Recenzie „OPS Files: Intelligenex” – Monica Ramirez

„Prin înșelăciune vei face război. Nu există coincidențe și accidente, totul e dinainte planificat și executat de o armată nevăzută creată într-o fabrică secretă a fantomelor.

O triplă omucidere zguduie din temelii Sillicon Valley. O armă biologică bazată pe ADN uman și deghizată sub forma unui tratament cu efecte miraculoase pătrunde pe piața neagră destinată exclusiv elitelor. Un Kidon Mossad e aruncat fără voia lui în vâltoarea unei investigații ce amenință să dezvăluie secrete întunecate cu implicații internaționale. Acuzat pe nedrept de o crimă pe care n-a comis-o, e nevoit să urmărească firul banilor în timp ce e vânat de asasini profesioniști trimiși de entitatea necunoscută din spatele a ceea ce pare a fi invenția secolului. Intelligenex ar putea schimba omenirea pentru totdeauna, însă într-o lume scufundată în umbre binele poate fi deturnat cu ușurință spre o destinație necunoscută.

O cursă nebună printre gloanțe și interese ascunse, de la San Francisco la Teheran, cu trimitere într-un Tel Aviv amenințat de un iminent atac iranian, pentru a descâlci o conspirație mondială destinată să decimeze marile puteri ale lumii. Pe parcurs, un suflet pierdut își găsește un nou scop nobil și o inimă frântă se confruntă cu o iubire interzisă cu un potențial dezastruos.

Nu te lăsa condus niciodată de furie. Nu te implica emoțional. Nu te deconspira niciodată.”

Cred că fiecare recenzie a mea a unei cărți de-a Monicăi Ramirez începe cu vreo referire la seria Alina Marinescu (because I fucking love it), pe care mă gândesc serios să o recitesc după ce termin cu bacul. Am crezut că după ea nu va mai fi vreo carte care să fie atât de bună și să-mi placă la fel de mult. Surprinzător, Rogue și Intelligenex chiar mi-au depășit așteptările și mi-au plăcut la fel de mult ca și Alina Marinescu.

Intelligenex este o carte bună rău, din multe puncte de vedere. Este atât de deșteaptă că de multe ori am rămas fascinată, citind-o, de ceea ce poate face știința. V-am spus cât de bine este documentată autoarea și cât de atentă la detalii. Vă repet acest lucru pentru că mi se pare foarte important și îl apreciez enorm – cât timp a investit în cercetare și în scris ca să iasă un roman briliant. Îmi place faptul că suspansul domină, îmi plac operațiunile secrete, misterele și, în special, povestea heart-breaking.

Quinn este un agent operativ  al Mossodaului, un spion extraordinar, un asasin antrenat și devotat cauzei sale. Duce o viață tumultoasă, nimeni nu-l cunoaște cu adevărat și cel mai mult timp îl petrece încercând să salveze lumea. Nu este adeptul poveștilor de iubire, dar își iubește cu adevărat familia, motiv pentru care n-ar fi devenit autorul crimei propriei familii. Quinn este acuzat că și-a ucis tatăl, mama vitregă și fratele, iar probele incriminatorii sunt aranjate în așa fel în cât să arate spre el. În noaptea fatidică, norocul a făcut să nu se afle împreună cu familia. Pierderea singurelor persoane pe care le iubea este zdruncinătoare, iar acuzarea că ar fi cel care a comis crima este cu atât mai dureroasă. Totuși, niciunei autorități nu-i pasă de suferința lui și-ncearcă din răsputeri să-l găsească vinovat și să-l pună în spatele gratiilor cât mai repede.

Munca depusă de anchetatori este mai mult în defavoarea lui. Quinn așteaptă însă rezultatul, sperând că vor apărea probe care să-i dovedească vinovăția, până în momentul în care viața lui este amenințată și viața iubitei fratelui decedat. Acesta este momentul declanșator al aventurii pentru găsirea adevăraților vinovați și răzbunarea morților. Sprijinit de camarazii din Mossad, Quinn pleacă împreună cu Stephanie pe urmele afacerilor neterminate pe care le aveau tatăl și fratele lui. Drumurile din SUA în Iran sunt tot mai dese, pericolele se înmulțesc și nu doar anchetatorii îl urmăresc, ci mai mulți operatori secreți care-l vor mort.

Quinn și Stephanie habar nu au de necazurile care i-au adus aici și de ce ar fi fost nevoie ca trei persoane să fie omorâte. Ce secrete ascundeau? Ce secret trebuie păstrat cu prețul vieții? Răspunsul la aceste întrebări poate duce către persoanele vinovate și tânărul își poate demonstra vinovăția. Problema este că pare imposibil de găsit adevărul și vinovații. Necazurile îi urmăresc pe cei doi la tot pasul, iar cu cât se apropie mai mult de a afla ceva, cu atât glonțul este mai aproape să îi lovească. Fac o echipă bună împreună, au niște minți geniale, iar cercetarea lor este foarte atentă. Au o singură șansă de reușită și trebuie să se arunce în joc cu toate as-urile din mânecă.

Îmi place faptul că pe lângă această acțiune palpitantă există un element sentimental, care accentuează suspansul și trăirile personajelor. Așa cum ne-a obișnuit Monica Ramirez, o iubire imposibilă este un aspect aparte și chiar îi dă acțiunii un plus. Mie îmi plac mult poveștile de dragoste, iar pentru asta iubesc multe cărți. Dar ce-mi place la cartea asta, pe primul loc, este acțiunea, toate misterele și modul cum fiecare secret dezvăluit duce la un altul. și personajele astea 2 care sunt incredibil de deștepte și de curajoase. Trăiești odată cu ele când citești cartea și nostalgia pe care o simți când termini de citit este de nedefinit, un sentiment minunat și-o dorință de a citi mai mult.

Cartea se găsește pe libris.ro, unde aveți transport gratuit la comenzi mai mari de 50 de lei, iar la comenzile mai mici transportul este doar 7 lei (cel mai mic preț la transportul prin curier, față de orice altă librărie online). De asemenea, cartea este disponibilă și pe elefant.ro (poate aveți noroc de vreun BOOKS50, care se aplică la comenzi mai mari de 90 de lei). O puteți găsi și aici sau aici, alături de alte chestii bookish. Iar cărțile în engleză sunt disponibile aici sau aici, împachetate minunat fără vreun cost în plus.