Recenzie „Verity” – Colleen Hoover

„Lowen este o scriitoare debutantă, cu mari dificultăți financiare. De aceea, când Jeremy, soțul celebrei autoare Verity Crawford, îi propune să completeze seria de romane pe care soția lui, grav vătămată într-un accident, nu mai este capabilă s-o ducă la bun sfârșit, Lowen nu poate să refuze oferta. Astfel, ajunge la reședinta Crawford, cu intenția de a sta câteva zile – atât cât să caute prin haoticul birou al lui Verity orice notițe și posibile schițe de care ar avea nevoie ca să înceapă să scrie următoarele romane.

Dar cu cât petrece mai mult timp împreună cu Jeremy, cu atât mai puțin se grăbește să plece. În biroul soției, Lowen găsește un manuscris ascuns. O autobiografie conținând mărturii îngrozitoare, inclusiv adevărul din spatele evenimentelor care le-au distrus familia. Adevăr care, dacă i-ar ajunge la cunoștință lui Jeremy, l-ar zdrobi complet pe tatăl deja îndurerat. Lowen decide să păstreze secretul despre manuscris, îngăduindu-i lui Jeremy să continue să creadă că Verity este nevinovată. Însă pe măsură ce sentimentele lui Lowen pentru tatăl și sotul devotat se adâncesc, ea începe să se întrebe dacă a nu-i dezvălui și lui ce-a aflat este în interesul ei.”

Eu am o poveste lungă cu Colleen Hoover, i-am citit toate romanele care au fost traduse în România și recenziile lor le găsiți aici, dacă v-am trezit curiozitatea măcar puțin. Acest roman abordează un gen diferit față de celelalte, care au fost toate romance și au avut în prim plan povești mai fericite și mai puțin fericite de iubire. Elementul romantic nu lipsește nici din aceasta, dar accentul este pus pe tragedia familiei Crawford și a urmărilor acestei tragedii.

Înainte să ”intru în pâine” vreau să vă spun câte ceva despre familia Crawford și situația lor. Cei doi soți – Verity și Jeremy – au fost, pentru mult timp, cuplul perfect. Îndrăgostiți nebunește, pasionali, devotați unul celuilalt și întemeierea unei familii ar fi fost un lucru firesc. Au făcut 3 copii, însă ghinionul… sau poate chiar destinul au făcut ca ei să-și piardă cele două fete gemene, una la puțin după cealaltă. Durerea a venit în valuri și așa cum necazurile vin când ți-e lumea mai dragă, după un necaz urmează altul. Nu am trăit acest lucru și Doamne ferește, să nu o trăiască nimeni, dar cred că pierderea unui copil este cel mai dureros lucru din lume. Să iubești sufletul căruia tu i-ai dat viața și după să îl pierzi, într-un accident nefericit sau nu, îmi imaginez că te distruge psihic și emoțional, ca om. După ce Verity și Jeremy au trecut prin această tragedie, să-și piardă ambele fete, au încercat să se concentreze mai mult asupra băiețelului lor și să îi ofere toată iubirea de care avea nevoie. Dar lucrurile nu se pot așeza pe făgașul lor normal, pentru că Verity are un accident de mașină care o aduce într-o stare deplorabilă, la granița dintre conștiență și inconștiență, și o face dependentă de ajutorul celorlalți.

84182960_172500594043140_3593591161411580672_n

Verity este o scriitoare de mare succes, însă nu își mai poate termina seria de romane pe care a început-o. Editura face presiuni și îi oferă lui Lowen șansa de a scrie și publica restul seriei, în ”colaborare” cu autoarea de fapt și de drept. Așa ajunge tânăra noastră protagonistă să pășească în lumea soților Crawford și să îi intre in minte lui Verity, citindu-I schițele și notițele, precum și manuscrisul autobiografic, care este addictive. Trebuie să vă spun că nici viața lui Lowen nu este prea fericită, fiindcă și-a pierdut mama cu puțin timp în urmă, răpusă de cancer, după ce a îngrijit-o luni de zile, dar din punct de vedere financiar nu se poate descurca fără să muncească. Deși, în primă fază, nu vrea să semneze acest contract cu editura lui Verity, aceasta reușește să își învingă preconcepțiile și, influențată de Jeremy, acceptă.

„ … când găsești pe cineva care face să dispară toată negativitatea din viața ta, este greu să nu te hrănești cu energia acestei personae.”

Aș putea spune că regăsim câteva elemente despre cum se scrie un roman, despre cercetare, despre inspirație și modul cum autorul își creează personajele, dându-le puțin din propria sa personalitate. Deși o scriitoare talentată, lui Lowen i-ar fi fost greu să scoată un roman precum cele ale lui Verity, mai ales un personaj ca ale ei, care scrie din perspectiva personajului negativ. Pentru a putea face asta, a trebuit să o cunoască mai bine pe scriitoare și cum să vorbească cu ea nu putea, să-i citească manuscrisul este metoda perfecta. Acest manuscris are un rol central în operă, mai ales pentru că este autobiographic. Însă, autorii nu pot fi credibili în totalitate, așa că trebuie să vă păstrați o oarecare obiectivitate când citiți și să nu vă lăsați influențați chiar de primele impresii.

Care este elementul surpriză și care șochează aici? Ce face din această carte să fie un thriller? Ei bine, nu aș vrea să vă dezvălui asta, vreau să vă las pe voi să o faceți, dar vă sfătuiesc să fiți atenți la fiecare detaliu și să vă puneți mai multe întrebări decât o faceți de obicei, pentru că are niște plottwist-uri de toată frumusețea. Am apreciat foarte tare aceste plottwist-uri, mai ales pentru că pe ultimul nu l-am anticipat. Deloc. Mi-a mai plăcut și că am avut momente în care pur și simplu mi s-a făcut pielea de găină, punându-mă în locul lui Lowen și citind pagină după pagină, neputând să o las din mână, oricâte senzații stranii mi-ar fi dat.

Este într-adevăr o carte bună, palpitantă, iar stilul lui Colleen Hoover este inconfundabil. Se citește foarte repede, acțiunea este presărată cu scene încinse, caracterestice autoarei, dar și sentimentele sunt puternice.

Găsiți cartea pe libris.ro, unde toate cărțile Epica au 30% reducere și transport gratuit la comenzi de peste 50 de lei.