Recenzie „Dracula. Pe urmele prințului nemuritor” – Kerri Maniscalco

„După ce descoperă adevărata identitate a lui Jack Spintecătorul, nonconformista Audrey Rose își vindecă rănile sufletești cufundându-se în studiu pe băncile Institutului Național de Criminalistică și Medicină Legală din România, găzduit de castelul Bran. Alături îi este fermecătorul și deopotrivă enervantul Thomas Cresswell, tovarășul ei de autopsii de la Londra. Călătoria în inima României, precum și șederea în fosta reședință a sângerosului Vlad Țepeș sunt tulburate de un șir de crime misterioase, pe care localnicii le atribuie Prințului Nemuritor. Mai curajoasă ca niciodată, Audrey Rose pornește în căutarea adevărului…”

Nu știu dacă trebuie, dar simt nevoia să-mi explic lipsa îndelungată. Știam că anul acesta va fi unul greu pentru mine, iar timpul meu liber va fi din ce în ce mai limitat. În ultimele luni a stat doar ascunsă în casă, în mijlocul patului și înconjurată de caiete, cu care mi-am bătut capul. Din fericire, acea perioadă a trecut și pot reveni la vechile mele obiceiuri. Nu am citit vreo carte mult timp, iar de aici nu mai zic cât am lipsit.

Mi-a lipsit mult ă citesc, să mă pierd în paginile cărții și să nu simt cum trece timpul. Mi-a lipsit să fiu prezentă aici, să vă mai povestesc lecturile mele, chiar dacă uneori parcă-mi pierd abilitatea de a face asta. Îmi doresc să revin și sper să-mi vină idei noi. Referitoare la orice. Dar acum, e timpul să vorbesc și despre această carte. J

Anul trecut, am iubit Jack Spintecătorul, după ce-am citit-o. Mi-a plăcut mult, pur și simplu. Credeam că Audrey Rose este un personaj atât de mișto, iar Thomas este așa fermecător.Cu ideile astea în minte și cu un entuziasm imens, am început să citesc. Audrey și Thomas sunt în drum spre România (wow, wow, wow), ca să studieze medicina legală. Cred că pe mine m-a deranjat ideea că în România ar exista un Institut de medicină legală, cu un nume foarte fancy, repetat de zeci de ori de personaje, dar pe care eu nu l-am memorat, și ăsta chiar nu a existat. Mă rog, eu ar trebui să înțeleg că aici nu se păstrează adevărul istoric și este o operă de ficțiune.

Acest institut este localizat la Castelul Bran. Hmm, interesant, ia să vedem ce îi mănâncă vampirașii și Dracula pe tinereii care vor să devină medici legiști. Călătoritul până și prin România este presărat cu peripeții și el. Sunt împrăștiate zvonuri potrivit cărora prințul Dracula s-a întors și, mai mult decât atât, au loc crime, realizate pe tiparul poveștilor de groază. Aventura lui Audrey și a lui Thomas în România este palpitantă, în care învață mai multă istorie și decoperă mai multe mistere decât să devină medici legiști.

Îmi plac mult personajele care sunt introduse în acest volum. Și toate vin cu un bagaj de mistere, pe care nu le vei descoperi decât în final. Castelul Bran găzduiește mai mulți tineri, copiii unor familii importante din Europa, înscriși la cursul de medicină. Între ei există o competiție, pentru că institutul oferă doar 2 locuri – celor mai buni elevi – pentru a-i forma ca medici. Audrey este singura fată printre toți acei băieți, dar o găsește pe Anastasia, care-i va fi ca o prietenă, pe servitoarea Ileana și o va întâlni pe sora lui Thomas pentru ceva timp.

Între două cursuri și o crimă, Audrey mai descoperă câte un mister. Este urmărită de tragedia cu Jack Spintecătorul, iar amintirea acelor momente face totul să fie mai greu de suportat. Nu mai poate privi cadravele cu fără a-și aminti ororile prin care a trecut, iar teama ei permanentă este să nu i se întâmple ceva. Fantoma lui Jack Spintecătorul o urmărește și privește mereu peste umăr. Temerile sale ar putea-o face să pară slabă în ochii colegilor și ai profesorilor. Thomas încearcă să o ajute să se vindece și îi sare în apărare cu fiecare ocazie, deși acest lucru o cam deranjează pe fată. Relația dintre cei doi este tensionată, iar câteodată este chiar conflictuală. Chiar dacă amândoi știu că se plac, nu renunță să se tachineze și să se provoace unul pe altul. Stau departe unul de celălalt și nu-și manifestă sentimentele din cauza regulilor societății, aspect care mie nu-mi place.

Pentru mine, această carte a avut câteva minusuri. Unul este aceste ”norme” ale societății secolului al XIX-lea. Mai apoi este atitudinea lui Audrey, care m-a enervat adeseori. Și nu știu de ce, stilul autoarei mi s-a părut slăbuț. Poate gusturile mele s-au schimbat în timp, altfel nu-mi explic cum în primul volum nu am sesizat unele lipsuri ale stilului scrierii. A avut și destule puncte forte. Chiar dacă acțiunea nu s-a desfășurat într-un ritm alert (sau poate am citit-o eu încet), a fost palpitantă. Inserțiile despre Dracula și toate zvonurile care circulă prin castel și în jurul acestuia, precum și basmele și legendele descoperite îmbogățesc suspansul. Audrey își îmbracă haina de detectiv, încercând să afle ce se întâmplă cu adevărat în castel, cine omoară oamenii și le ia sângele și de ce.

Mi-a plăcut mult că nu am reușit să dibuiesc vinovatul, deși am bănuit pe toată lumea. Au fost câteva plottwisturi remarcabile, iar galeria de personaje este minunată. Deși consider că primul volum mi-a plăcut mai mult, și acesta a fost bun; aștept cu nerăbdare și volumul al treilea. De altfel, coperta tot superbă e.

Cartea este disponibilă pe site-ul editurii, pe libris.ro, unde aveți transport gratuit la comenzi mai mari de 50 de lei, iar la comenzile mai mici transportul este doar 7 lei (cel mai mic preț la transportul prin curier, față de orice altă librărie online). De asemenea, cartea este disponibilă și pe elefant.ro (poate aveți noroc de vreun BOOKS50, care se aplică la comenzi mai mari de 90 de lei). O puteți găsi și aici sau aici, alături de alte chestii bookish. Iar cărțile în engleză sunt disponibile aici sau aici, împachetate minunat fără vreun cost în plus.