Recenzie „Steaua de la miezul nopţii” – Marie Lu

“Cândva, întunericul acoperea întreaga lume, ca un lințoliu. Iar bezna avea o regină…

Adelina Amouteru le-a întors spatele tuturor celor care au trădat-o. Domnia sa despotică e încununată de succes. Numai că fiecare biruință îi sporește reginei răutatea, până când cruzimea sa devine cea mai mare amenințare la adresa stabilității adevăratului imperiu clădit cu atâtea sacrificii. Dar, atunci când o primejdie nemaiîntâlnită le amenință pe Tinerele Elite, Adelina se vede silită să li se alăture foștilor camarazi, pentru a porni într-o aventură periculoasă, al cărei țel este salvarea tuturor celor care poartă însemnele febrei sângelui. Vor reuși, oare, Pumnalele și Trandafirii să își dea uitării dușmănia? Sau aceasta le va aduce pieirea tuturor Tinerelor Elite?”

Septembrie a fost luna în care am încheiat 2 serii fantasy minunate, unele dintre preferatele mele: Şi mă întunec şi Tinerele Elite. Despre ultimul volum din prima serie am vorbit aici, iar acum voi vorbi despre ultimul volum al seriei lui Marie Lu, care a pus capăt unei trilogii deosebite.

Povestea Tinerelor Elite a evoluat pe parcursul celor 3 volume şi implicit aceea a Adelinei. Mai întâi au fost doar Tinerele Elite, malfetto respinşi de societate şi cu puteri supranaturale, pe care oamenii nu le puteau înţelege. Au fost un grup mic, compact, erau toţi prieteni şi încercau să se ajute unii pe alţii pentru a îşi putea controla puterile. Mai târziu, din Tinerele Elite s-a desprins Adelina, una dintre cele mai controversate malfetto, care a întemeiat Societatea Trandafirului, dând startul unei duşmănii între ea şi celelalte elite.

Volumul acesta debutează cu o nouă luptă între Pumnale şi Trandafiri, după ce Adelina şi-a extins cuceririle şi a devenit regină. Cu Teren întemniţat, regina Beldain-ului înfrântă şi cu Pumnalele rănite, Adelinei şi tovarăşilor ei nu le-a fost îngreunată expansiunea. Odată ce-a pierdut-o pe sora sa, scopul noii regine este să recuperească pe Violeta, iar pentru a-l atinge este în stare de orice, să cucerească noi teritorii, să urmărească zvonurile despre Tinerele Elite.

În volumul acesta elitele sunt supuse unor teste aprige. Deşi credeau că sunt o binecuvântare pentru pământ, par a se înşela, pentru că puterile lor încep să scadă, ei se îmbolnăvesc din această cauză şi moartea tuturor se apropie. Nu există niciun personaj care să nu fie afectat de această anomalie, de „răzbunarea” puterilor asupra trupurilor lor. Raffaele se teme că agonia lor poate distruge lumea muritorilor, iar pierderea unor prieteni adevăraţi îl face să conştientizeze ce pericol îi paşte. Încearcă să ia măsurile necesare pentru a stopa răul să se extindă, pentru a se salva pe sine şi pe prietenii săi, inclusiv pe sora Adelinei, care s-a alăturat Pumnalelor.

Imediat ce Violeta a dat semne de boală, Raffaele i-a scris Adelinei, dorind să se întâlnească şi să-i propună să uite ranchiuna şi să încerce să găsească o soluţie. Tinerelor Elite le e greu să fie pacifiste, iar Adelinei şi Trandafirilor ei le este şi mai greu. Deşi împărtăşesc acelaşi blestem, între ei există ranchiună. Lupta purtată unii împotriva celorlalţi nu este deloc dată uitării, ci proaspătă în amintire, ura şi furia încă se resimt. Un conflict complex, greu de rezolvat şi care se poate lăsa cu multe victime colaterale. Este o chestiune de viaţă şi de moarte, dar este şi una de orgoliu.

Protagonista noastră este o mare controversă, aşa cum am mai zis. Ea este văzută ca fiind personajul negativ,  un personaj total opus eroilor obişnuiţi. Sinceră să fiu, eu nu o văd pe Adelina ca fiind cel mai rău personaj, este doar unul în care se dă o luptă: între bunătate şi răutate. Ea poate omorî oamenii cu puterea gândului, uneori îi e greu să se controleze, iar alteori gândurile îi acaparează întreaga fiinţă şi parcă o posedă, făcând-o să sufere. Ea a fost o tânără năpăstuită de soartă, care a atras atenţia asupra sa. Citind întreaga serie, observaţi că Adelina a evoluat vizibil, a trecut de barierele societăţii,  a avansat pe scara socială şi acum, în cel de-al treilea volum, a ajuns să fie ea cea care conduce, cea care să le poată oferi celor asemenea ei o viaţă mai bună. Este o fire cu adevărat răzbunătoare, nu îşi uită duşmanii şi e capabilă să îi distrugă.

Aşa cum mă aşteptam, Adelina impresionează prin multe aspecte: tăria de caracter, curaj, devotament şi chiar sensibilitate.  În unele momente nu e acea eroină de fier, acel personaj de care să te temi. Pe umerii ei există o  mare greutate. Ea este cea care poate înclina balanţa în favoarea binelui sau în aceea a răului. Este un volum decisiv, în care se vor lua toate deciziile importante. Acum este dată pe faţă adevărata identitate a personajelor, adevăratele lor intenţii şi gânduri. Veţi vedea care sunt capabile de sacrificiu şi care doresc doar binele lor sau şi al altora, iar în cazul Adelinei, vă veţi convinge dacă este personajul cel rău ori nu.

Cartea, alături de celelalte volume se găseşte pe site-ul editurii, pe libris.ro, unde aveți transport gratuit la comenzi mai mari de 50 de lei, iar la comenzile mai mici transportul este doar 7 lei (cel mai mic preț la transportul prin curier, față de orice altă librărie online). De asemenea, cartea este disponibilă și pe elefant.ro (poate aveți noroc de vreun BOOKS50, care se aplică la comenzi mai mari de 90 de lei). O puteți găsi și aici sau aici, alături de alte chestii bookish. Iar cărțile în engleză sunt disponibile aici sau aici, împachetate minunat fără vreun cost în plus.