13 cărți care mi-au frânt inima

Nu știu dacă vouă vă plac, dar eu ador cărțile care-mi frâng inima. Serios vorbind. Mi se pare că emoția asta e mult mai puternică decât oricare alta care mi-ar putea fi transmisă. Recent, după ce-am recitit una din cărțile mele preferate de acest gen, am fost înnebunită să mai citesc niște cărți în genul ei. Am întocmit o mică listă (pentru cititorii care poate caută același lucru ca și mine) cu 13 cărți care mi-au frânt inima. Le-am pus în ordine, după un anumit criteriu (și după preferințele mele), pe care însă nu o să-l dezvălui. Dacă ați citit vreunele dintre cărți, poate vă veți da seama care este criteriul după care eu le-am ordonat. Dacă știți și voi cărți foarte emoționante (în special triste) care au vreo șansă în a-mi frânge inima, nu ezitați să-mi spuneți.

  1. Păpușile de Cristina Nemerovschi

Cartea mea preferată din toate timpurile, cu care se luptă multe cărți pentru locul 1 în favorite. Și este favorita mea exact pentru emoțiile profunde și mistuitoare pe care mi le-a transmis. Nu a fost prima carte care mi-a frânt inima, însă e una dintre cele mai bune și cele mai frumoase. V-am povestit mai multe aici.

„Moartea e absurdă și mai mereu ironică. Și e doar o durere surdă, enormă și inutilă – niciodată nu servește la ceva.”20180813_095234-01

  1. Toate acele locuri minunate de Jennifer Niven

Tot una dintre preferatele mele, după cum bine știți. Cartea asta a fost una foarte hyped anul trecut (am un articol despre o parte din cărțile hypped din anul acesta aici) și când am văzut câtă reclamă i se face, am zis că merită din plin. Nu știam nimic desprea ea înainte să o citesc (m-am ferit de spoilere și de toate cele) și mi-a plăcut enorm, nu doar fiindcă mi-a frânt inima, ci și datorită stilului liric al autoarei. Recenzia mea, unde vă spun mai multe despre ea, este aici.20180717_152826-01

  1. Înainte să te cunosc de Jojo Moyes

O altă carte hyped de anul trecut, care chiar mi-a frânt inima și la care aproape am plâns (cel puțin aveam lacrimi în ochi). E o poveste de dragoste frumoasă, complicată, cu două personaje complexe și cu niște alegeri dificile. E frumoasă rău, mai multe detalii găsiți aici.0feea9ba913a4523cc6ef34c8b57c405--reading-books-my-books

  1. Hoțul de cărți de Markus Zusak

Aceasta este singura carte care se referă la urmările războaielor mondiale pe care o pun aici (am mai citit Printre tonuri cenușii, pe același subiect, care însă nu cred că mi-a frânt inima, deși a fost și ea tristă, dar nu prea mi-a plăcut din cauză că era foarte hyped – acum o să ziceți că Toate acele locuri minunate era și ea hyped, dar mi-a plăcut; you’re right, I am weird). Mi-a plăcut mult de tot cartea asta, e uimitoare și dureroasă, iar sfârșitul extraordinar de dureros, aș putea zice. Aș reciti-o și m-aș mai uita din nou și la film.

  1. Cel mai de preț cadou de Nicholas Sparks

Din ce-am observat, cărțile lui Nicholas Sparks sunt altele așa mai tristuțe. Cea de față este cam tristuță, însă are un sfârșit frumușel. Ce mi-a frânt mie inima este existența acelei iubiri care se sacrifică, știți… o persoană iubește atât de tare pe o alta încât și-ar da viața pentru ea. Mai multe detalii aici.cel mai de pret cadou

  1. P.S. Te iubesc de Cecelia Ahern

După această carte a Ceceliei a apărut și un film care a fost foarte vizionat. Mi-a plăcut mult, deși preferata mea de la Cecelia rămâne Suflete pereche. Povestește viața unei soții după moartea soțului și cum acesta continuă să fie prezent în viața ei, să-i fie alături ca și cum este lângă ea. O carte foarte emoționantă, despre care puteți citi aici.

  1. Sub soarele nopții de Trish Cook

Asta e cartea pe care am așteptat să o citesc ca să pot scrie acest articol. A făcut vâlvă, mai ales filmul. Iar dacă la film n-am ajuns să-l văd, am citit cartea, care mi s-a părut interesantă din titlu. Deși începutul nu prea m-a convins, pe parcursul acțiunii am început să o îndrăgesc, iar sfârșit am fost atât de conectată cu ea încât am avut lacrimi în ochi. Mi-a amintit de O plimbare de neuitat și din această cauză nu e cea mai tare la capitolul originalitate, dar a fost tare emoționantă. Îi voi face și o recenzie în curând.

  1. Jurnalul unei iubiri de Nicholas Sparks

O altă carte a lui Sparks, pe care am citit-o abia după ce-am văzut filmul. Mi-a plăcut mult, însă nu mi-a frânt inima chiar așa de tare. A fost mai degrabă o împăcare, sfârșitul m-a făcut să cred că povestea de dragoste va avea o continuare, însă într-un alt mod. Unele aspecte însă m-au întristat. Mai multe detalii aici.

  1. Oscar și tanti Roz de Eric Emmanuel Schmmit

Aceasta e o carte micuță, scurtuță, catalogată drept pentru copii, dar extrem, extrem de sfâșietoare. E poveste unui băiețel bolnav de leucemie (cred) care știe că va muri și că nu mai este mult timp până la momentul final. E dureroasă, mai ales că băiatul este atât de conștient de ceea ce există în jurul său și de ceea ce i se va întâmpla, iar faptul că un asemenea necaz a picat asupra sa o face mai dureroasă. Trebuie să o citiți neapărat, chiar este un must-read, pentru toată lumea, indiferent de vârstă.

  1. Bad Romance de Heather Demetrios

Pe aceasta am citit-o anul acesta și-am vorbit în mai multe articole despre ea. Nu știu cu siguranță dacă mi-a frânt inima, însă a fost tristă și mi-a creat niște stări pe care nu le-am mai experimentat. Recenzia mea e aici.20180810_095943-01

  1. It ends with us de Colleen Hoover

Vă dau o veste bună: această carte va apărea în curând și la noi, la editura Epica. Am citit-o în engleză și mi-a plăcut maxim, dându-mi niște sentimente contradictorii, fiindcă la final am simțit și tristețe, dar și bucurie. Iubirea de care are parte personajul principal este complexă, diferită, bărbații din viața ei sunt și ei diferiți, iar alegerea pe care o va lua va frânge inima unuia dintre ei (și mie inclusiv). E cartea mea preferată de la Colleen Hoover, deși am mai citit și-altele frumoase (recenziile lor aici).Screenshot_2018-07-17-16-54-51-1

  1. Cerul e pretutindeni de Jandy Nelson

Cartea aceasta am primit-o cadou de ziua mea și nu am fost tare încântată, chiar dacă-mi place coperta la nebunie. După ce-am citit-o mi-am dovedit că aveam niște concepții greșite despre ea și că este extraordinară, dar nu perfectă. E despre o fată care și-a pierdut sora și care se luptă cu revenirea pe linia de plutire și cu prima dragoste. Sunt unele pasaje foarte triste și profunde în carte; nu mi-a frânt inima în totalitate. Recenzia mea e aici.20180805_200041-01

  1. Cuvinte în albastru intens de Cath Crowley

Aceasta este una dintre cele mai recente lecturi ale mele, care m-a atras prin titlu și prin copertă. Iar povestea m-a intrigat, fiind vorba despre dragostea dintre cei mai buni prieteni, care n-ar trebui să rămână doar cei mai buni prieteni. Nu acesta este aspectul care aproape mi-a frânt mie inima (pentru că nu m-a sfâșiat), ci tristețea pe care personajul feminin o simte după pierderea fratelui, conștientizare a cât de împotriva noastră este destinul. Dacă nu s-ar fi terminat cum îmi doream, chair îmi frângea inima iremedial (au existat niște plot twisturi). Recenzia sa va apărea în curând.

https://www.instagram.com/p/BjR512BFLh5/?tagged=wordsindeepblue

Ei bine, astea sunt cărțile cele mai triste, să le zic așa, unele dintre ele chiar lăsându-mă cu inima zob. Altele care v-ar putea frânge inima, pe care eu însă nu le-am citit, sunt: Sub aceeași stea de John Green (am văzut filmul când eram mai mică), O plimbare de neuitat de Nicholas Sparks (filmul m-a distrus și mi-a plăcut enorm, însă cartea n-am reușit să o citesc; m-am apucat de ea, dar am abandonat-o fiindcă mi se pare diferită de film), O zi de David Nicholls (tot așa, eu am văzut filmul și m-a distrus și el, foarte frumos de altfel). Și după ce-am citit mai multe serii, am observat că se obișnuiește ca unul dintre volume să mă lase cu inima frântă. Pot să menționez aici seria Alina Marinescu (mersi, Monica Ramirez pentru câte pansamente mi-au trebuit la inimă), seria Titanii (din care am citit recent cel de-al doilea volum), seria Jocul Coroanei, dar și altele.

Vă rog, din nou, dacă mai știți cărți triste, emoționante sau care-mi vor frânge inima, spuneți-mi că vreau cu ardoare să le citesc. Sunt disperată. Pe acestea le găsiți pe libris.ro, unde aveți transport gratuit la comenzi mai mari de 50 de lei, iar la comenzile mai mici transportul este doar 7 lei (cel mai mic preț la transportul prin curier, față de orice altă librărie online). De asemenea, sunt disponibile și pe elefant.ro (poate aveți noroc de vreun BOOKS50, care se aplică la comenzi mai mari de 90 de lei). Le puteți găsi și aici sau aici, alături de alte chestii bookish. Iar cărțile în engleză sunt disponibile aici sau aici, împachetate minunat fără vreun cost în plus.

12 gânduri despre „13 cărți care mi-au frânt inima

  1. Și mie îmi plac cărțile triste, deși plâng mult când le citesc (dacă este cazul) :))
    Mă bucur tare mult ca în lista ta se afla și Păpușile. Eu am citit-o anul trecut (la recomandarea ta, printre altele) și pot sa spun ca plângeam la fiecare pagina citită. Citeam și plângeam! Sau plângeam și citeam, depinde😂😂
    Eu am citit și Sub aceeași stea și da, am plâns și la asta.
    O alta carte la care eu am plâns este Hopeless (de Colleen Hoover). M-a emoționat foarte mult, mai ales pe final.
    De asemenea, am plâns și la Aşteptându-l pe Bojangles (de Olivier Bourdeaut). Cartea nu iti da impresia ca ar fi una trista, dar crede-mă ca aparentele sunt înșelătoare. Oricum, am plâns foarte mult la ea :))

    Apreciat de 1 persoană

  2. Multumesc din suflet!!❤ Ma bucur tare mult ca ai citit Papusile la recomandarea mea😁. Am citit si eu Hopeless, dar nu am plans chiar daca a fost emotionanta si mi-a placut mult. Pe ultima nu am citit-o, insa o voi trece pe lista. M-ai facut foarte interesata! Multumesc enorm❤

    Apreciază

  3. De obicei, evit astfel de cărți și prefer unele care să mă binedispună și să mă țină în alertă, însă mai citesc și lecturi triste atunci când am starea necesară. Am citit „Sub aceeași stea”, „Hopeless”, Alina Marinescu și probabil și altele, însă în clipa asta nu-mi mai amintesc.

    De asemenea, sunt câteva titluri din lista ta pe care vreau să le citesc și eu, dar tot le amân, în special „Me before you”. Am văzut filmul și m-a întristat rău, așa că încă sunt în stadiul în care mă încurajez să o citesc. :))

    Apreciat de 1 persoană

  4. Poti incerca „Soseaua Jellicoe” aparuta la noi la Editura Storia (scrisa de Melina Marchetta). Daca citesti in engleza si seria fantasy a Marchettei „Lumatere Chronicles” iti va face inima bucati, dar in cu totul alt fel. Ambele povesti sunt senzationale – nu as zice ca sunt triste in sinea lor – sunt pline de speranta, au actiune foarte faina si au si nelipsita doza de umor, dar si cand te loveeesc! ❤

    Apreciat de 1 persoană

  5. Multumeeeeesc extraordinar de mult! O sa citesc cu siguranta Soseaua Jellicoe, iar pe cea in engleza o trec pe tbr, pentru cand voi avea mai mult timp pentru ea. Acum citesc Ultima oara cand ne luam ramas bun si cred ca-mi va frange si ea inima. Multumesc inca o data, e un comentariu pe care-l ador!!!❤❤😘

    Apreciază

Lasă un comentariu