Recenzie „Wildcard” – Marie Lu

„Obsesia Warcross continuă, iar curajoasa Emika Chen, devenită vânător de recompense, nu poate sta deoparte, chiar dacă e ușor derutată. Acum că a aflat motivul pentru care miliardarul Hideo Tanaka a creat noul algoritm NeuroLink, tânăra nu mai știe în cine să aibă încredere. Cu toate acestea, e hotarâtă să dejoace monstruoasele planuri ticluite de genialul Hideo. Cineva însă a pus o recompensă uriașă pe capul ei, așadar, vânătorul devine vânat. Singura șansă de supravieuțire a tinerei este să se asocieze cu misteriosul Zero și teribilii lui acoliți, membrii grupului Mantiile Negre. Curând, Emika descoperă ca protectorul ei are un trecut tulburător, iar sprijinul lui are un preț. Va fi, oare, gata să îl plătească? Și ce se va alege de iubirea ei pentru Hideo? O continuare captivantă și plină de neprevăzut a romanului Warcross!”

Prima carte pe care am citit-o eu de la Marie Lu a fost Warcross, cu mult timp în urmă. Deși inițial am crezut că nu ar fi ceva ce m-ar atrage, Warcross mi-a plăcut foarte mult, a fost ceva nou, nu mai citisem până atunci vreo carte care să mă transpună într-un joc care devine, mai degrabă, viața oamenilor. Când am reușit să citesc Wildcard, bineînțeles că nu mai știam toate detaliile acțiunii din precedentul volum, însă lucrurile esențiale mi-au rămas în minte. Știam că Emika era îndrăgostită de Hideo și că el devenise o amenințare asupra întregii oameniri, fiindcă noul upgrade al NeuroLink controla oamenii și nu invers. Și se mai adaugă Zero, care este, sau cine știe dacă este sau nu, fratele pierdut al lui Hideo, pentru care a creat NeuroLink.

„Întotdeauna există ceva de pierdut.”

Volumul acesta o urmărește pe Emika, încercând să salveze lumea din calea NeuroLink și a tot ceea ce se ascunde în spatele acestuia. Fata are un dublu rol în viața lui Hideo – îl și ajută, dar îl și vânează – crezând că această mișcare este cea corectă. Temându-se să trăiască într-o lume în care oamenii sunt lipsiți de liberul arbitru și devin niște simple marionete, controlate de NeuroLink, Emika este în stare să-l oprească pe Hideo din a-și duce planul la bun sfârșit. Dezvăluirile făcute de Zero și detaliile puse cap la cap de ea, o fac să nu mai aibă încredere în cel de care este îndrăgostită și să-l bănuiască de orice este mai rău.

În același timp cu punerea în aplicare a planului Emikăi și al Mantiilor Negre de a-l opri pe Hideo, are loc finala Warcross. Camarazii fetei se pregătesc să învingă echipa adversă în ultima luptă care s-ar desfășura și în timpul căreia lentilele NeuroLink se vor actualiza. 8 zile sunt până la acest mare eveniment, 8 zile în care oamenii se pot alia, se pot despărți sau chiar omorî între ei. 8 zile are Emika la dispoziție să afle adevărul gol-goluț și să decidă cu cine se va alia și pe cine va elimina.

„Mintea te poate face să crezi orice dorește. Poate aduce dictatori la putere. Poate distruge națiuni. Poți face orice, dacă te hotărăști.”

Mi-a plăcut de fata asta încă din primul volum. Tânără, vioaie, inteligentă peste măsură și înzestrată cu mult, mult curaj. Mi-a plăcut că și-a luat inima în dinți și-a intrat în jos ilegal, ca după lucrurile să evolueze frumos. Are spirit de luptătoare și-mi place mult că este altruistă, că se gândește și la viața și la binele celorlalți, nu doar al ei. Celorlalte personaje nu prea am dat importanță, deși au un rol-cheie și în acest volum.

Hideo este un alt personaj pe care l-am analizat un pic, a cărui inteligență mă uimește. Câteodată mi-a fost milă de el din cauza tragediei care s-a întâmplat, însă, de cele mai multe ori, l-am apreciat pentru puterea și voința pe care le are. Hideo poate fi și distant, rece, superior, dar poate fi și blând, iubitor și să arate bunăvoința sufletului său. Este un personaj pe care l-am îndrăgit și pentru care mi-am dorit să i se întâmple numai bine.

„Când lumea e întunecoasă, ghidează-te după propria lumină.”

Wildcard continuă aventura jocului Warcross, a dependenței oamenilor și-a jocurilor întunericului. Aceeași adrenalină, combinată cu teama de moarte, cu viața amenințată de spioni și asasini plătiți, domină întreaga acțiune.

Cartea, alături de celelalte ale autoarei, este disponibilă pe site-ul editurii, pe libris.ro, unde aveți transport gratuit la comenzi mai mari de 50 de lei, iar la comenzile mai mici transportul este doar 7 lei (cel mai mic preț la transportul prin curier, față de orice altă librărie online). De asemenea, cartea este disponibilă și pe elefant.ro (poate aveți noroc de vreun BOOKS50, care se aplică la comenzi mai mari de 90 de lei). O puteți găsi și aici sau aici, alături de alte chestii bookish. Iar cărțile în engleză sunt disponibile aici sau aici, împachetate minunat fără vreun cost în plus.