Recenzie „Cu o noapte înainte” – Wendy Walker

„Laura Lochner nu a avut niciodată noroc în dragoste. Devastată acum de eșecul celei mai recente relații, renunță la slujbă și la apartament și se refugiază acasă la sora sa, în orășelul din Connecticut în care copilăriseră. Deși se simte încă bântuită de evenimentele tragice care i-au marcat viața, Laura este hotărâtă să își mai dea ultima șansă la dragoste alături de un bărbat întâlnit pe internet. Rosie Ferro și-a petrecut toată viața făcându-și griji pentru sora ei veșnic tulburată emoțional. Neînfricată, dar fragilă, Laura a riscat mereu totul în viața sentimentală, însă Rosie a fost întotdeauna pregătită să o salveze.

Întoarcerea Laurei, petrecută din motive necunoscute familiei, îi întunecă lui Rosie viața liniștită alături de soțul și de băiatul ei, iar tensiunea nu face decât să se adâncească odată ce Laura pleacă la misterioasa întâlnire. Atunci când Laura nu se întoarce acasă nici în dimineața următoare, Rosie se teme că ceva îngrozitor trebuie să se fi întâmplat cu o noapte înainte. Sora ei nu răspunde nici la apeluri, nici la mesaje, iar informații despre bărbatul cu care urma să iasă nu a lăsat. Pe măsură ce Rosie pornește într-o căutare disperată a surorii ei, îngrijorării că acest bărbat necunoscut ar fi putut să îi facă rău i se adaugă o nouă temere – nu cumva Laura este cea care i-a făcut lui rău?”

eb8f8669-ac53-40c5-b244-c0094cd58c381

N-am citit foarte mult în ultimele luni (chiar din anul trecut), dar am câteva cărți cărora le-am rămas datoare să povestesc despre ele. Cartea de față am citit-o chiar la sfârșitul lui 2019 și nici nu am ajuns să vorbesc despre ea.

Cu o noapte înainte este povestea Laurei Lochner, a unei femei tare ghinioniste în dragoste și cu un trecut care încă o bântuie. Euy am văzut-o pe Laura ca fiind foarte tristă, un personaj prins în jocurile propriei minți, pe care nu o poate controla, iar mersul la psiholog nu prea o ajută. Povestea este chiar și una de familie, pentru că protagonista se întoarce în orașul natal, în casa în care a copilărit și unde locuiește sora ei, măritată și cu un copil. Este un permanent contrast între cele două surori, una dintre ele reușind să-și găsească drumul în viață și întemeindu-și o familie – Rosie – iar cealaltă încă zbătându-se pentru a reuși. Rosie este cea care-și face griji pentru sora ei, deși Laura este un adult care poate avea grijă de propria persoană.

Relația dintre ele trezește câteva semne de întrebare și nu este exclus faptul ca între ele să existe multe lucruri nespuse. Fiindcă Laura vine pe nepusă masă acasă la sora ei, este întâmpinată de o atitudine ostilă și de întrebări care se repetă și pentru care nu are răspunsurile pregătite. Eu am văzut în Laura o tânără introvertită, care își dorește să scape de povara trecutului și să aleagă binele și nu răul. Atracția ei pentru bărbați este un subiect aparte și destul de sensibil, pentru că nu a făcut cele mai bune alegeri și nicio poveste de dragoste nu a avut vreun final fericit. Lipsa iubirii din viața ei și faptul că a fost pusă pe locul doi în multe situații au avut un impact puternic asupra ei. Ea se consumă din dorința de a fi iubită, însă ghinionul pe care îl are îi frânge doleanțele și inima.

Legăturile de familie și trecutul ”întunecat” nu constituie un motiv suficient de bun pentru a crea un thriller însă. Povestea se complică și acțiunea ia o altă turnură când Laura începe să-și facă de cap. Nu într-un sens negativ, nu vă speriați. Doar iese la o întâlnire și nu se mai întoarce apoi acasă. În jurul acestui eveniment apar mai multe ”teorii conspiraționale”, despre ce i-a făcut acel bărbat Laurei sau ce i-a făcut ea lui sau ce s-o mai fi putut întâmpla. Începe o căutare detectivistică, menită a găsi răspunsul acestor întrebări.  Rosie este cea care își face nenumărate griji pentru sora ei, care începe o adevărată anchetă pe cont propriu, încercând să afle mai mult decât știe poliția. Bărbatul cunoscut pe internet nu trebuie să fie greu de găsit, necesită doar o privire atentă prin lucrurile Laurei.

Cartea este scrisă din mai multe perspective, fiindcă urmărește atât această căutare a Laurei, cât și întâlnirea ei, dar, nu în ultimul rând, aduce o retrospectivă a trecutului, prin ședințele de terapiei ale femeii, strecurate printre capitolele palpitante. Misterul își face simțită prezența pentru că știm foarte puține lucruri despre Laura, dar le descoperim treptat. Părțile întunecate, secretele și amintirile triste le aflăm pe parcursul acțiunii, care curge lin. Personajele sunt active, implicate în acțiune și trebuie ținut cont de faptul că fiecare caracter are rolul său, oferit de autoare.

Cu o noapte înainte este o pânză a secretelor și a descoperirilor, are un plottwist foarte bun și Laura e un personaj interesant de analizat din punct de vedere psihologic.

O găsiți pe site-ul editurii Corint, unde toate titlurile au 40% reducere până la sfârșitul lunii și aveți transport gratuit la comenzi de peste 100 de lei.

Iar pe mine mă găsiți aici. 🙂