Recenzie „Iubirea care a rupt lumea în două” – Emily Henry

“Ultima vară a lui Natalie înainte să plece la facultate se dovedește a fi foarte ciudată.Când se pomenește cu ușa propriei case vopsită în roșu în loc de verde sau când se trezește pe un deal înconjurată de bizoni, în loc să fie în clădirea școlii, Natalie își dă seama că ceva nu e în ordine. Apoi mai sunt și vizitele nocturne ale entității pe care o numește Bunica. Ceea ce complică totul este apariția unui băiat misterios care face ca timpul să stea în loc: nu mai există nimic în afară de Beau și Natalie.”

Iubirea care a rupt lumea în două este o carte care m-a atras prin titlu şi o prietenă tare bună m-a încurajat să o citesc (sper că şi tu citeşti asta acum 😉 ). Nu ştiam exact la ce să mă aştept, dar credeam că va fi o poveste de dragoste, din aia de să-mi facă inima zob, literalmente, de a “rupt lumea în două”. Am avut parte, însă de o poveste de iubire mai deosebită, mai nepământeană, dintr-o lume împărţită în două într-un mod inexplicabil. Este o carte mai fantasy aş zice, nu un romance sau un young adult propriu-zis. Este o carte care pune accent şi pe partea psihologică, dar şi pe cea emoţională.

Personajul principal este Natalie, din perspectiva căreia vom vedea şi acţiunea. Este o fată mai ciudăţică, nu se integrează perfect în rândul adolescenţilor care o înconjoară şi ea ştie asta. Este un copil adoptat şi are origini controversate, dar este un copil iubit şi dorit în familie. Ce o face pe Natalie mai specială este faptul că are nişte „halucinaţii”, cum le numesc părinţii şi psihologul ei, dar pe care ea le percepe ca fiind reale. Natalie o cunoaşte pe Bunica (persoana care îi apare noaptea în cameră, dintr-un univers alternativ, să zic), de care nu au habar celelalte persoane, îi ascultă poveştile şi o simte ca parte din familie.

„Bunica m-a învâţat că, în cele din urmă – fie printr-o mie de crăpături mici, fie printr-o fisură rapidă –, iubirea îţi va frânge inima.”

În fiecare seară, Natalie aşteaptă cu nerăbdare apariţia Bunicii, care să o încânte cu o altă poveste fantastică. Legată sufletesc de această fiinţă pe care o întâlneşte câteva momente în miezul nopţii, fata va fi tristă când nu o va mai vedea. Mai mult decât atât, va rămâne cu un mister de elucidat, fiindcă trebuie să salveze pe cineva şi mai are doar 3 luni la dispoziţie. Pe cine să salveze nu ştie şi nici de la ce.

Aventura romanului se învârte în jurul lui Natalie, care este prinsă între două lumi. Este când în prezent, alături de familia ei şi nevoită să rezolve dramele care s-au abătut asupra ei, când într-un alt timp, în care familia şi prietenii ei nu o cunosc, au alte personalităţi şi alte obiceiuri. Averitazrea Bunicăi de la ultima lor întâlnire nu-i dă pace şi încearcă să afle cine este persoana pe care trebuie să o salveze şi de la ce. Pentru asta, Natalie cercetează atent şi o caută pe Alice, de care pomenise Bunica, sperând că aceasta o poate ajuta în misiunea sa.

„Uneori îţi dai seama cât de mult ai iubit pe cineva chiar în clipa în care înţelegi că drumurile voastre se despart poate pentru totdeauna.”

În acelaşi timp, Natalie îl întâlneşte pe Beau, un băiat învăluit în mister şi de care se simte foarte atrasă.  El este o apariţie aparte, nu este unul dintre băieţii din liceu pe care îi vedea zi de zi, dar atrage atenţia asupra lui. Drăguţ din toate punctele de vedere, Beau este pe placul lui Natalie. Când este cu el, se simte în siguranţă şi lumea pare a dispărea din jurul lor, lăsându-i să trăiască emoţia momentului. Există o conexiune între ei, doar că lumea înconjurătoare ameninţă să-i despartă, fiindcă se aseamănă prin mai multe lucruri decât se observă la prima vedere. Ei vor deveni centrul romanului, amândoi împărţesc aceeaşi soartă, pendulează între trecut, prezent şi viitor şi par a fi atemporali.

„Nostim: când aparţii de două lumi, uneori simţi că locul tău nu e nicăieri.”

Iubirea care a rupt lumea în două a fost o lectură deosebită, care m-a transpuns în pielea unei adolescente ce trebuie să ia nişte decizii importante pentru viitorul ei. Natalie urma să meargă la universitatea Brown, să lase oraşul în care a crescut în urmă, prietenii pe care i-a avut, ba chiar şi prima dragoste. Planurile lui Natalie nu corespund, însă, cu ceea ce i-a pregătit destinul, cu provocările la care o supune şi cu sacrificiile pe care trebuie să le facă. Ultima vară a ei va fi marcată de sentimente contradictorii, de inimi frânte şi mistere greu de elucidat. Îşi poate găsi marea iubire sau poate trăi cea mai groznică suferinţă. Cel mai important este că se va maturiza.

Am văzut păreri împărţite referitoare la carte, dar mie mi-a plăcut, chiar foarte mult. Natalie şi Beau sunt două personaje centrale frumos conturate şi pe care ţi-e imposibil să nu le simpatizezi. Acţiunea este complexă, dar nu este uşor de urmărit, are elemente de ştiinţă, dar şi de psihologie; per total, este fascinantă.

Este disponibilă pe libris.ro, unde aveţi transport gratuit la comenzi de peste 50 de lei şi reduceri zilnice.