Recenzie „Șoapte de iubire” – Jamie McGuirre & Teresa Mummert

O poveste despre povara trecutului și despre puterea dragostei de a învinge cele mai neașteptate obstacole.

Pentru prima dată, două autoare de bestselleruri New York Times își unesc talentele în acest roman nespus de emoționant.

„Avery, asistentă medicala, și Josh, paramedic, se întâlnesc  într‑o seară la o intersecție. Tocmai au ieșit din tură și sporovăiesc, așteptând să se schimbe culoarea semaforului. El, mare cuceritor, ea, cu gândul doar la muncă, dar amândoi bântuiți de fantomele trecutului. Secundele trec, aproape s‑a făcut verde, Josh își încearcă norocul, Avery nu se lasă – și amândoi râd, fără să știe că un accident le va schimba pentru totdeauna destinele.”20181125_134028-01

Șoapte de iubire e o carte care m-a tentat de ceva timp, iar primul lucru pe care l-am admirat este coperta. Am avut ceva rețineri în privința ei fiindcă este scrisă de două autoare, temându-mă că nu m-aș putea plia pe stilul amândurora, dar nu a fost așa. Deși nu excelează la capitolul stil de scriere, e o carte cu substanță, cu un mesaj puternic, al cărui înțeles îl percepi abia după ce ai citit și ultima pagină.

Pare o poveste de dragoste și chiar este una, așa cum este fiecare love story, cu suișuri și coborâșuri. Cele două personaje vin din aceeași lume, lucrează împreună și se raportează cam la fel la atribuțiile de serviciu, însă niciodată nu și-au adresat mai mult de-o vorbă. Avery și Josh nu sunt atât de diferiți pe cât par la prima vedere, însă ceea ce va urma după marea lor întâlnire și modul lor de a reacționa îi va diferenția.

„Nu era ușor să te simți neputincios când principala noastră misiune era să-i ajutăm pe oameni.”

Josh e un player, acel tip de bărbat care cucerește femeile doar zâmbindu-le și-apoi le zăpăcește în așternuturi, nu degeaba spunându-i-se domnul Chiloței. Tânăr, atractiv, glumeț și carismatic peste măsură, Josh este greu de ignorat, lucru pe care-l observă și Avery, care oricât încearcă să-l țină la distanță nu reușește. Spunându-și că Josh zboară din floare în floare și neconsiderându-l potrivit pentru ea, Avery va fi surprinsă când tot ceea ce credea despre el este incomparabil cu Josh care i se arată ei, acel Josh care vrea să o cucerească, care flirtează cu ea, o scoate la întâlniri și nu vrea deloc să grăbească lucrurile, pentru că au tot timpul din lume.

„Bănuiesc că nu o să afli niciodată cum sunt cu adevărat.”

Momentul care-i va aduce față în față pe cei doi este întâlnirea la semafor, amândoi așteptând culoarea verde a acestui pentru a-și putea continua drumul, și accidentul care are loc imediat după această întâlnire. Destinul, sau poate nu, face ca aceste două personaje să se apropie unul de altul în timp, să petreacă timp împreună, să-și lase măștile să cadă și să se cunoască în cel mai profund mod. Relația lor de dragoste nu e ceva neobișnuit, e foarte realistă, tratată într-o manieră romantică. Lucrurile nu merg strună întotdeauna, persoane noi se perindă prin jurul lor și unele chiar vor să le strice armonia, aspecte care-i afectează mai mult sau mai puțin, depinde.

Așa cum am zis, nu este wow prin povestea de dragoste, deși este una frumoasă, emoționantă și romantică, ci prin modul cum a luat naștere aceasta și prin întrebarea pe care ți-o pui la final, după ce-ai terminat-o, de genul  ”Ce-a fost asta?”, dar nu chiar așa. Nu vreau să dau niciun spoiler pentru că astfel aș distruge misterul, dar vă asigur că reacția pe care o aveți la finalul romanului va fi priceless.

Image result for sweet nothing jamie mcguire

Să citesc o carte scrisă de 2 autoare e o experiență destul de nouă, fiindcă am mai citit doar o carte scrisă de 2 autoare – Anomalii. Față de cealaltă, aceasta are și perspectiva dublă a celor doi protagoniști. Galeria de personaje este impresionantă, fiecare  personaj având rolul său și o caracteristică definitorie, care-i scoate în evidență. De cele mai multe ori, ai impresia fie că relația se va destrăma, fie că lucrurile se vor așeza așa cum trebuie și că se va termina frumos. Ei bine, așteptările îți vor fi date peste cap și, vorba aia, de ceea ce ți-e frică nu scapi până la final.

Romantică și întortocheată, povestea de dragoste dintre Avery și Josh început frumos, dar puțin abrut, iar drumul pe care-l parcurg împreună se îngreunează cu fiecare pas pe care-l fac, pentru ca în final ceea ce au trăit să fie pus sub semnul lupei, analizat și retrăit în minte pentru a contrasta cu ceea ce li se întâmplă. Sunt de părere că e un final deschis, care te lasă pe tine să termini povestea de acolo de unde a rămas și, poate, să crezi ce vrei să crezi. E un mister de elucidat această carte, care devine mai palpitant cu fiecare pagină.

Cartea este disponibilă pe libris.ro, unde aveți transport gratuit la comenzi mai mari de 50 de lei, iar la comenzile mai mici transportul este doar 7 lei (cel mai mic preț la transportul prin curier, față de orice altă librărie online) și în această perioadă sunt reduceri. De asemenea, este disponibilă și pe elefant.ro, unde sunt reduceri. O puteți găsi și aici sau aici, alături de alte chestii bookish. Iar cărțile în engleză sunt disponibile aici sau aici, împachetate minunat fără vreun cost în plus.