Recenzie „Lasă-mă să te iubesc” – Jennifer L. Armentrout

„În urmă cu unsprezece luni au avut o aventură de o noapte. Ea, o fată independentă, pe nume Roxy, care lucrează într-un bar, iar în timpul liber pictează. El, un polițist, pe nume Reece Anders. O aventură  de o noapte? Da, cel puțin, așa credea el… Deși ea e îndrăgostită de Reece de mai bine de șase ani, a făcut tot posibilul să se îndepărteze de el. Dar destinul îi aduce față în față când ea acceptă ajutorul din partea lui atunci când are cel mai mult nevoie de el.

Prietenul ei cel mai bun, Charlie, este internat în spital de multă vreme, de când a fost victima unui conflict în care a încercat s-o apere pe Roxy. De șase ani trăiește ca o legumă, iar Roxy îl vizitează în fiecare vineri, ducându-i câte un tablou pictat de ea și citindu-i din romanele lui preferate. Vinovatul pentru această nenorocire a ieșit din închisoare și caută să se împace cu el și cu Roxy.

În curând, lui Roxy încep să i se întâmple tot felul de lucruri ciudate și înspăimântătoare și crede că vinovat este bărbatul care a distrus deja o viață, pe cea a prietenului ei. Dar Reece nu este convins, așa că va face tot posibilul să-i fie alături și să o protejeze, oferind astfel și o șansă iubirii lor.”

Nu știu dacă acesta e volumul meu preferat din seria Te aștept, dar reamintindu-mi de celelalte trei pe care le-am citit, tind să-l clasez pe acesta pe locul 1. Sau… să fie o luptă pentru locul 1 între acesta și volumul 3, Rămâi cu mine. Încă nu pot să mă decid. E cert că mi-a plăcut mai mult decât primele două volume, chiar dacă nu știu să explic exact de ce, pentru că unele elemente ale poveștii se aseamănă foarte tare. O să povestesc mai pe larg despre carte imediat.

Dacă ați citit volumele precedente știți cine e Roxy și implicit ați auzit și de Reece. Dacă n-ați citit, nu e nicio problemă, că nu au nicio legătură între ele volumele, doar unele referiri la personajele precedente sau la vreo întâmplare. Roxy este o barmaniță, tânără, devotată și plină de viață. În timpul liber este artistă, pentru că-i place să picteze, dar și o prietenă devotată, aflată într-un ocean de tristețe. Viața ei se împarte între serviciu și pictură, iar într-o anume zi își vizitează cel mai bun prieten din adolescență, a cărei viață a fost distrusă dintr-o prostie. Simțindu-se vinovată, dar și îngrozitor de tristă pentru ceea ce i-a întâmplat lui Charlie, Roxy merge în fiecare săptămână să-l viziteze, să-i citească și să-i ducă un tablou, să-i vorbească, în ciuda faptului că băiatul nu reacționează în niciun fel. Povestea lui Charlie e atât de tristă, chiar mi-a dat o stare de tristețe extrem de profundă, din mai multe motive, pe care însă nu le voi diseca aici. Dacă veți citi cartea, vă veți da seama despre ce vorbesc.

Roxy are o pasiune pentru Reece, polițistul sexy de care este îndrăgostită încă de pe vremea când era o adolescentă. Deși îndrăgostită până peste cap, Roxy refuză să se apropie de Reece, ba chiar îl îndepărtează, simțindu-se jenată după un moment nefericit ce-a avut loc între ei și asupra căruia tinerii privesc diferit. Gândul de a ieși sau de a fi împreună cu Reece îi surâde, însă teama de a fi refuzată sau de a fi rănită o face să se abțină și să-ți înfrâneze dorințele. Până într-un punct, când zice să uite ce-a fost și să o ia de la capăt, știți doar că încercarea moarte n-are. Petrec ceva timp împreună, se apropie, doar că între ei rămâne ceva nespus, un lucru care ar putea să le distrugă legătura. Sau nu. Factorul determinant al acestor dileme este teama, teama de a spune adevărul, teama de reacția celuilalt, teama de a fi rănit sau de a răni.

Reece e… cum să zic… minunat? Nu numai că arată bine, dar este și adorabil? E deștept, grijuliu, iubitor și sincer. Poate un picuț arogant uneori, iar alteori nu știu cum să-l interpretez. Mi-a plăcut mult Reece, din multe puncte de vedere, însă loialitatea și grija pe care o poartă m-au impresionat cel mai tare. Un polițist cu un trecut tumultos, îndrăgostit de-o fată pe care o cunoaște de mult timp este acest bărbat care sacrifică totul pentru a-i ajuta pe ceilalți.

În timp ce Roxy și polițistul ei încearcă să lege o relație, lumea din jurul lor merge înainte. Pe fondul iubirii lor, au loc întâmplări care o afectează pe Roxy, cel mai tare psihic. În timp ce o persoană agasantă din trecutul fetei apare în viața ei, se întâmplă niște lucruri obișnuite care-i distrag atenția și îi împlântă sentimentul de teamă în suflet. În această luptă cu un urmăritor invizibil și cu frica de ce i s-ar putea întâmpla ei sau unei persoane apropiate, Roxy îl are ca sprijin pe Reece, iar cu acest prilej poate lucrurile dintre ei se vor liniști și vor ajunge pe linia de plutire.

Lasă-mă să te iubesc este o poveste de iubire dintre doi oameni încercați de viață. Personajele sunt independente, puternice și par să se potrivească unul cu altul, să formeze un cuplu de milioane. Pe lângă această poveste de dragoste, are în fundal o urmărire polițistă, plină de suspans și al cărei sfârșit este neașteptat. Aceste două aspecte fac din carte mai mult decât o ficțiune romantică; ca să nu mai zic de povestea lui Charlie.

O găsiți pe libris.ro, unde aveți transport gratuit la comenzi mai mari de 50 de lei, iar la comenzile mai mici transportul este doar 7 lei (cel mai mic preț la transportul prin curier, față de orice altă librărie online). De asemenea, este disponibilă și pe elefant.ro (cu 50% reducere când este activ BOOKS50). O puteți găsi și aici sau aici, alături de alte chestii bookish. Iar cărțile în engleză sunt disponibile aici sau aici, împachetate minunat fără vreun cost în plus.