Recenzie „Doi pot ține un secret” -Karen M. McManus

„Echo Ridge este un orășel modest și obișnuit din America. Ellery nu l-a vizitat niciodată, dar a auzit tot ce era de știut. În acel oraș, mătușa ei a dispărut pe când avea șaptesprezece ani. Și doar cu cinci ani în urmă, o regină a balului din liceu a făcut să se audă în întreaga lume de Echo Ridge atunci când a fost omorâtă. Acum, Ellery trebuie să se mute acolo, pentru a locui cu o bunică pe care de abia o cunoaște.

Orașul e ca un tablou idilic, dar ascunde secrete. Și chiar înainte ca anul școlar să înceapă, cineva le amenință pe cele mai populare fete din liceu, promițând că va face ca jocul să devină și mai periculos decât în urmă cu cinci ani. Apoi, ca pentru a dovedi că amenințarea este reală, o altă fată dispare.

Ellery știe tot ce e de știut despre secrete. Mama ei le are; bunica, la fel. Cu cât stă mai mult în Echo Ridge, cu atât își dă seama că fiecare ascunde ceva. Problema e că secretele sunt periculoase, iar oamenii nu prea se pricep să le țină. E motivul pentru care în Echo Ridge cel mai sigur e să îți păstrezi mereu secretele pentru tine.”

Încep să cred că young-adult este genul meu preferat și îmi plac din ce în ce mai mult cărțile thriller, mystery și crime. Unul dintre noi minte a fost una dintre cele mai bune cărți pe care le-am citit anul trecut, fără îndoială, lucru care m-a determinat să-mi doresc să citesc și alte cărți de Karen M. McManus.

Doi pot ține un secret e povestea a doi frați gemeni, a lui Ellery și Ezra, o fată și un băiat, nevoiți să se mute la bunica lor, într-un oraș în care nu au mai fost niciodată. Deși lucrurile nu au fost niciodată perfecte în viața lor, deși s-au mutat dintr-un loc în altul și nu au avut cea mai bună mamă din toate punctele de vedere, aceasta nu i-a părăsit niciodată. Sadie și-a ținut copiii departe de orașul natal, orașul în care și-a petrecut copilăria și adolescența, din care a plecat fără să-și mai dorească să se întoarcă. Motivul pentru care cei doi se mută în Echo Ridge este că mama lor este internată la o clinică de dezintoxicare și nu pot rămâne singuri în California. Pentru prima dată în micul oraș, Ellery și Ezra își vor cunoaște mai bine bunica, vor afla secrete care le-au fost ascunse mult timp și se vor afla în mijlocul conflictului care izbucnește în oraș.

Trebuie să ținem minte trei lucruri care au avut un impact puternic asupra orașului. Primul este dispariția surorii gemene a lui Sadie, care a avut loc cu mai bine de 20 de ani în urmă și a fost momentul declanșator al schimbării lui Sadie, care își părăsește orașul natal pentru totdeauna. Apoi este uciderea lui Lacey, regina balului cu 5 ani în urmă. Și momentul cel mai important, în jurul căruia este construită acțiunea, este dispariția uneia dintre fetele nominalizate pentru a fi reginele anului în curs. Odată cu dispariția fetei se pornește o anchetă, în care Ellery se implică în mod direct, fiind o cititoare pasionată de cărți polițiste.

Cartea urmărește două personaje – pe Ellery și pe Malcolm, un băiat a căruia viață a fost influențată direct de tragedia de acum 5 ani, fiindcă fratele său era considerat principalul suspect de crimă. Malcolm este un băiat bun, dar această întâmplare i-a umbrit evoluția. Rămas singur cu mama sa, Malcolm încearcă să-și continue viața, să treacă peste tragedia care i-a despărțit familia. Destinul face ca mama lui să se căsătorească cu cel mai influent om din oraș și acest lucru îi face să fie priviți altfel de comunitate. Până are loc noua tragedie.

Îmi place foarte mult că este o carte adolescentină și cu mult suspans. Sunt foarte multe personaje, care sunt greu de ținut minte până nu le integrați în context. Nu o să vă amețesc acum cu toate numele personajelor, când citiți este important să le știți, ca să vedeți cât de frumos – sau de morbid – se leagă totul. E genul acela de thriller care îți dă multe indicii și te pune să urmărești mai multe piste, poate chiar ca să nu-ți dai seama cine se află în spatele acestor evenimente. Totul este atent plănuit și bine lucrat. Scriitura este cursivă, iar cele două personaje care sunt în centrul cărții – Ellery și Malcolm – sunt ușor de îndrăgit.

Ellery este fata nouă, curioasă și care atrage priviri. Îmi place mult relația ei cu fratele său geamăn și felul cum aceștia se înțeleg din priviri și se cunosc foarte bine unul pe altul. Ellery e o tipă simpatică și foarte deșteaptă, nu este ușor de manipulat, iar deseori este cea care trage sforile. Malcom este un tip aparte, ale cărui calități nu sunt puse prea bine în lumină, el oferind lumii mai degrabă imaginea suspectului decât pe cea a victimei colaterale.

Găsiți cartea pe libris.ro, unde aveți transport gratuit la comenzi de peste 50 de lei.