Recenzie „Te urăsc, te iubesc” – Sally Throne

Nemesis (substantiv):

Un oponent sau un rival pe care nu-l poți depăși sau învinge;

Punctul vulnerabil al cuiva;

Joshua Templeman.

„Lucy Hutton și Joshua Templeman se urăsc unul pe celălalt. Nu doar se displac sau se războiesc. Chiar se urăsc. Și nu au nicio problemă în a-și face cunoscute sentimentele printr-o serie de ritualuri pasiv-agresive, în timp ce stau unul vizavi de celălalt, asistenți executivi ai celor doi CEO ai unei edituri. Lucy nu poate înțelege felul încorsetat, meticulos și lipsit de bucurie în care Joshua se comportă la muncă. Joshua e descumpănit de hainele prea colorate ale lui Lucy și de optimismul ei deșănțat.

Când ajung să se lupte pentru același post în companie, războiul psihologic pe care cei doi îl poartă atinge punctul culminat, iar Lucy refuză să facă un pas în spate în clipa în care jocul lor ar putea să o coste jobul ei de vis… Când tensiunea dintre ei mai are puțin și dă în clocot, Lucy descoperă că poate de fapt nu îl urăște pe Joshua.

Și poate că nici el n-o urăște.

Sau, poate, e doar un alt joc de-al lor.”21111629._sy540_

Titlul cărții este ca un magnet, iar de cum am citit prima pagină, cartea a fost și mai atrăgătoare. Am știut de la bun început că o să-mi placă, dar nu credeam că atât de mult. Nu știu dacă am mai spus-o, dar o mai spun o dată, editura Herg Benet traduce niște cărți minunate, exact pe placul meu. Toate traducerile pe care le-am citit de la ei mi-au plăcut mult, cărțile sunt minunate, poveștile sunt frumoase și fascinante, iar traducerea în sine este făcută exact cum trebuie, fără greșeli, fără non-sensuri sau neînțelesuri. Dacă n-ați citit de la ei, să știți că e timpul să o faceți! Neapărat!

Revenind la Te urăsc, te iubesc a fost distractiv să o citesc. Stilul este cursiv și lectura merge foarte repede, nici nu știam când am ajuns la finalul cărții după ce m-am apucat ca lumea de ea. Nu pot să zic că are o acțiune complexă și că suspansul atinge cote maxime, însă este tare frumușică, acțiunea simplă nu face decât să accentueze emoția și trăsăturile personajelor. Cred că personajele sunt cele care fac totul să fie atât de frumos la cartea asta, ele sunt deliciul și conflictul dintre ele devine cu atât mai interesant cu cât acțiunea avansează.52ceacbbd38d5ae266cfefd5a23c5b7f-trick-aesthetics

Lucy și Joshua lucrează într-o editură. (Făcând o mică paranteză, mereu mi-am dorit să știu cum decurg lucrurile într-o editură și am aflat multe chestii din serialul Younger, unde chiar se lucra într-o editură pe bune. Uitați-vă și voi dacă nu l-ați văzut și-o să vă distrați pe bune!). Cei doi au aceeași funcție în cadrul firmei, dar pentru șefi diferiți, pe același piedestral în firmă. Josh și Lucy sunt ca șoarecele și pisica, diferiți din multe puncte de vedere, dar mândri și răzbunători amândoi. Birourile lor sunt așezate față în față, deci este imposibil să nu se vadă unul pe altul în fiecare zi. Se privesc cu antipatie, uneori poate cu ură, dar se cunosc mai bine decât pe ei înșiși.614943d1c91ad11bb963b90ec891c110

Lucy îi știe fiecare tic, fiecare gest și când îl face, știe cum o să reacționeze când îl atacă. Îi știe chiar și culorile cămășilor pe care le poartă zi de zi, mereu în aceeași ordine. Îl privește cum scrie, cum ia notițe și cum privește calculatorul din fața lui concentrat la maximum și făcând totul cu meticulozitate. Josh este atent și el la fată, îi privește ținutele extravagante și nu se poate abține să-i adreseze o remarcă usturătoare. Și între ei există câteva jocuri psihologice pe care le joacă sperând că-l pot învinge pe celălalt.

„Pierderea lui e câștigul lumii.”

Relația dintre cei doi se complică mai mult când între ei intervine un post nou în companie, la care se califică amândoi. Războiul pentru cine este cel mai bun începe și câștigarea postului pus la bătaie devine principalul scop al amândurora. Deși sunt firi diferite – el este mai introvertit, ea este mai extrovertită – la capitolul muncă sunt la același nivel, ordonați, atenți și mai buni decât restul. În relațiile lor cu ceilalți lucrători, Josh este cel care-i bagă pe toți în sperieți și care nu acceptă nicio scuză, iar Lucy este mai indulgentă, mai prietenoasă și mai ușor de iubit. Aptitudinile lor, spiritul civic și talentele sunt importante pentru deliberarea finală. Ori vor lupta cu toate armele pentru ca postul să fie al celui mai bun, ori unul dintre ei va renunța în fața celuilalt.22472469._sy540_

Între ei mai intervine și un aspect neprevăzut, care-i bulversează total pe protagoniști, mai mult pe Lucy, pe o care o înțelegem mai bine fiindcă povestea este relatată din perspectiva ei. Este vorba despre un sărut. Un sărut care nu ar fi trebuit să existe sau este cel mai bun lucru care s-a întâmplat. Nu va fi doar jocul privirilor sau jocul oglinzii, va exista și-un joc al seducției. E un joc în care sentimentele sunt duplicitare, în care granița dintre ură și iubire este foarte, foarte subțire și-n care tot ceea ce-a fost înainte poate fi spulberat. Între Lucy și Josh există o scânteie pe care ei nu știu cum să o interpreteze și cum să se raporteze la ea sau ce să facă referitor la relația dintre ei. Ura nu se știe din ce s-a născut și cum, din moment ce Lucy voia să fie prietenă cu noul coleg de serviciu, cu un an în urmă, la prima lor întâlnire. Iubirea, însă, își poate face rădăcini oriunde, dar poate rămâne neîmplinită, în funcție de persoane sau de circumstanțe.

„Mi-aș fi dorit să mă iubești.”

Te urăsc, te iubesc este ca un joc – nu degeaba titlul în engleză este The Hating Game – pe care-l privești doar și îți dorești să devii un jucător. Îl urmărești și-ți plac ambii jucători, așa că devine greu să-ți alegi preferatul. Unul este dulce, încrezător și amuzant, altul este orgolios, încrezut și arătos, dar îi placi pe amândoi. Ai vrea să fie un joc fără sfârșit fiindcă Josh și Lucy fac totul să fie minunat și amuzant, iar teama că finalul va distruge relația asta de love-hate este ucigătoare. Eu nu am vrut să se termine, chiar dacă a avut un final atât de frumos, exact cum a fost întreaga carte. Este genul de lectură pe care o începi seara și-o termini până dimineață. Addictive.

Găsiți cartea pe libris.ro, unde aveți transport gratuit la comenzi mai mari de 50 de lei, iar la comenzile mai mici transportul este doar 7 lei (cel mai mic preț la transportul prin curier, față de orice altă librărie online). De asemenea, cartea este disponibilă și pe elefant.ro (poate aveți noroc de vreun BOOKS50, care se aplică la comenzi mai mari de 90 de lei). O puteți găsi și aici sau aici, alături de alte chestii bookish. Iar cărțile în engleză sunt disponibile aici sau aici, împachetate minunat fără vreun cost în plus.