Recenzie „Rogue” – Monica Ramirez

„Când te scufunzi într-un abis al umbrelor, amintește-ți că umbra este o extensie a luminii.

O scurgere de informații în mediul cibernetic avertizează Casa Albă în legătură cu un plan devastator aflat pe agenda expansionistă a Kremlinului. Președintele american pune în scenă o operațiune ultra secretă de anihilare a agresiunii rusești. Un operator NOC e trimis la Moscova cu o misiune imposibilă. Un agent SVR lucrează contra cronometru în Seattle pentru a îndeplini ordinele Kremlinului. O actriță celebră e implicată în planurile a două puteri mondiale, riscând să fie strivită între doi coloși angajați într-o cursă nebună al cărui rezultat final nu poate fi decât o iminentă coliziune. Orbiți de răzbunare, adversarii caută paritatea, astfel încât escaladarea situației devine inevitabilă chiar și cu riscul anihilării reciproce. Doi spioni rivali sub acoperire își unesc forțele pentru a preveni o catastrofă mondială cu repercursiuni inimaginabile, în timp ce încearcă să jongleze cu o iubire extrem de riscantă.

O incursiune șocantă în culisele diplomatice ale politicii internaționale, dincolo de operațiunile militare convenționale, în epicentrul afacerilor clandestine unde politicienii, spionii și mercenarii se ciocnesc în războaie secrete ce nu intră niciodată sub incidența reflectoarelor presei internaționale.

Nu privi peste umăr. Nu ești niciodată singur. Moscova joacă după regulile ei.”20180917_163826-01.jpeg

Al doilea volum al seriei Gemini începe în forță și am fost surprinsă să văd că nu are legătură explicită cu primul. Mi-a plăcut mult și Gemini – recenzia o găsiți aici – , dar Rogue mi-a plăcut mult mai mult, nu știu exact de ce, însă cred că mulțumită poveștii de iubire strecurată printre focuri de armă și morți, elementul surpriză și pe care mi-l doream nespus.

Așa cum ne-a obișnuit, Monica Ramirez ne introduce într-o lume a umbrelor, a asasinilor care au datoria de a menține lumea în siguranță. În volumul precedent, acțiunea se desfășura în Orientul mijlociu, dar acum conflictul este între SUA și Rusia (ca și astăzi), cele două super-puteri care au lumea la degetul mic, iar un conflict între ele ar putea porni al treilea război mondial.

Surprinzător sau nu, președintele american și cel rus se cam dușmănesc și își doresc ca țara lor să fie singura putere mondială, iar cealaltă să i se supună. Planurile fiecăruia sunt mult mai complicate, dorințele lor sunt mari și realizabile prin bani, putere și frica pe care o induc oamenilor. Într-o lume în care banii guvernează nu este greu să faci oamenii să se dea la o parte din calea ta sau să îți ușureze munca pentru a-ți atinge obiectivul. Nici președintele Rusiei, nici cel al Statelor Unite nu duc lipsă de bani, așa că pot găsi cu ușurință oameni care să le facă treburile murdare.

Considerând că Rodin – președintele rus – este o amenințare pentru întreaga lume, mult prea influent și prea puternic, președintele Powell (SUA) se hotărăște să-l scoată din joc. Nedorind să dea naștere unui nou război, îl angajează pe Vaughn pentru a-l elimina pe Rodin, astfel încât să pară o moarte accidentală, nicidecum un asasinat. Fost agent CIA și unul dintre cei mai buni agenți sub acoperire, Vaughn primește o misiune grea, dar nu imposibil de îndeplinit. Pentru el, țara sa este cea mai importantă și este în stare să-și dea viața pentru ea.

La polul opus se situează conducătorul Rusiei, care are și el un plan cu care să dezbine SUA, iar pentru a și-l pune în aplicare își folosește cei mai buni agenți – un cuplu. Konstantin și Lana sunt proaspăt căsătoriți, dar își petrec luna de miere separați, îndeplinind ordinele președintelui. Odată ce-au jurat credință Rusiei, aceștia îi sunt credincioși, properitatea și siguranța țării sunt pe primul plan, iar viața lor personală trece în plan secund.

Nu pot să vă dau multe detalii pentru că v-aș ruina lectura. Sunt multe, foarte multe secrete, jocuri de culise și acte de trădare. Cele două grupe de agenți secreți se ciocnesc la un moment dat și ciocnirea lor are un efect direct asupra întregii acțiuni. Misterul domină întreaga carte, iar întâmplările prin care trec personajele încarcă atmosfera de mister. Vaugh și Konstantin sunt oarecum asemănători: agenții perfecți, atât fizic, cât și psihic, antrenați să fie cei mai buni, însă apărând interesele unor țări diferite. Lana, pe de altă parte, este o surpiză. O actriță angajată să seducă și să obțină informații. Un pion important în conflictul dintre cele 2 puteri și, în același timp, piesa de rezistență între cei doi bărbați ce luptă unul împotriva celuilalt.

Rogue este o armă cu două tăișuri. Oricum ar fi, cineva are de suferit. Ca și cititori, avem preferințele noastre, dar nu de fiecare dată ce ne dorim noi iese și învingător. Monica Ramirez are darul de a creat plottwist-uri remarcabile și povești de iubire care să-ți răscolească inima. Poate nu este ușor să citești primele pagini, să acumulezi toată informația pe care ți-o oferă, însă cărțile ei sunt geniale și odată ce te-au prins, nu le mai poți lăsa din mână. Este frumos că totul este documentat, iar multele detalii sunt surprinzătoare. Totul este important, mai ales emoțiile, pentru ca imaginea de ansamblu să fie minunată.

Găsiți cartea pe libris.ro, unde aveți transport gratuit la comenzi mai mari de 50 de lei, iar la comenzile mai mici transportul este doar 7 lei (cel mai mic preț la transportul prin curier, față de orice altă librărie online). De asemenea, cartea este disponibilă și pe elefant.ro (poate aveți noroc de vreun BOOKS50, care se aplică la comenzi mai mari de 90 de lei). O puteți găsi și aici sau aici, alături de alte chestii bookish. Iar cărțile în engleză sunt disponibile aici sau aici, împachetate minunat fără vreun cost în plus.

Un gând despre „Recenzie „Rogue” – Monica Ramirez