therein, așa că nu mă sperii prea tare, deși uneori îmi cam rupe inima.

Owen este soldatul perfect, atât în teorie, cât și pe teren. Dedicat, devotat, neînfricat, puternic, Owen reprezintă un atu al Navy Seal, un agent operațional de primă clasă, ale cărui misiuni devin tot mai periculoase și el devine tot mai bună pe măsură ce trece prin ele. Ținteșe cu precizie și luptă fără efort, are un scop precis și nu se abate de la ea, improvizează unde trebuie, salvează vieți și distruge pericole, totul pentru a crea o lume mai bună. Această stabilitate a vieții lui este dată peste cap din momentul în care apare Jadyn în peisaj și i se infiltrează în gânduri. Din acest moment, Owen se va afla la granița dintre iubire împărtășită, extaz, pasiune și suferință crâncenă. Va deveni mai conștient de ceea ce face și cum și va încerca să-și dea seama ce decizii să ia: dacă să renunțe la ceva sau să le împace pe amândouă.

Dacă Owen este agentul perfect, Jadyn nu este nici pe departe, ci mai degrabă ar fi femeia perfectă. Frumoasă, deșteaptă, fermecătoare și carismatică, este un magnet pentru bărbați, pe care însă nu-i bagă în seamă dacă nu-i trezesc interesul sau îi consideră altceva, nicidecum viitori iubiți. Este o diplomată, nu o luptătoare fără milă, deși se poate confrunta cu dușmanii corp la corp. Pe parcursul romanului, aceste două calități ale sale se vor îmbina și-o vor face aproape invincibilă, căci slăbiciuni încă există. Iar una dintre ele poate fi chiar iubirea.

Un roman palpitant, realist și pe alocuri dureros, cu un stil de scriere cursiv și plin de expresivitate, prin intermediul căruia poți simți durerea unei lovituri sau poți auzi cum zboară gloanțele pe deasupra capului. Monică Ramirez i se potrivește perfect genul acesta de carte – thriller, mystery, spionaj – pentru că se pricepe de minune să creeze situații extreme, plottwist-uri și personaje puternice, dar și o atmosferă plină de mister. Dacă aș trăi în vreuna dintre cărțile sale, senzația mea constantă ar fi să mă privesc înapoi și peste tot în jurul meu fiindcă niciodată n-am să știu de unde vine pericolul.

Cartea este disponibilă, alături de al doilea volum (cel de-al treilea apare la Gaudeamus), pe site-ul editurii, pe libris.ro, unde aveți transport gratuit la comenzi mai mari de 50 de lei, iar la comenzile mai mici transportul este doar 7 lei (cel mai mic preț la transportul prin curier, față de orice altă librărie online). De asemenea, este disponibilă și pe elefant.ro (cu 20% reducere și transport gratuit pe 30-31 octombrie cu codul TREAT).

44397326_10155909374772666_2410452555524997120_n

Un gând despre „Recenzie „Gemini” – Monica Ramirez